Cursio Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Archos 605 WiFi Er bildet for stort...? Denne siste multimediespilleren fra Archos kom i august! Du kan blant annet kjøpe den i fem modeller hos Pixmania Jeg har bestilte selv en Archos 605 wifi 30GB, siden denne er et veldig godt kompromiss mellom fysisk størrelse, lagringsplass og pris! Features: - Fås med flashdisk på 4GB, og harddisk på 30GB, 40GB, 80GB og 160GB. 4GB og 30GB-versjonen er tynnere og lettere enn resten. - WiFi 802.11g, Opera mini nettleser, og flashstøtte, så den klarer omtrent alle nettsider - Touchscreen med touch-onscreen-tastatur - Spiller av videofiler i opptil DVD-oppløsning (720×480) - Spilletid musikk: ca 17 timer, spilletid video: ca 5.5 timer. - 4,3 tommer skjerm med 800 x 480 pixlers oppløsning mot Touch sin 3,5 tommers 480x320 pixlers. - Støtter drag and drop av filer og mapper (slipper iTunes og slikt!) - Veldig bred støtte for filtyper - Høyttaler - Via en DVR-stasjon kan du ta opp programmer fra tven - Spill av filer fra Arcos til tven, via s-video eller component - Videostreaming via PC-en - Størrelse: 122 x 82 x 15 mm (4/30GB modellene) 150 - 190 gram 122 x 82 x 20 mm (40/80/160GB modellene) 260 gram Linker: Offisiell hjemmeside Review hos Reghardware Størrelsesforskjell mellom Archos 30GB, 160GB og en eldre modell Endret 11. oktober 2007 av Cursio Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 poenget med tråden er....? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 poenget med tråden er....? Poenget...? Vel, jeg prøvde å lage en informativ tråd, å få andre til å bli klar over dette flotte produktet! Det må da være andre her inne som synes denne spilleren virker interessant? Hvor vil du hen egentlig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Poenget...? Vel, jeg prøvde å lage en informativ tråd, å få andre til å bli klar over dette flotte produktet! Spam kalles det Diskusjonstråder er en ting, men å lage en tråd bare for å informere om en spiller er vel kanskje å gå prisguiden litt i næringen... f Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Poenget...? Vel, jeg prøvde å lage en informativ tråd, å få andre til å bli klar over dette flotte produktet! Spam kalles det Diskusjonstråder er en ting, men å lage en tråd bare for å informere om en spiller er vel kanskje å gå prisguiden litt i næringen... f Javel...? Er ikke diskusjon.no et sted folk henvender seg for å få informasjon da? Ser ikke store forskjellen mellom denne, og Ipod Touch-tråden. Kan ikke se at den har fått mange klager...? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 njo da, sant nok Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Har hatt 160Gb utagaven drøye 2 uker nå og er storfornøy. Ekstremt deilig og se på film på, eneste minus fra min side er batterilevetide på når mann ser på film, varer ca 3.5T her. Et godt kjøp itillegg til spilleren er Battery Dock'en, den forlenger levetiden til rett over 7 timer ved film. Den store testen for meg og spilleren min blir en lang tur til utlandet til neste uke (12 timer på fly + 7 timer i bil sammenhengende) Løsningen var og lage en lader som lader spilleren via Usb og som drives av 4 stk Oppladbare AA batterier (Pass på at det er oppladbare da disse er 1.2V = totalt 4.8V, vanlig batterier er 1.5V = Totalt 6V og siden spilleren maks tåler 5V på laderen kan den ta skade av dette) Et spm: Noen som har prøvd og drive en 2.5" ekstern disk via Usb'e på Battery docken?, på ArchosFan er det splittede meninger ang dette, skal vistnok funke med noen disker og hadde vært kjekt og vite hvilke. Hadde vært en drøm og hatt en ekstern 2.5" disk på 250Gb ved siden av de 160Gb på spiller'n. