acerview Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 ¨Hei har nå begjunt å få delene til nye pca(mangler kun CPU kjøleren) å tenkte å prøve meg på litt klokking når alle delene er på plass. Mitt oppsett er Hk: evga 680i SLI A Prossesor: q6600 CPU kjøler:ThermalTake BigTyp 120VX, Cooler PSU:OCZ 600W StealthXStream Strømforsyning + en Hyper-R 580w vist det skulle trenges seinere Grafikk kort: 7800GTX Ram:KINGSTON Valueram 2GB DDR2-800 PC2-6400 Low-Latency CL4 HyperX KIT ikke ute etter noe ekstrem klokking, Vil berre klokke for å få en bedre pc til spilling,HD filmer osv. lest en go del rund å forstått det slik at jeg kan regne å have en plass rund 3ghz-3,4ghz men hva med ramma? å er det vits å klokke dei? med tanke på spilling,HD filmer å steaming til PS3? jeg er klar over at grafikk kortet mitt blir en flaske hals i dette systemet, men har ikke råd til nytt skjermkort akkurat nå grunnen til jeg ikkje har så lust å starte å klokke rammen er at jeg forsto veldig lite av det jeg har lest. så vist jeg ikke merker noe forskjell spesiell forskjell på Stock å luft klokka ram så holder jeg meg til CPU klokking Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Gir noen råd her. Samme bios på evga så det blit nokså likt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=830843 Du får problemer over 300fsb viss du har evga 680i SLI A og ikke A1. du får sjekke det. A1 ble gitt ut for og fixe quad-fsb problemet. Lenke til kommentar
acerview Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 takk for hjelpen er A1 jeg har så det skal gå bra Lenke til kommentar
acerview Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) ok då he ej fått prøft meg litt på klokking (for første gang ) å fekk den opp til 3,3 Ghz CPU-Z Vcore 1.37 Vcoredrop er 0.03 under Prime 95 CPU temp under Prime 82.82.86.87 CPu idel : 42.43.45.47 Edit1: everest til CPU temp å Vcore måling Prøvde å gå høgre(3,4Ghz) men då ble maskina ustabil, gjekk opp på Vcore å fekk maskina stabil men når ej kjørte Prime95 steig temp til langt over 90 grade så då stoppa ej å klokka den ned igjenn. Ditte var med stok kjølaren, den nye kjølaren kjøme i morga trur ej.. fe kansje prøft litt meir då men bør ej vere fornøgde med den klokkinga? uten beire kjøling? e der noke andre justeringa ej trenge å gjer for å kunne gå høgre opp ? neste blir vell å prøve seg på ramma.. for sette meg ned å lese å sjå om ej fårstår noke av det [ Edit2: vart masse rot.. Edit3:ok kjørt prime i 5 tima null feil har også kjørt 3dmark06 å fekk 5399 er det ok for mi maskin? kjører ram på 4.4.4.12 916Mhz å skjermkortet:1375mhz å 490mhz Endret 16. oktober 2007 av acerview Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå