Gå til innhold

Archos 605 WiFi-tråden

Anbefalte innlegg

hva er lurest å kjøpe? Jeg har tenkt til å løpe/jogge og sykle med denne så da vurderer jeg flash minnet. Men da lurer jeg på hvor mye ekstra minne kan man ha i den ekstra plassen til et minnekort? Og hvor mye koster det?

Og om jeg kjøper en 80 eller 160 GB versjon, hvor stor sjans er det at harddisken blir ødelagt under løping/jogging og sykling? Og hva skjer om den blir ødelagt? Kan jeg gå tilbake med den og få den reparert/få penger eller bare kaste den i søppelkassa?

også ser jeg at 80/160gb versjonene er nesten dobbelt så tunge som flash versjonen. Så hvordan er 80/160gben å løpe med?

Og så ser jeg de 3 pluginsa som koster 30, 20 og 20 euro. Hvilke av de trenger jeg?

Video podcast plug-in (H.264, AAC Audio) Gen 5 19.99 €

Cinema plug-in (DVD, MPEG2 video, AC3 audio) Gen 5 19.99 €

Web Browser Plug-in Gen 5 29.99 €

seff må jeg ha web browser plugin og det skjønner jeg hva er. Men hva trenger jeg de andre for og hvordan vet jeg at jeg kommer til å trenge de? Jeg skjønner jo de inneholder codecs men hvordan vet jeg når jeg trenger de? Jeg kommer til å spille av episoder og filmer som selvfølgelig er lastet ned lovlig;) over internett + musikk.

Tro meg, du vil ikke ut på joggetur med 605. 605 er jo hovudsaklig en videospiller, du skal vel ikke se på film mens du jogger?

Og den spiller de meste jeg har komt borti, untatt mpeg4.

hvorfor vil jeg ikke på joggetur med den? Er den for tung eller hva? det er jo mp3 spiller også ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp jeg har litt lagringsplass på mobilen så det blir nok det

men hvordan funker denne archos 605en for dere a?

ser det er utrolig mange som har problemer med masse rart: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?...asc&start=0

19 timer lading med usb osv og mange folk som har måtte returnere sin flere ganger pga mange andre problemer.. høres rart ut? Les også de andre topicene på det forumet, masse problemer...

Har dere noen spesielle problemer med 605'en og hvor kjøpte dere den?

Etter det jeg har lest av folk på det forumet så ser det ut som de har haugevis av problemer og det eneste stedet den virkelig alltid blir hyllet er av de nettsidene som har lagd reviews.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

hva må jeg kjøpe for å kunne lade hele greia fort? Må man kjøpe en dock + en sånn spesiell ledning? Eller kan jeg bare kjøpe en http://www.pixmania.com/no/no/176664/art/p...tikkontakt.html sånn her?

Kan noen pliz fortelle hva som trengs + gi linker til der det kan kjøpes?

her er noen ting som kan kjøpes hos pixmania: http://www.pixmania.com/no/no/592338/art/a...tml#accessoires

Endret av sureup
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
hva må jeg kjøpe for å kunne lade hele greia fort? Må man kjøpe en dock + en sånn spesiell ledning? Eller kan jeg bare kjøpe en http://www.pixmania.com/no/no/176664/art/p...tikkontakt.html sånn her?

Kan noen pliz fortelle hva som trengs + gi linker til der det kan kjøpes?

her er noen ting som kan kjøpes hos pixmania: http://www.pixmania.com/no/no/592338/art/a...tml#accessoires

for å lade archosen fortest mulig er det nok etter hva jeg mener best å bruke battery/mini/DVR dock med strøm adapter, men jeg har ikke selv testet ut dette.

Med USB -Lader tar det nok like lang tid som med vanlig usb.. men det er jo kjekt å kunne lade den uten en PC ;)

USB-Ladere får man på vanlige "el-butikker"

Men som sagt har jeg ikke selv prøvd ut noe av dette og jeg bruker bare vanlig USB port som funker helt greit ;)

Lenke til kommentar
jepp jeg har litt lagringsplass på mobilen så det blir nok det

men hvordan funker denne archos 605en for dere a?

ser det er utrolig mange som har problemer med masse rart: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?...asc&start=0

19 timer lading med usb osv og mange folk som har måtte returnere sin flere ganger pga mange andre problemer.. høres rart ut? Les også de andre topicene på det forumet, masse problemer...

Har dere noen spesielle problemer med 605'en og hvor kjøpte dere den?

Etter det jeg har lest av folk på det forumet så ser det ut som de har haugevis av problemer og det eneste stedet den virkelig alltid blir hyllet er av de nettsidene som har lagd reviews.

Jeg bruker Archosen min mest til å se på film på bil/buss og slike turer og andre ganger når jeg bare er hjemme. jeg hører på musikk når jeg arbeider som også fungerer supert. den fungerer fint som en "alt-mulig-sak" med internett, video, musikk og som ekstern harddisk. jeg bruker den ganske ofte. jeg går med den i lomma og hører på musikk som går helt fint. eneste negative er batteritiden når det gjrlder film, internett og bilder...den er kort, men funker fint.

Jeg har ikke hatt noen store problemer, men den har kræsjet 2-3 ganger, men da er det bare å holde inne off kanppen. albumbildene har blit borte en gang og jeg må legge inn musikken på nytt. windows media device funksjonen fungerte plutselig ikke, men det fungerte etter at jeg brukte en slags innebygd reset tool.

disse problemene er ikke noe som plager meg for jeg får fiksa det fort ;)

Jeg kjøpte min på pixmania som var det billigste. det gikk ca 10 dager og var bare 100 kr ekstra som var frakt. for meg var pixmania en god erfaring uten noen problemer

Til slutt vil jeg si at archos 605 er den beste multimedia spilleren jeg har prøvd og sett. bedre enn apple, bedre enn creative fra min synsvinkel, men det er helt klart bedre med en liten flash basert mp3 spiller til jogging og andre slike ting.

Den er veldig dyr da og det er derfor etter min mening ikke verdt å kjøpe den hvis man ikke bruker den en del. men jeg er glad for at jeg kjøpte den :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vurderer denne som mediacenter løsning for tv/hifi jeg.

Så jeg lurer på noen småting i den sammenheng.

1. Kan den streame nettradio via WLAN?

2. Finnes det fjernkontroll for den?

3. Har den gode muligheter for å se spillelist osv på tv'en når den er koblet til?

4. Viser den bra nok video-oppløsning til at den er aktuell for å bruke som xvid/divx spiller på tv'en?

Det jeg har lyst til å bruke den til er mp3 spiller, nettradio og annet div på hifianlegget mitt hjemme.

Er den bra nok til det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da var Archosen (4GB ) og batteri docken bestilt. Jeg får den antageligvis iløpet av uken. Gleder meg :D

Svar til det ene av spørsmålene til nikern.

2. Det følger med fjernkontroll til DVR stasjonen som du kan kjøpe for archos spilleren .

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Da var Archosen (4GB ) og batteri docken bestilt. Jeg får den antageligvis iløpet av uken. Gleder meg :D

Gratulerer :D, men hvor kjøpte du battery docken? pixmania? og kan du skrive litt om den når du får den? f.eks. om den lader fortere enn USB, om den er stor/klumpete og slikt. Og hvordan det er å koble opp til TV. I det hele tatt hvordan den oppleves. Har veldig lyst til å kjøpe den, men er ikke helt sikker enda.

Takker :D

EDIT: Svar til Nikern

4. Selve oppløsninga på skjermen på archos 605 er 800x460 pixler, men maks video oppløsninga er på 720x480. Har selv ikke prøvd å koble opp til ekstern skjerm da.

Endret av sudermager
Lenke til kommentar
Ikke verst! :) Jeg mottok min på torsdag, og jeg kan ikke si annet en at jeg er kjempefornøyd! Det jeg var mest overrasket over var den sylskarpe skjermen og den raske responsen på ting du gjør! Wifi fungerer også perfekt, jeg får sterkt signal, og har ingen problemer med feks streaming via youtube og å logge på MSN! Kjempefornøyd!

Jeg stilte inn Archosen til å opptre som en "removable disk" i XP, så jeg kunne flytte bilder, videoer og musikk slik jeg ville, uten å måtte synkronisere via et ekstra program.

Jeg testa også iPod Touch i forrige uke, og jeg er glad jeg kjøpte Archosen!

Touchens skjerm har etter min mening for dårlig oppløsning til å fungere skikkelig som nettleser, og den er langt ifra så smooth som Archosen er!

Alt blir hakket opp, langt ifra slik det ser ut på de offisielle videoene...

Når det gjelder instillingsmuligheter, så finnes det alt for lite å stille på på iPoden.

Jeg fikk ikke videoene til å vise slik jeg ville, og det er jo ikke mye muligheter til å stille ting som baklys, kontrast og brightness, selv om dette tydeligvis skal justere seg automatisk.

Er det stemning for at jeg legger ut noen bilder av spilleren min?

Jeg får ikke MSN til og fungere, lastet du ned fra msn.com, eller hvordan gjorde du det??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bare en dag igjen nå før jeg får den :)

Svar til sudermager:

Jeg kjøpte battery docken på pixmania .

Ladetiden vil gå mye raskere med batteri docken enn usb ,men mest sansynlig bruke mer tid enn mini docken og dvr stasjonen(ettersom battery docken har et ekstra batteri og lade opp)

Batteri docken er i bunn og grunn en mini docken med ekstra batteri (gir deg 50% ekstra batteri). De har begge utgang for strømforsyning, Video/lyd utgang, USB host og mini usb.

Så alternativet kan være å kjøpe mini docken og eventuelt kjøpe eksternt batteri i tillegg (powermonkey, Tekkeon osv)

Størrelsen på mini docken og batteri docken kan du se i denne videoen

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte battery docken på pixmania .

Ladetiden vil gå mye raskere med batteri docken enn usb ,men mest sansynlig bruke mer tid enn mini docken og dvr stasjonen(ettersom battery docken har et ekstra batteri og lade opp)

Batteri docken er i bunn og grunn en mini docken med ekstra batteri (gir deg 50% ekstra batteri). De har begge utgang for strømforsyning, Video/lyd utgang, USB host og mini usb.

Så alternativet kan være å kjøpe mini docken og eventuelt kjøpe eksternt batteri i tillegg (powermonkey, Tekkeon osv)

Størrelsen på mini docken og batteri docken kan du se i denne videoen

ok, takkk for svar :)

men vet du om hvordan den lader via batterydocken? Altså om den lader gjennom docken og rett in i Archosen først og så docken eller om den lader docken først og så Archosen. Virker egentlig mest sansynlig at den lader Archosen først og det burde den.. men vet du? og så lurte jeg på om det følger med strøm adapter man kan lade med, eller om det må kjøpes seperat. og enda en ting jeg lurte på var om du vet om noen 12 volts adaptere til bilbatteri altså som kan brukes til docken?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har den til lading nå. Battery docken er ferdig ladet men ikke archosen, så mest sansynligt så lades de om værandre.

Med battery docken så følgte det med strøm adaptor med forskjellige utskiftbare "hoder"/standarder for "UK" , EUR og US.

Det følgte også med standard usb kabel(mini usb - usb) og en videokabel.

Vet dessverre ikke om noen 12 volts bilbatteri adoptor som går rett til battery docken, men du finner sikkert usb bil ladere på biltema eller clas olson (har selv en til ipoden min)

Lenke til kommentar

Er litt forvirret.

På Pixmania står det at Archos 605 WiFi støtter:

MPEG-4 (ASP@L5 AVI, i DVD oppløsning)

WMV (MP@ML, i DVD oppløsning)

Med mulighet for plug-ins (kan kjøpes på www.archos.com):

Video Podcast plug-in: H.264 i DVD oppløsning og AAC-lyd

Cinema Plug-in: MPEG-2 MP@ML opp til 10 MB/s (i DVD oppløsning) og AC3 (5.1) stereolyd

Det står ingenting om at den støtte Xvid eller DivX, men får følelsen av at det står her at den gjør det.

Om jeg, rent hypotetisk, skulle laste ned en film fra internett som krever DivX eller XviD, (Har lite peiling på hva forskjellen på de to er), ville filmen min ha funket på Archos 605 spilleren?

Og dersom jeg kjøper Archos 605 WiFi, får jeg tilgang til internett idet jeg tar den ut av pakken, dvs at jeg ikke trenger å kjøpe noe ekstra dilldall.

Takk :)

Endret av Massemi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er litt forvirret.

På Pixmania står det at Archos 605 WiFi støtter:

MPEG-4 (ASP@L5 AVI, i DVD oppløsning)

WMV (MP@ML, i DVD oppløsning)

Med mulighet for plug-ins (kan kjøpes på www.archos.com):

Video Podcast plug-in: H.264 i DVD oppløsning og AAC-lyd

Cinema Plug-in: MPEG-2 MP@ML opp til 10 MB/s (i DVD oppløsning) og AC3 (5.1) stereolyd

Det står ingenting om at den støtte Xvid eller DivX, men får følelsen av at det står her at den gjør det.

Om jeg, rent hypotetisk, skulle laste ned en film fra internett som krever DivX eller XviD, (Har lite peiling på hva forskjellen på de to er), ville filmen min ha funket på Archos 605 spilleren?

Og dersom jeg kjøper Archos 605 WiFi, får jeg tilgang til internett idet jeg tar den ut av pakken, dvs at jeg ikke trenger å kjøpe noe ekstra dilldall.

Takk :)

divx og xvid kommer under avi saa det gaar ann og se de paa archosen.

Du maa kjope opera plugin for aa kunne bruke interrnettet(ca 250,-)

Du kan alikevel bruke archos portalen uten plugin. Der kommer du inn paa blant annet dailymotion og diverse filmleie sider

Jeg sitter faktisk paa gaardemoen og skriver dette fra archosen naa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...