Gå til innhold

Archos 605 WiFi-tråden

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341
Har hatt 160Gb utagaven drøye 2 uker nå og er storfornøy. Ekstremt deilig og se på film på, eneste minus fra min side er batterilevetide på når mann ser på film, varer ca 3.5T her. Et godt kjøp itillegg til spilleren er Battery Dock'en, den forlenger levetiden til rett over 7 timer ved film.

Har du funnet noen lure løsninger for å få mest mulig ut av Archosen? Har du installert tilleggsprogramvare, eller noe slikt? Hvilket format konverterer du filmfiler til, og til hvilken oppløsning? Jeg hørte rykter om at max oppløsning på video er 720x480, stemmer dette, og bruker du en såpass høy oppløsning?

Regner med at min kommer snart, gleder meg! :)

Captain Ødegård: Jeg må si meg enig i at å ta 30 euro ekstra for en feature som er et av de fremste salgsargumentene er dårlig gjort, men men, det er ingen vei utenom... Når det gjelder video, jeg tviler litt på om en godt konvertert xvid eller divx vil være mulig å se forskjell på i forhold til en vob-fil. (På denne skjermen, vel og merke!)

det er sant, men et annet problem man kommer til å støte på er at mange dvdriper (som man selvfølgelig ikke laster ned fori det er ulovlig :p) har ac3 lyd, og det støttes bare med ekstra codec

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hørte rykter om at max oppløsning på video er 720x480, stemmer dette, og bruker du en såpass høy oppløsning?

Det er 800x480 på 605.

Enig med deg C.Ø på att det er dumt å betale ekstra for nettleseren, men viss den hadde følgt med i pakken ville spilleren sikkert kostet 200kr ekstra. Altså, de som ikke hadde hatt bruk for den måtte betalt 200kr ekstra for noe de ikke hadde brukt. Så jeg synest det er en bra løsning :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jeg hørte rykter om at max oppløsning på video er 720x480, stemmer dette, og bruker du en såpass høy oppløsning?

Det er 800x480 på 605.

Enig med deg C.Ø på att det er dumt å betale ekstra for nettleseren, men viss den hadde følgt med i pakken ville spilleren sikkert kostet 200kr ekstra. Altså, de som ikke hadde hatt bruk for den måtte betalt 200kr ekstra for noe de ikke hadde brukt. Så jeg synest det er en bra løsning :)

nettleseren er en plug in, altså software, det er absolutt ingenting som rettferdigjør at den noen gang skulle ha gjort at spilleren kostet mer - andre spillere med nettlesere har det gratis

Lenke til kommentar

Det er 800x480 på 605.

Skjermens oppløsning er 800x480, ja, og dette får du full nytte av ved feks bruk av nettleser. Men av en eller annen grunn er det satt sperre på videooppløsningnen, til 720x480. Husker ikke hvor jeg leste dette, men er ganske sikker på at det er korrekt.

Lenke til kommentar

Ikke verst! :) Jeg mottok min på torsdag, og jeg kan ikke si annet en at jeg er kjempefornøyd! Det jeg var mest overrasket over var den sylskarpe skjermen og den raske responsen på ting du gjør! Wifi fungerer også perfekt, jeg får sterkt signal, og har ingen problemer med feks streaming via youtube og å logge på MSN! Kjempefornøyd!

Jeg stilte inn Archosen til å opptre som en "removable disk" i XP, så jeg kunne flytte bilder, videoer og musikk slik jeg ville, uten å måtte synkronisere via et ekstra program.

Jeg testa også iPod Touch i forrige uke, og jeg er glad jeg kjøpte Archosen!

Touchens skjerm har etter min mening for dårlig oppløsning til å fungere skikkelig som nettleser, og den er langt ifra så smooth som Archosen er!

Alt blir hakket opp, langt ifra slik det ser ut på de offisielle videoene...

Når det gjelder instillingsmuligheter, så finnes det alt for lite å stille på på iPoden.

Jeg fikk ikke videoene til å vise slik jeg ville, og det er jo ikke mye muligheter til å stille ting som baklys, kontrast og brightness, selv om dette tydeligvis skal justere seg automatisk.

Er det stemning for at jeg legger ut noen bilder av spilleren min?

Lenke til kommentar
Må man kjøpe plug in får å bruke web browser?

ja, koster ca 240 tror jeg.

Er det lett å bruke den bare som mp3 spilleren, f. eks på bussen

Ja, det er lett og bruke den bare som mp3 spiller, men det er jo hovudsaklig en videospiller så viss du bare skal høre på musikk så ville jeg kjøpt en annen spiller.

Må jeg gå inn på spillelisten for å bytte sangen?

Nei.

Kommer det noe knapene på skjermen når musikken spilles?

Hva mener du?

Edit: fine bilder Cursio :thumbup:

Endret av Messi91
Lenke til kommentar

Takk skal du ha, Messi91! :)

Eks. Ipod touch, når du hører på musikken så kommer de knapene på skjermen, bytte musikken.

Det er en fordel om du formulerer deg med litt flere ord, alt blir enklere å forstå da!

Men det som skjer når du hører på musikk, er at du kan trykke på en knapp for å minimere musikkspilleren, og da kan du trykke rundt og blant annet se på bilder mens du hører på musikk. Du trykker så den samme knappen for å komme tilbake til musikkspilleren. Alle knappene kommer opp på skjermen når du skrur den på, men du kan også bruke knappene på siden til blant annet å bytte sang og stille lyden. Men eg har ikkje blitt 100% kjent med denne spilleren enda, det kan godt være jeg finner ut av noe mer, det er en 78 sider lang manual som jeg ikke har kikket i enda! :)

Her er pdf-filen av manualen til Archosen, om det hjelper!

Lenke til kommentar

Takk skal du ha, Messi91! :)

Eks. Ipod touch, når du hører på musikken så kommer de knapene på skjermen, bytte musikken.

Det er en fordel om du formulerer deg med litt flere ord, alt blir enklere å forstå da!

Men det som skjer når du hører på musikk, er at du kan trykke på en knapp for å minimere musikkspilleren, og da kan du trykke rundt og blant annet se på bilder mens du hører på musikk. Du trykker så den samme knappen for å komme tilbake til musikkspilleren. Alle knappene kommer opp på skjermen når du skrur den på, men du kan også bruke knappene på siden til blant annet å bytte sang og stille lyden. Men eg har ikkje blitt 100% kjent med denne spilleren enda, det kan godt være jeg finner ut av noe mer, det er en 78 sider lang manual som jeg ikke har kikket i enda! :)

Her er pdf-filen av manualen til Archosen, om det hjelper!

Tusen Takk for hjelp, og for pdf filen!

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe meg den, men lurer litt på steder jeg kan kjøpe den. har sett på http://www.pixmania.com/no/no/index.html men er ikke helt sikker på om det finnes noe bedre sted å kjøpe den. noen forslag?

og forresten bra tråd ;)

For å ta det siste, først; takk! :)

Jeg kjøpte selv hos pixmania siden de var billigst, for øyeblikket virker det som det er få andre som har den inne. Min modell ble sendt fra paris, så du må belage deg på ihvertfall 3-4 virkedagers sendetid! Ellers, så gikk dette problemfritt!

Forresten, jeg la inn flashspillet Bowman 2 i går! Dette fungerte perfekt! Husk at du må ha nettleseren for at dette skal fungere.

Lenke til kommentar

Takk for svar :D

Da blir det nok til at jeg kjøper det på pixmania. Gleder meg :D

Høres bra ut det med flash! men kan man spille alle slags flash spill? og du sa at du la inn spillet på archos, kan man da lagre alle flash spill/filmer på archosen?

Endret av sudermager
Lenke til kommentar
Har hatt 160Gb utagaven drøye 2 uker nå og er storfornøy. Ekstremt deilig og se på film på, eneste minus fra min side er batterilevetide på når mann ser på film, varer ca 3.5T her. Et godt kjøp itillegg til spilleren er Battery Dock'en, den forlenger levetiden til rett over 7 timer ved film.

Har du funnet noen lure løsninger for å få mest mulig ut av Archosen? Har du installert tilleggsprogramvare, eller noe slikt? Hvilket format konverterer du filmfiler til, og til hvilken oppløsning? Jeg hørte rykter om at max oppløsning på video er 720x480, stemmer dette, og bruker du en såpass høy oppløsning?

Captain Ødegård: Jeg må si meg enig i at å ta 30 euro ekstra for en feature som er et av de fremste salgsargumentene er dårlig gjort, men men, det er ingen vei utenom... Når det gjelder video, jeg tviler litt på om en godt konvertert xvid eller divx vil være mulig å se forskjell på i forhold til en vob-fil. (På denne skjermen, vel og merke!)

Det blir, om ikke stor, så i alle fall relativt stor forskjell om man bruker 320 x 240 oppløsning kontra 640 x 352 på en Ipod. Med bra oppløsning blir bildet knivskarpt. Jeg vil tro at en relativt høy oppløsning også vil bli best på archosen. Jeg vil også tro at en divx eller xvid-fil med god oppløsning blir bra nok, slik at man ikke trenger tilleggskodek.

For å teste ut oppløsning, bruk gjerne programmet "super" fra "eRightSoft". Et gratisprogram som gjør om alle filer til alle filer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det blir, om ikke stor, så i alle fall relativt stor forskjell om man bruker 320 x 240 oppløsning kontra 640 x 352 på en Ipod. Med bra oppløsning blir bildet knivskarpt. Jeg vil tro at en relativt høy oppløsning også vil bli best på archosen. Jeg vil også tro at en divx eller xvid-fil med god oppløsning blir bra nok, slik at man ikke trenger tilleggskodek.

For å teste ut oppløsning, bruk gjerne programmet "super" fra "eRightSoft". Et gratisprogram som gjør om alle filer til alle filer.

ipod har ikke mer enn 320x240 piksler skjerm (unntatt touch), så hvis det du prøver å si er at det er skarpere bilde når du bruker høyere oppløsning enn det, så bør du gå og google placebo :)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...