Gå til innhold

Er der noe med Halo 3?

Bear^

Anbefalte innlegg

Så fikk jeg min Legendariske utgave av Halo 3 og tenkte jeg nå skulle sette meg ned og spille litt på dette fantastiske spillet.

Men det er noe som slår meg, og jeg vet ikke hva det er som feiler, er i alle fall ikke boksen.

- Lyd:

Det er ufattelig dårlig lyd når jeg spiller. Våpnene, lydeffektene og stemmene mens jeg spiller er helt totalt dimmet ned til et minimal, dette til tross for at anlegget står på mer enn jeg normalt bruker på spill som Gears of War og Saints Row. Det er dog helt grei lyd når cut scenes kommer og da nærmest bombes rommet av lydeffekter. Er der noen innstillinger jeg har gått glipp av?

- Våpen:

Er det slik at du bare har mulighet til å bære 2 våpen om gangen? Og er det ingen mulighet til å skifte til et annen våpen uten å droppe våpenet du dual wielder? og hvorfor i all videste verden er det så innmari lite ammo rundt omkring? Jeg er konstant fri for ammo, og ender flere ganger med å dø fordi jeg ikke finner noe nytt.

- Lys:

Skal det være så mørkt? Innstillingene jeg har på TVen funker perfekt på alle andre spill både for X360 og Wii. Men Halo 3 er ufattelig mørk i skyggene, tilnærmet pitch black. Hva er det for noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er fint her også både lyd og bilde. Men du nevner det med lite ammo. Spiller du på legendary? Hender man går fort tom for ammo der men er som regel nok til å overleve. På normal så er det ammo overalt så der skal du ikke kunne gå tom for amme så lenge du ikke bruker unødvendig mye skudd

Til slutt: Skulle ikke denne vert postet i Halo forumet?

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Vel du kan stille inn lysinstillingene i selve spillet også, hvis du føler for det. Når det gjelder dual wield så synes jeg du ikke har så mye å klage på. Og faktisk så synes jeg av og til at det ligger for mye skudd rundt omkring slik at spillet aldri presser deg til å bruke et bestemt våpen og dermed ikke for så mye variasjon i gameplayet.

Når det gjelder lyden så fikk jeg faktisk gåsehud i bestemte scener i spillet... :grin:

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Kan jo bruke det kalibrerings-greiene som følger med på Disc 1 av LE diskene da. Og det andre du snakker om, med lite våpen.. Treffer du ting når du skyter? Har du aktivert noen skulls? En liten greie med Halo er å måtte bytte våpen underveis, det å kunne finne ut om en battle rifle med halvannet magasin er bedre enn to fullladde plasmarifler, om en rocket launcher med ètt skudd er bedre enn èn fullladet plasma pistol når du skal sloss mot X antall kjøretøy. (plasmapistolen "skrur" kjøretøy av når du har ladet den til maks og skyter på dem.) Gjelder å finne ut hva som er best når, og ved andre gjennomspilling gjelder det bare å finne ut hvor det ligger "pre-droppede" våpen.

Lenke til kommentar
Skal ta å sjekke litt i innstillingene på Halo 3 og se om det er noe jeg kan tweake slik at det blir bedre. Er som sagt bare i Halo 3 at jeg har disse feilene så det er tydelig noen innstillinger i spillet jeg må ta meg av.

Det følger faktisk med ein konfigurerings disk til Halo 3 :) Slik at du kan få bildet så optimalt som mulig i Halo.

EDIT: Ja det var jo nevnt over het.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har ikke så forferdelig lyst til å begynne å tweake med innstillingene etter at jeg endelig har klart å få alt til å se rimelig greit ut (noen gang forsøkt å spille med en rosa Kratos? Mister litt av gleden da).

Men kan jo selvfølgelig switche over til brukerinnstilling 2 på TVen og teste ut for å se om det blir noe bedre, skader ikke et. Og blir det herpa er bruker 1 fremdeles inntakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...