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Har hatt 160Gb utagaven drøye 2 uker nå og er storfornøy. Ekstremt deilig og se på film på, eneste minus fra min side er batterilevetide på når mann ser på film, varer ca 3.5T her. Et godt kjøp itillegg til spilleren er Battery Dock'en, den forlenger levetiden til rett over 7 timer ved film. Den store testen for meg og spilleren min blir en lang tur til utlandet til neste uke (12 timer på fly + 7 timer i bil sammenhengende) Løsningen var og lage en lader som lader spilleren via Usb og som drives av 4 stk Oppladbare AA batterier (Pass på at det er oppladbare da disse er 1.2V = totalt 4.8V, vanlig batterier er 1.5V = Totalt 6V og siden spilleren maks tåler 5V på laderen kan den ta skade av dette) Et spm: Noen som har prøvd og drive en 2.5" ekstern disk via Usb'e på Battery docken?, på ArchosFan er det splittede meninger ang dette, skal vistnok funke med noen disker og hadde vært kjekt og vite hvilke. Hadde vært en drøm og hatt en ekstern 2.5" disk på 250Gb ved siden av de 160Gb på spiller'n. slike usb ladere har jo selvfølgelig en krets som gjør 6 til 5 volt da -.- Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) slike usb ladere har jo selvfølgelig en krets som gjør 6 til 5 volt da -.- Det er det den ikke har, har selv målt spenningen og med 4 AA batterier ligger den på 5.7V, hører med til historien at laderen er av den hjemmelagde typen. Endret 13. oktober 2007 av EggMan88 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er det den ikke har, har selv målt spenningen og med 4 AA batterier ligger den på 5.7V, hører med til historien at laderen er av den hjemmelagde typen. lol, ja da så. vill evel kanskje heller kjøpt en skikkelig en... eller bil-usb-adapter Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 lol, ja da så. vill evel kanskje heller kjøpt en skikkelig en... eller bil-usb-adapter Joda skal ha en ny en, men er veldig dårlig til og planlegge og siden jeg drar på en lang utenlandstur på torsdag har jeg ikke tid til og kjøpe en via nettet (ingen norske nettshops som selger disse) Derfor måtte jeg bare lage en selv slik at den holder ut turen. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Har sykt lyst på 605'en. Har en 604 nå og er storfornød med den men det hadde vert fett med touchscreen og internett Du kunne jo kansje omformulert tråden til "archos tråden" isteden for kun en spesifisert spiller tråd Edit: fin førstepost foresten! Endret 14. oktober 2007 av messi91 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 dyr spiller da.. om man skal ha de ekstra tingene for tv ut, tv inn, nettleser koster ekstra, samme gjør videokodeker.... Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 dyr spiller da.. om man skal ha de ekstra tingene for tv ut, tv inn, nettleser koster ekstra, samme gjør videokodeker.... alle spillerne blir jo dyre om man skal ha alt ekstra utsyret. Poenget er jo att folk skal få det de vil, ingen vits å kjøpe en dyr mediaspiller som har alt når du kun bruker halvparten av funksjonene. Selv har jeg ikke bruk for noe av ekstautstyret. Vil ikke si att 2600kr for en spiller med 30gb, wifi, touchscreen, 4.3 sjerm, musikkspiller, bildeframviser pluss suveren byggekvalitet og enkel interface er dyrt. men for all del, jeg sjønner poenget ditt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 alle spillerne blir jo dyre om man skal ha alt ekstra utsyret. Poenget er jo att folk skal få det de vil, ingen vits å kjøpe en dyr mediaspiller som har alt når du kun bruker halvparten av funksjonene. Selv har jeg ikke bruk for noe av ekstautstyret. Vil ikke si att 2600kr for en spiller med 30gb, wifi, touchscreen, 4.3 sjerm, musikkspiller, bildeframviser pluss suveren byggekvalitet og enkel interface er dyrt. men for all del, jeg sjønner poenget ditt. tv dock, ja, men nettleser og videkodeker er det absolutt ingen unnskyldning for at må kjøpes utenom. det var min største turnoff med den her, blir rimelig dyr til slutt Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 nettleser og videkodeker er det absolutt ingen unnskyldning for at må kjøpes utenom. 240kr for nettleser og 160kr for videodekoder er jo ikke alverden og som sagt, det er ikke alle som trenger internett eller støtte for mpeg2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 240kr for nettleser og 160kr for videodekoder er jo ikke alverden og som sagt, det er ikke alle som trenger internett eller støtte for mpeg2 400 kr er mye for å dekke noe som skulle vært med i spilleren fra bunn av jo... archos er eneste som gjør det her Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Har sykt lyst på 605'en. Har en 604 nå og er storfornød med den men det hadde vert fett med touchscreen og internett Du kunne jo kansje omformulert tråden til "archos tråden" isteden for kun en spesifisert spiller tråd Edit: fin førstepost foresten! Takk skal du ha! Men jeg tror ikke jeg forandrer trådnavnet, for da må jeg jo komme med utfyllende info om de andre spillerene også, og det tror jeg ikke jeg gidder Min er på vei nå, håper den kommer i morgen eller på onsdag! Jeg må si meg enig med deg, messi91, det at tilleggsutstyr koster ekstra er helt greit, siden det er ikke alle som har bruk for all ekstrafunksjonaliteten uansett. Men enig i det at nettleseren skal komme på 230-240 kr ekstra er litt dumt ja. Trenger man egentlig noen av videokodekene, divx og xivid støttes jo fra boksen av? I tilfelle, hvilke av de to videopluginene ville være mest aktuelle? Link til plugins Ukomprimert dvd vil vel kanskje være litt overkill... Komprimert divx vil vel holde på en såpass liten skjerm, sålenge man holder oppløsningen høy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Takk skal du ha! Men jeg tror ikke jeg forandrer trådnavnet, for da må jeg jo komme med utfyllende info om de andre spillerene også, og det tror jeg ikke jeg gidder Min er på vei nå, håper den kommer i morgen eller på onsdag! Jeg må si meg enig med deg, messi91, det at tilleggsutstyr koster ekstra er helt greit, siden det er ikke alle som har bruk for all ekstrafunksjonaliteten uansett. Men enig i det at nettleseren skal komme på 230-240 kr ekstra er litt dumt ja. Trenger man egentlig noen av videokodekene, divx og xivid støttes jo fra boksen av? I tilfelle, hvilke av de to videopluginene ville være mest aktuelle? Link til plugins Ukomprimert dvd vil vel kanskje være litt overkill... Komprimert divx vil vel holde på en såpass liten skjerm, sålenge man holder oppløsningen høy. x264 er kjekt om man liker å komprimere og har tid til konverteringen -. gjør underverker på PSP siden jeg kan presse 20 minutters episoder ned i 70 MB uten å miste for mye kvalitet. Anbefalt for 605 flash vil jeg si, og om man liker å laste ned podcaster siden deter videopodcastnormalen. vob plug inn er kjekt om man har mye plass, 80 el 160 GB 605... veldig raskt å legge inn fra DVD-er selv om det tar mye plass, og kvaliteten blir superb! 30 euro for webbrowser er det ingen unnskyldning for, utrolig dårlig gjort av archos! Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Har hatt 160Gb utagaven drøye 2 uker nå og er storfornøy. Ekstremt deilig og se på film på, eneste minus fra min side er batterilevetide på når mann ser på film, varer ca 3.5T her. Et godt kjøp itillegg til spilleren er Battery Dock'en, den forlenger levetiden til rett over 7 timer ved film. Har du funnet noen lure løsninger for å få mest mulig ut av Archosen? Har du installert tilleggsprogramvare, eller noe slikt? Hvilket format konverterer du filmfiler til, og til hvilken oppløsning? Jeg hørte rykter om at max oppløsning på video er 720x480, stemmer dette, og bruker du en såpass høy oppløsning? Regner med at min kommer snart, gleder meg! Captain Ødegård: Jeg må si meg enig i at å ta 30 euro ekstra for en feature som er et av de fremste salgsargumentene er dårlig gjort, men men, det er ingen vei utenom... Når det gjelder video, jeg tviler litt på om en godt konvertert xvid eller divx vil være mulig å se forskjell på i forhold til en vob-fil. (På denne skjermen, vel og merke!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå