Gå til innhold

Archos 605 WiFi-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Archosen min er nå ødelagt. "Enter" knappen sluttet og virke, noe som ikke var så krise ettersom jeg brukte touch skjermen for det meste. Men så fikk jeg 102 feilmeldingen, prøvde og formatere den, men siden "enter" knappen ikke funket så gikk det ikke.

Håper på å få en ny på garantien.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Archosen min er nå ødelagt. "Enter" knappen sluttet og virke, noe som ikke var så krise ettersom jeg brukte touch skjermen for det meste. Men så fikk jeg 102 feilmeldingen, prøvde og formatere den, men siden "enter" knappen ikke funket så gikk det ikke.

Håper på å få en ny på garantien.

Hmm.. synn det der.. først så stopper knappen å virke og så selve archosen. Trur det går på garantien. Det burde det i hvert fall.

Lenke til kommentar

Åååååh!

Driver å ser etter en video/mp3 spiller for tiden og ligger egentlig låst mellom denne og Creative Zen vision W.

Er veldig skeptisk til at det ikke er mulighet for å skifte batteri og at en må kjøpe masse i tillegg... jeg klarer faen ikke ta et valg når det kommer mer enn 2 alternativer.

Lenke til kommentar
Åååååh!

Driver å ser etter en video/mp3 spiller for tiden og ligger egentlig låst mellom denne og Creative Zen vision W.

Er veldig skeptisk til at det ikke er mulighet for å skifte batteri og at en må kjøpe masse i tillegg... jeg klarer faen ikke ta et valg når det kommer mer enn 2 alternativer.

Hadde en Zen Vision W før, og byttet den nå inn til en Archos 605 WiFi =)

Zenen funker helt gull, men mangelen på AC3 støtte, og lite lagringsplass (hadde 30gb) var hovedgrunnene til at jeg oppgraderte. I tillegg fikk jeg Wifi, 130gb større lagringsplass, pdf leser, spill m.m.

Denne er for min del i en klasse over Zen Vision W =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Liten update: Flash 9 kommer nå til 605wifi med den neste firmware updateringen i mai :D

Bare synd jeg må vente med å teste det intil jeg får spilleren min reparert

Andre nyheter : 605wifi gps, web tv og radio plugin, og TVportation Plug-in.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg drev og så litt på en sånn Archos spiller, før jeg kjøpte meg en iPod Touch istedenfor. Men jeg har litt lyst på en sånn og :p

Hvordan er det med programmer og funksjoner på den? Hvordan er battaritiden og skjermen? Er det noe å anbefale? Er dere som har fornøyd med den?

Lenke til kommentar
Jeg drev og så litt på en sånn Archos spiller, før jeg kjøpte meg en iPod Touch istedenfor. Men jeg har litt lyst på en sånn og :p

Hvordan er det med programmer og funksjoner på den? Hvordan er battaritiden og skjermen? Er det noe å anbefale? Er dere som har fornøyd med den?

Postet for litt siden testresultater ang batteri tiden.

Batteri docken er i bunn og grunn en mini docken med ekstra batteri (gir deg 50% ekstra batteri). De har begge utgang for strømforsyning, Video/lyd utgang, USB host og mini usb.

Jeg opplever faktisk at battery dock gir langt mer en 50% ekstra batteri. Full ladet batteri på 605'en oppnådde følgende resultater:

Batteri varihet: 4t:35m

LCD Backlight: 0

Brightness: 30

Contrast: 35

Gamma: 2

Video: MPEG-4 @ 620x256

Bitrate: 690kb/s

Audio: MP3, 112kb/s, 48000Hz, Stereo

Med Battery Dock disse resultatene:

Batteri varihet: 8t:45m

LCD Backlight: 0

Brightness: 30

Contrast: 35

Gamma: 2

Video: MPEG-4 @ 620x256

Bitrate: 690kb/s

Audio: MP3, 112kb/s, 48000Hz, Stereo

Altså en økning på over 90%, det jeg også har gjort er og kjøpt en batteripakke med 4xAA batterier og USB-Hun i den ene enden + en kontakt fra USB-Han til AC plugg som går inn i ladeingenen på docken. Det eneste mann må huske er og bruke oppladbare AA batterier i en slik løsning siden disse gir 1.2V x4 =4.8V istedet for 1.5V x4 =6V.

Dette gir meg teknisk sett ubegrenset med batteri, har selv testet dette og så langt jeg har orket har det strekt seg ut til 13t:10min, da gikk de første 4AA batteriene tomme og jeg måtte bytte.

Når det kommer til programmer så er det veldig begrenset hva mann kan legge på den uten og endre kodene i spilleren, men med litt tweaking så får du mulighet til og legge in programmer på den.

Absolutt en spiller og anbefale.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer med å ta av beskyttelses lappen på skjermen til 605'en? Bare tenkte om det blir lettere riper og slikt, det kan jo ødelegge en del.. Det blir vel også kanskje bedre bilde da? Har forresten allerede fått en eller to riper i beskyttelseslappen, så jeg har veldig lyst til å ta den av :p

Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaringer med å ta av beskyttelses lappen på skjermen til 605'en? Bare tenkte om det blir lettere riper og slikt, det kan jo ødelegge en del.. Det blir vel også kanskje bedre bilde da? Har forresten allerede fått en eller to riper i beskyttelseslappen, så jeg har veldig lyst til å ta den av :p

Har tatt av min, har enda ikke fått noen riper.

Bare å være flink å bruke bærevesken så går det helt fint.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
finnes det en annen nett leser som går ann og brukes til denne spilleren eller noen som hvet hvor jeg kan laste ned den orginale nettleseren gratis?

Nei. Du må betale for den.

Lisensen går på serienummeret på spilleren, og man har ikke funnet ut enda hvordan man endrer lisensen til sin egen spiller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har stusset over det samme med personlig synes jeg det blir bare idiotisk og kjøpe 40Gb'en, den har den samme fysiske størelsen som 80Gb/160Gb, veier like mye som dem, og koster kun 600,- mindre enn 80Gb.

Eneste fordelen med 40Gb'en ovenfor 30Gb'en er vell at den koster det samme, men det er personlig ikke verdt det ettersom den veier 70Gram(37% mer enn 30Gb'en)mer og er 5mm tykkere (30% tykkere enn 30Gb).

Ta en titt her og se forskjellen i tykkelse på 30Gb og 40Gb

Lenke til kommentar

Følger det med en lader til spilleren. Det står nemlig ikke noe om en lader i prduktbeskrivelsen på amazon.co.uk

Box Contents

Archos device

Headphones

Archos USB cable

Protective pouch

DVR adapter

2 styli

Quick start guide (QSG)

Legal and safety notice

Lenke til kommentar

Det følger vell ikke med noen vanlig 220V lader så vidt jeg husker. Kun lader via Usb. Kan dog kjøpe en liten dings som mann plugger Usb'en inn i og så i veggen

Følger det med en lader til spilleren. Det står nemlig ikke noe om en lader i prduktbeskrivelsen på amazon.co.uk

Box Contents

Archos device

Headphones

Archos USB cable

Protective pouch

DVR adapter

2 styli

Quick start guide (QSG)

Legal and safety notice

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Da var harddisken på min spiller død.

Mistet den i gulvet mens en video ble spilt av, maks uflaks tror jeg egentlig. Virker jo som om den cacher litt og litt film i minnet, så jeg har mistet den akkurat når den leste fra harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...