handsome Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Kjøpte meg et flatskjerm tv for 2 mnd , jeg lurer på hva slags rettigheter det er krav på . Har jeg krav på og få byttet tv? Jeg vet det er en som jobber på elkjøp som pleier å dvare på innlegg på denne siden Håper på svar Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Kommer ann på flere ting. - Kjøpt i butikk eller på nett? Hvis kjøpt på nett har du angrerett, dette skal du ha fått mail om, eller fått angrerettsskjema som vedlegg i leveringsbekreftelse eller noe slikt. Har du ikke fått angrerettsskjema ved netthandel eller postordrekjøp, har man angrerett inntil ett år mener jeg å huske. Kjøpt i butikk har du mer begrensede rettigheter, siden her har du sett produktet i virkeligheten. Feil/mangler vil ofte være det som kan gi deg bytte. Husk at tver er ment for å vare vesentlig lenger enn 2 år, og dermed har 5 års reklamasjon ifølge kjøpsloven. Men; er den kjøpt i butikk men er feilfri, har du ingenting å tape på å spørre om å få bytte. Lenke til kommentar
handsome Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Kommer ann på flere ting. - Kjøpt i butikk eller på nett? Hvis kjøpt på nett har du angrerett, dette skal du ha fått mail om, eller fått angrerettsskjema som vedlegg i leveringsbekreftelse eller noe slikt. Har du ikke fått angrerettsskjema ved netthandel eller postordrekjøp, har man angrerett inntil ett år mener jeg å huske. Kjøpt i butikk har du mer begrensede rettigheter, siden her har du sett produktet i virkeligheten. Feil/mangler vil ofte være det som kan gi deg bytte. Husk at tver er ment for å vare vesentlig lenger enn 2 år, og dermed har 5 års reklamasjon ifølge kjøpsloven. Men; er den kjøpt i butikk men er feilfri, har du ingenting å tape på å spørre om å få bytte. takk for svaret,må prøve alt før man gir seg Lenke til kommentar
kehax Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Kommer ann på flere ting. Hvis kjøpt på nett har du angrerett, dette skal du ha fått mail om, eller fått angrerettsskjema som vedlegg i leveringsbekreftelse eller noe slikt. Husk at tver er ment for å vare vesentlig lenger enn 2 år, og dermed har 5 års reklamasjon ifølge kjøpsloven. Men; er den kjøpt i butikk men er feilfri, har du ingenting å tape på å spørre om å få bytte. Han har ikke angrerett... det er 2 mnd siden han kjøpte TVen. Han har bare angrerett 14 dager etter kjøpet. TVer er ment til å vare fem år ja... og han har krav på dette etter Forbrukerkjøpsloven, ikke Kjøpsloven. Handsome: hvorfor vil du reklamere på TVen? Endret 12. oktober 2007 av kehax Lenke til kommentar
handsome Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Den røyk etter to mnd bruk,,var og snakket med elkjøp i dag men nei kun reperasjon,jeg snakket med han som hentet det,og det var ikke mange LG tv til reperasjon , men det hadde kommet en serie med panasonic som ikke holdt mål Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Han har ikke angrerett... det er 2 mnd siden han kjøpte TVen. Han har bare angrerett 14 dager etter kjøpet. TVer er ment til å vare fem år ja... og han har krav på dette etter Forbrukerkjøpsloven, ikke Kjøpsloven. Handsome: hvorfor vil du reklamere på TVen? Jeg håper menstrollet kan tilgi meg for grove feil i mitt innlegg. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Den røyk etter to mnd bruk,,var og snakket med elkjøp i dag men nei kun reperasjon,jeg snakket med han som hentet det,og det var ikke mange LG tv til reperasjon , men det hadde kommet en serie med panasonic som ikke holdt mål Selger har rett til å reparere tv'en et visst antall ganger før dere kan begynne å diskutere heving av kjøp. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Selger har rett til å reparere tv'en et visst antall ganger før dere kan begynne å diskutere heving av kjøp. Sånn er det bare. Selger har lov til å rette samme feil to ganger før du kan kreve omlevering eller heving av kjøpet. Husk at dette kun gjelder den feilen du har nå. Får du en annen feil ved en senere anledning (f.eks høytalerne går adundas) må du gjennom to reperasjoner til før du kan kreve heving eller omlevering. Endret 13. oktober 2007 av kehax Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Er vel tre ganger samme feil før heving av kjøp. Lenke til kommentar
handsome Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Er vel tre ganger samme feil før heving av kjøp. Takk for all informasjon Lenke til kommentar
sarpingen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Er vel tre ganger samme feil før heving av kjøp. Takk for all informasjon fikk nytt tv etter at det det ble sendt inn til reperasjon andre gangen,main kortet måtte byttes HEIA ELKJØP Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Er vel tre ganger samme feil før heving av kjøp. Takk for all informasjon fikk nytt tv etter at det det ble sendt inn til reperasjon andre gangen,main kortet måtte byttes HEIA ELKJØP Det er litt forskjellig info her... Har man kjøpt et produkt i butikk så har man egentlig ingen angrerett eller returett, hvis det da ikke er mangler eller feil på varen. Noen butikker har egne regler for dette. El-Kjøp har vel 30 dagers full retur rett og Expert har en uskreven 10 dagers bytterett. Man kan heller ikke heve et kjøpt uten videre, men i noen tilfeller så får man en tilgodelapp. Tilgodelappen må som regel brukes innen et år. Ved nettkjøp er det helt andre boller, da kan man heve kjøpet etter 30 dager(ikke helt sikker på dagene her, men det er noe slikt). Hvis det ikke medfølger et angreretts skjema så blir denne tiden utvidet. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Er vel tre ganger samme feil før heving av kjøp. Takk for all informasjon fikk nytt tv etter at det det ble sendt inn til reperasjon andre gangen,main kortet måtte byttes HEIA ELKJØP Min PV70 streiket etter omtrent 14 dager, når jeg fikk den tilbake (flere måneder senere) så hadde de byttet ut alle kortene Men det var en selvstendig reparatør da. Endret 22. november 2007 av teaspoon Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Er vel tre ganger samme feil før heving av kjøp. Takk for all informasjon fikk nytt tv etter at det det ble sendt inn til reperasjon andre gangen,main kortet måtte byttes HEIA ELKJØP Det er litt forskjellig info her... Har man kjøpt et produkt i butikk så har man egentlig ingen angrerett eller returett, hvis det da ikke er mangler eller feil på varen. Noen butikker har egne regler for dette. El-Kjøp har vel 30 dagers full retur rett og Expert har en uskreven 10 dagers bytterett. Man kan heller ikke heve et kjøpt uten videre, men i noen tilfeller så får man en tilgodelapp. Tilgodelappen må som regel brukes innen et år. Ved nettkjøp er det helt andre boller, da kan man heve kjøpet etter 30 dager(ikke helt sikker på dagene her, men det er noe slikt). Hvis det ikke medfølger et angreretts skjema så blir denne tiden utvidet. Elkjøp har 30 dagers full returrett med noen unntak. Kan nevne mobiltelefoner, ting solgt med abonnement og pleieprodukter. Expert har ingen bytterett (altså ren goodwill), mens Expert Bonus har 30 dagers returrett. Returretten gjelder ikke på tele, data og foto, samt pleieprodukter (barbermaskiner etc.). Kvittering må selvsagt vises fram. Hos Expert Bonus skal også emballasjen og alt tilbehør være komplett, er usikker hvordan Elkjøp håndterer slike saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå