Massemi Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Er litt forvirret.På Pixmania står det at Archos 605 WiFi støtter: MPEG-4 (ASP@L5 AVI, i DVD oppløsning) WMV (MP@ML, i DVD oppløsning) Med mulighet for plug-ins (kan kjøpes på www.archos.com): Video Podcast plug-in: H.264 i DVD oppløsning og AAC-lyd Cinema Plug-in: MPEG-2 MP@ML opp til 10 MB/s (i DVD oppløsning) og AC3 (5.1) stereolyd Det står ingenting om at den støtte Xvid eller DivX, men får følelsen av at det står her at den gjør det. Om jeg, rent hypotetisk, skulle laste ned en film fra internett som krever DivX eller XviD, (Har lite peiling på hva forskjellen på de to er), ville filmen min ha funket på Archos 605 spilleren? Og dersom jeg kjøper Archos 605 WiFi, får jeg tilgang til internett idet jeg tar den ut av pakken, dvs at jeg ikke trenger å kjøpe noe ekstra dilldall. Takk divx og xvid kommer under avi saa det gaar ann og se de paa archosen. Du maa kjope opera plugin for aa kunne bruke interrnettet(ca 250,-) Du kan alikevel bruke archos portalen uten plugin. Der kommer du inn paa blant annet dailymotion og diverse filmleie sider Jeg sitter faktisk paa gaardemoen og skriver dette fra archosen naa. Men hvis jeg handler på Pixmania får jeg kjøp med plugins da? Prøvde å se på archos.com, men der kunne du ikke legge software og hardware i samme kurv O_o Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Regner nesten med at den ikke støtter Apple Lossless? Hvis den ikke gjør det, så trenger jeg ikke vurdere denne opp mot Touch Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Noen her som vet om det er mulig å streame nettradio? Hvilke kanaler har jeg tilgang på? Noen som har funnet noen god løsning på programguide for norske kanaler? Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Noen her som vet om det er mulig å streame nettradio? Hvilke kanaler har jeg tilgang på? Noen som har funnet noen god løsning på programguide for norske kanaler? Prøvde litt med NRK Nettradio og det fungerte ikke. Sikkert fordi den bruke Windows Media Player. Prøvde også de forskjellige her som heller ikke fungerte... så jeg trur det ikke er mulig med NRK med mindre det er noen andre muligheter. Har heller ikke prøvd noen andre nettradioer enn NRK sin da. Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 De har begge utgang for strømforsyning, Video/lyd utgang, USB host og mini usb. Hvordan er video/lyd utgangen? er det kompositt? I det heletatt: hva slags video utganger er det fra battery docken? Hadde nemlig likt å kunne koble den til komponent eller RGB scart inngangen på TV'n. Også lurte jeg på om DC inputen er lik som andre ting sånn at det er mulig å få kjøpt en 12volts bilbatteri adapter på en el-buttik som f.eks. elkjøp? Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 De har begge utgang for strømforsyning, Video/lyd utgang, USB host og mini usb. Hvordan er video/lyd utgangen? er det kompositt? I det heletatt: hva slags video utganger er det fra battery docken? Hadde nemlig likt å kunne koble den til komponent eller RGB scart inngangen på TV'n. Også lurte jeg på om DC inputen er lik som andre ting sånn at det er mulig å få kjøpt en 12volts bilbatteri adapter på en el-buttik som f.eks. elkjøp? Tenkte jeg bare skulle minne om at jeg fortsatt lurer på dette Altså det står AV utgang på flere nettsider, men menes det da kompositt med stereo plugger(gul, rød, hvit)? Tenker da på å koble til en 32" LCD TV. Hvordan er det da å se på film eller å surfe på nettet? Noen som vet? Og forresten hjelper batteri docken veldig på batterilevetiden? det står jo at det øker med 50%, men gjør det det? Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hei sudermager. Battery docken kommer med "minijack" til kompositt og stereo. Det sies at den skal gi 50% men har ikke selv testet ut batterilevetiden. Skal paa 2ukers mil. ovelse imorgen saa faar ikke testet det med det forste. Tror derimot er noen traader paa forum.archosfans.com om det. Har bare testet en video paa tv og det funket ganske bra, men touch skjermen laaser seg naar du skifter til tv ut(vet ikke om det gaar ann aa ungaa det) Er uansett veldig glad jeg kjopte battery docken:-) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jadda ^^, Nå kjøper jeg meg 605en og Battery Dock. Gleder meg som et lite barn Kjøpte primært battery docket på grunn av mulighetene som USB host, noe som i mine øyne er uverdig på ferie. 500gb Ekstern Harddisk, plugg inn og overfør videoer når du trenger de. Genialt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jadda ^^, Nå kjøper jeg meg 605en og Battery Dock. Gleder meg som et lite barn Kjøpte primært battery docket på grunn av mulighetene som USB host, noe som i mine øyne er uverdig på ferie. 500gb Ekstern Harddisk, plugg inn og overfør videoer når du trenger de. Genialt! gratulerer Har selv bestilt 16gb sdhc kort til min archos 605 4gb flash og skal kjope meg en ekstern harddisk snart. . Har selv provd med diverse minnepenner paa usb host ingangen, og det funger gangske bra. . Du maa derimot ha i bakhuet at usb host utgangen bare gir 2.5 watt saa noen av hardiskene som bare gaar paa strom fra usb kan by paa problemer. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 gratulerer Har selv bestilt 16gb sdhc kort til min archos 605 4gb flash og skal kjope meg en ekstern harddisk snart. . Har selv provd med diverse minnepenner paa usb host ingangen, og det funger gangske bra. . Du maa derimot ha i bakhuet at usb host utgangen bare gir 2.5 watt saa noen av hardiskene som bare gaar paa strom fra usb kan by paa problemer. Jeg har ingen planer om å bruke en harddisk som går på strøm fra USB, i allefall ikke enda. Kjøpte 160gb versjonen, så jeg trenger nok ikke fylle på så alt for ofte ^^, Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Archos 605 Wifi 160GB ufrivillig brukertest - Vann Ville bare si at jeg utførte en liten ufrivillig brukertest har for noen dager siden, og tenkte jeg jeg kunne legge ut resultatene her: (Ikke prøv dette hjemme!!) Denne brukertesten omhandler hvor lenge man kan ha en Archos 605 Wifi 160GB under vann. Etter at en viss person(meg) klarte å miste archosen i en vask fylt med såpevann, tok den opp etter ca 1-2 sekunder og tørket den med et håndkle fikk vi vite dette: Archos 605 tåler 1-2sekunder under vann sånn halveis. Uten å ha latt den tørke helt gjennom, virker den fint utenom at lyden i høytalerne er borte sånn ca halve tiden og at knappene er helt klikk og umulig å bruke. En dag senere når archosen er uttørket fungerer den helt perfekt utenom at "skifte-tab" knappen(ved "menu") må trykkes hardt ned for å kunne brukes. Ellers fungerer alt annet helt feilfritt. (legg merke til at dette ikke bare var vann, men såpevann!) Konklusjonen er dermed at man aldri bør ta med en archos 605 inn på badet. Hvis man av en eller annen merkelig grunn skulle trenge å ha den med inn, skal det ikke være en eller annen form for vann fylt i vasken. Hvis dette skulle være tilfellet så skal man unngå å måtte sette archosen på vasken. Hvis man av en eller annen helt absurd grunn skulle gjøre alt dette så er det høyest viktig å ikke dytte borti archosen. Og til slutt hvis man skulle klare å dytte den ned i vannet skal man ta den opp før 2 sekunder har gått og tørke den med et håndkle med en gang. (Dette er egentlig alt som skjedde med meg, he he.. ) Det hele i en kort setning: aldri, jeg gjentar aldri mist en Archos 605 Wifi 160GB i en vask fylt med såpevann i over 2 sekunder. (Selv om det er uklart hva som vil skje da) Som sagt; dette var helt ufrivillig og jeg forslår at andre ikke utfører slike ufrivillige brukertester! Og igjen gjentar jeg: aldri mist en Archos 605 Wifi 160GB i en vask fylt med såpevann i over 2 sekunder! Jeg kommer sansyneligvis til å komme med en eller to flere ufrivillige tester her snart. mvh Magnus Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Batteri docken er i bunn og grunn en mini docken med ekstra batteri (gir deg 50% ekstra batteri). De har begge utgang for strømforsyning, Video/lyd utgang, USB host og mini usb. Jeg opplever faktisk at battery dock gir langt mer en 50% ekstra batteri. Full ladet batteri på 605'en oppnådde følgende resultater: Batteri varihet: 4t:35m LCD Backlight: 0 Brightness: 30 Contrast: 35 Gamma: 2 Video: MPEG-4 @ 620x256 Bitrate: 690kb/s Audio: MP3, 112kb/s, 48000Hz, Stereo Med Battery Dock disse resultatene: Batteri varihet: 8t:45m LCD Backlight: 0 Brightness: 30 Contrast: 35 Gamma: 2 Video: MPEG-4 @ 620x256 Bitrate: 690kb/s Audio: MP3, 112kb/s, 48000Hz, Stereo Altså en økning på over 90%, det jeg også har gjort er og kjøpt en batteripakke med 4xAA batterier og USB-Hun i den ene enden + en kontakt fra USB-Han til AC plugg som går inn i ladeingenen på docken. Det eneste mann må huske er og bruke oppladbare AA batterier i en slik løsning siden disse gir 1.2V x4 =4.8V istedet for 1.5V x4 =6V. Dette gir meg teknisk sett ubegrenset med batteri, har selv testet dette og så langt jeg har orket har det strekt seg ut til 13t:10min, da gikk de første 4AA batteriene tomme og jeg måtte bytte. gratulerer Har selv bestilt 16gb sdhc kort til min archos 605 4gb flash og skal kjope meg en ekstern harddisk snart. . Har selv provd med diverse minnepenner paa usb host ingangen, og det funger gangske bra. . Du maa derimot ha i bakhuet at usb host utgangen bare gir 2.5 watt saa noen av hardiskene som bare gaar paa strom fra usb kan by paa problemer. jeg gikk i samme fella, kan med sikkerhet bekrefte at WD160/250gb ikke funker. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Virker som om min aldri blir ferdig å lade gjennom USB porten? Den har stått nå i to dager i strekk, og det blinker enda på lade lyset =/ Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Virker som om min aldri blir ferdig å lade gjennom USB porten?Den har stått nå i to dager i strekk, og det blinker enda på lade lyset =/ Jeg trur den har ladet nok da. Det er faktisk når ladelyset blinker den er ferdig lada. Det starter ikke å blinke hvis du har den i full power off, men du kjenner om den er kald eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Virker som om min aldri blir ferdig å lade gjennom USB porten?Den har stått nå i to dager i strekk, og det blinker enda på lade lyset =/ under lading vil lyset lyse konstant og starte aa blinke naar den er ferdig oppladet Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ah, husker jeg leste noe om det i manualen, men ikkje akkurat hva ^^, Er liksom vanlig på andre spillere at den blinker når den gjør noe, og lyser konstant når den er ferdig Takk for svar! Er det noen som har en smart løsning til å holde pekepinnen på plass med? Bruker selv plaster ^^, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 det er et feste til pekepinnen inni etuiet til archosen Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jaha? Finner det ikke jeg Med mindre du mener skinnetuiet? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jaha?Finner det ikke jeg Med mindre du mener skinnetuiet? antar at det er det han mener ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 det svarte etuiet/beskyttelse vesken/ som f*lger med archosen(i alle fall 4gb versjonen) Inni der er det et lite feste til pekepinnen paa den ene siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå