Gå til innhold

Archos 605 WiFi-tråden

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å rippe dvd samlinga inn på archosen, men lurer på et par ting..

Jeg vet at archosen har en oppløsning på 800x480 pixler, men har også hørt at den har en maks oppløsning for avspilling av video. hvis det er det, hva er denne maks oppløsninga?

jeg bruker programmet xilifer dvd ripper, men hvis dere har noen andre bra råd til å i det heletatt få dvdene inn på archosen, så er jeg veldig takknemmelig ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker et program som heter #1 Dvd-ripper, ved oppløsning 720x480 piksler. Dette er fordi den horisontale oppløsningen er begrenset til 720 piksler. Men dette ser veldig bra ut! Jeg ripper dvdene med nyeste versjon av divx, slik at de tar omtrent 1,5 gb plass for to timer film. Dette er på alle måter tilstrekkelig til mitt bruk! Det blir alltid litt svarte striper siden skjermen ikke er helt 16:9, men dette kan jeg leve med. Pass bare på at du ikke strekker filmen når du komprimerer den!

Håper dette hjalp litt! :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte selv hos pixmania siden de var billigst, for øyeblikket virker det som det er få andre som har den inne. Min modell ble sendt fra paris, så du må belage deg på ihvertfall 3-4 virkedagers sendetid! Ellers, så gikk dette problemfritt!

Har surfet litt og sjekket ut pixmania. blir litt skeptisk etter å ha lest kommentarer som for eksempel her: http://www.kelkoo.no/maxiMerchantReviews~6613723

er dette noe jeg burde satse på?

Lurte i det heletatt også på hvor alle andre har kjøpt den?

Endret av sudermager
Lenke til kommentar

TV på Archos 704: Jeg har problemer med TV og TV opptak på min Archos 704. Det er mulig jeg er noe dum når det gjelder å stille inn ting, men jeg får altså ikke til TV/opptak. Jeg får rett og slett ikke inn TV signaler i det hele tatt. I tillegg står det i bruksanvisningen at en skal bruke Yahoo for å laste inn programoversikten, denne finnes der bare med "amerikanske" TV stasjoner.

Er det noen som har løst dette?

Lenke til kommentar
TV på Archos 704: Jeg har problemer med TV og TV opptak på min Archos 704. Det er mulig jeg er noe dum når det gjelder å stille inn ting, men jeg får altså ikke til TV/opptak. Jeg får rett og slett ikke inn TV signaler i det hele tatt. I tillegg står det i bruksanvisningen at en skal bruke Yahoo for å laste inn programoversikten, denne finnes der bare med "amerikanske" TV stasjoner.

Er det noen som har løst dette?

Mulig den bare tar inn signaler fra det digitale bakkenettet, noe som forøvrig ikke er komt til norge ennå.

Lenke til kommentar

Eg blir også skeptisk til Pixmania, og lurer derfor på: Har nokon oversikt over når norske nettbutikkar kjem til å ta inn Archos 605?

EDIT: Sendte mail til komplett.no, som archos listar opp som sin seljar i Noreg, og fekk dette svaret: Hei. Har dessverre ingen info på når dette produktet vil komme på lager. MvhHRKundesenter Komplett.no

Veit nokon om andre nettbutikkar som sel archos sine produkt, og evt. når dei får dei inn?

Endret av Brighto
Lenke til kommentar
Veit nokon om andre nettbutikkar som sel archos sine produkt, og evt. når dei får dei inn?

Det er akkurat det.. jeg har søkt overalt etter norske sider, men finner bare pixmania, men det er jo andre utenlandske nettbutikker også. men det hadde vært super bra hvis komplett.no hadde hatt den inne eller får den inn snart.

men hvis det er noen andre som finner en annen norsk side med 160GB versjonen så hadde det vært suder bra!

eller også hvis det er noen flere som har hatt erfaringer med pixmania(gode/dårlige) så vil jeg gjerne høre!

Lenke til kommentar

Eg har no sendt mail til både Amentio og Norek (usikker på om Amentio nyttar seg av Norek (evt. Itegra) som leverandør, eller importerar sjølv), men eg håpar på eit svar frå begge i morgon. Eventuelle svar skal eg sørge for å legge ut her.

Endret av Brighto
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte selv hos pixmania siden de var billigst, for øyeblikket virker det som det er få andre som har den inne. Min modell ble sendt fra paris, så du må belage deg på ihvertfall 3-4 virkedagers sendetid! Ellers, så gikk dette problemfritt!

Har surfet litt og sjekket ut pixmania. blir litt skeptisk etter å ha lest kommentarer som for eksempel her: http://www.kelkoo.no/maxiMerchantReviews~6613723

er dette noe jeg burde satse på?

Lurte i det heletatt også på hvor alle andre har kjøpt den?

Jeg kan ikke si annet en at mine erfaringer med pixmania er entydig positive.

Ok, det tar litt lenger tid å få den tilsendt, siden butikken er i Frankrike, men du betaler ikke mer av den grunn.

Ellers så bestilte jeg først 40gb-versjonen, men da jeg fant ut at den er fysisk såpass mye større enn 30 gb versjonen ringte jeg inn og spurte om de kunne endre til sistnevnte. Det var ikke noe problem, ordren ble endret, og sendt avgårde neste dag! Topp! :)

Men hvis den modellen hos teknikkmagasinet inneholder dvr-kitet, er det en veldig god pris, go for it!

Lenke til kommentar
Jeg bruker et program som heter #1 Dvd-ripper, ved oppløsning 720x480 piksler. Dette er fordi den horisontale oppløsningen er begrenset til 720 piksler. Men dette ser veldig bra ut! Jeg ripper dvdene med nyeste versjon av divx, slik at de tar omtrent 1,5 gb plass for to timer film. Dette er på alle måter tilstrekkelig til mitt bruk! Det blir alltid litt svarte striper siden skjermen ikke er helt 16:9, men dette kan jeg leve med. Pass bare på at du ikke strekker filmen når du komprimerer den!

jeg har prøvd programmet nå, men jeg får ikke helt til det med strekking. filmen blir enten most eller strukket litt. kan du si meg hva slags innstillinger du har på for å få det riktig?

EDIT:

har nå prøvd ut FairUse og det anbefaler jeg nå etter å ha prøvd det. det tar ganske lang tid å kopiere og konvertere hele filmen, men du får et perfekt resultat for archosen! maks bredden er 704 pixler og den gjør masse automatisk(som å kutte bildet) som gjør det enklere, men du kan også stille inn alt selv. det er en guide fra archos fans om hvordan man kan kovertere DVD filmer med FairUse, som jeg foreslår: her. Jeg brukte selv den og den hjalp mye!

Endret av sudermager
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har prøvd programmet nå, men jeg får ikke helt til det med strekking. filmen blir enten most eller strukket litt. kan du si meg hva slags innstillinger du har på for å få det riktig?

EDIT:

har nå prøvd ut FairUse og det anbefaler jeg nå etter å ha prøvd det. det tar ganske lang tid å kopiere og konvertere hele filmen, men du får et perfekt resultat for archosen! maks bredden er 704 pixler og den gjør masse automatisk(som å kutte bildet) som gjør det enklere, men du kan også stille inn alt selv. det er en guide fra archos fans om hvordan man kan kovertere DVD filmer med FairUse, som jeg foreslår: her. Jeg brukte selv den og den hjalp mye!

Ok! Beklager at jeg brukte lang tid på å svare, men du må sette aspect: as input aspect(no conversion) for å få den til å komme i samme format. Men programmet ditt fungerer sikkert fett!

Btw, sudermager og Brighto, sjekk PM! ;)

Lenke til kommentar
Hei,

Er det noen som helst måt eå få denne til å spille flac filer?

er det noen som har hørt om det vil komme støtte for det?

denne hadde passet meg perfekt om den hadde det, hvis ikke blir det cowon a3 eller helst q5...

søkte litt på archosfans forumet og forløpig er det dessverre ingen støtte for flac, men det kan hende det kommer en update med støtte for det etterhvert, men heller ingen bekreftelse for det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

Hvordan er det med normal divx på archos? Dvs slik man i teorien laster ned fra internet på 349MB per 42 minutter (men man laster sef ikke ned siden det er ulovlig), støttes det uten konvertering?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med normal divx på archos? Dvs slik man i teorien laster ned fra internet på 349MB per 42 minutter (men man laster sef ikke ned siden det er ulovlig), støttes det uten konvertering?

Ja. Går utifra att du mener noe ala Heroes og Prison Break? De funker hvertfall fint. Har 604 da, men går ut i fra det er det samme.

Lenke til kommentar

hva er lurest å kjøpe? Jeg har tenkt til å løpe/jogge og sykle med denne så da vurderer jeg flash minnet. Men da lurer jeg på hvor mye ekstra minne kan man ha i den ekstra plassen til et minnekort? Og hvor mye koster det?

Og om jeg kjøper en 80 eller 160 GB versjon, hvor stor sjans er det at harddisken blir ødelagt under løping/jogging og sykling? Og hva skjer om den blir ødelagt? Kan jeg gå tilbake med den og få den reparert/få penger eller bare kaste den i søppelkassa?

også ser jeg at 80/160gb versjonene er nesten dobbelt så tunge som flash versjonen. Så hvordan er 80/160gben å løpe med?

Og så ser jeg de 3 pluginsa som koster 30, 20 og 20 euro. Hvilke av de trenger jeg?

Video podcast plug-in (H.264, AAC Audio) Gen 5 19.99 €

Cinema plug-in (DVD, MPEG2 video, AC3 audio) Gen 5 19.99 €

Web Browser Plug-in Gen 5 29.99 €

seff må jeg ha web browser plugin og det skjønner jeg hva er. Men hva trenger jeg de andre for og hvordan vet jeg at jeg kommer til å trenge de? Jeg skjønner jo de inneholder codecs men hvordan vet jeg når jeg trenger de? Jeg kommer til å spille av episoder og filmer som selvfølgelig er lastet ned lovlig;) over internett + musikk.

Endret av sureup
Lenke til kommentar
hva er lurest å kjøpe? Jeg har tenkt til å løpe/jogge og sykle med denne så da vurderer jeg flash minnet. Men da lurer jeg på hvor mye ekstra minne kan man ha i den ekstra plassen til et minnekort? Og hvor mye koster det?

Og om jeg kjøper en 80 eller 160 GB versjon, hvor stor sjans er det at harddisken blir ødelagt under løping/jogging og sykling? Og hva skjer om den blir ødelagt? Kan jeg gå tilbake med den og få den reparert/få penger eller bare kaste den i søppelkassa?

også ser jeg at 80/160gb versjonene er nesten dobbelt så tunge som flash versjonen. Så hvordan er 80/160gben å løpe med?

Og så ser jeg de 3 pluginsa som koster 30, 20 og 20 euro. Hvilke av de trenger jeg?

Video podcast plug-in (H.264, AAC Audio) Gen 5 19.99 €

Cinema plug-in (DVD, MPEG2 video, AC3 audio) Gen 5 19.99 €

Web Browser Plug-in Gen 5 29.99 €

seff må jeg ha web browser plugin og det skjønner jeg hva er. Men hva trenger jeg de andre for og hvordan vet jeg at jeg kommer til å trenge de? Jeg skjønner jo de inneholder codecs men hvordan vet jeg når jeg trenger de? Jeg kommer til å spille av episoder og filmer som selvfølgelig er lastet ned lovlig;) over internett + musikk.

Tro meg, du vil ikke ut på joggetur med 605. 605 er jo hovudsaklig en videospiller, du skal vel ikke se på film mens du jogger?

Og den spiller de meste jeg har komt borti, untatt mpeg4.

Endret av Messi91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...