Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde det vært meg hadde jeg formatert. Du har jo så JÆVLIG med problemer med den idiotiske kassa di. Du er jo nesten den som har lagd mest poster i dette forumet og datamaskinen funker ikke forumet. Er det så vanskelig å formatere da? Bare slenge ut noen hundre lapper så kan en gjøre det for deg. Unnskyld at jeg blir så sur, men du lager unødvendige mange poster. Og spammer 3 ganger fordi noen ikke gidder å hjelpe deg, men du kunne jo bare formatert så var hele problemet løst.

- Romis

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, egentlig ikke. Jeg begynner å få en fin samling med veiledninger og heldigvis så finnes det en klipp og limfunksjon. Så jeg skriver nok ikke inn det samme hele tiden. Kun det som er spesielt. :)

hegefrem:

Vet ikke hva du har prøvd tidligere knyttet til det problemet du nevner, men du kunne ha forsøk å sjekket om systemfilene dine er intakte:

Klikk: Start->Kjør

Skriv: sfc /scannow (mellomrom mellom sfc og / )

Du trenger antakelig XP-CD-en. Du vil muligens ikke få noe tilbakemelding på om noe ble rettet eller ei.

Jeg har ikke noe xp-cd. Tror ikke HP leverte med cd, kun med Win installert. Har en partisjon som heter hp recovery, vet ikke om det kan være noe windows greier?

Lenke til kommentar

Ja, det ligger nok en recovery der som betyr at du under oppstart av pc kan trykke en funksjonstast (ex. F10 e.l - det står som regel på skjermen i start av oppstarten el. i manualen) for deretter å gjenopprette PC-en til fabrikkinnstillinger.

Om du ønsker det så er jo det alltids et alternativ. Mulig du kan velge å kjøre en repair framfor en full reinstallering (i teorien mister du da ikke noe data) og se om det løser problemet.

Nå finnes det en liten mulighet for at dette skyldes maskinvare (ex. problemer med mus / tastatur etc). Vet ikke om du har forsøkt å bruke en annen mus / tastatur? Verd et forsøk før du evt. kjører en recovery.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Det er en bærbar maskin, så har prøvd å koble ut ekstramusa og bruke pad'en og alt er oppdatert. Fikk til å gjøre den sjekken du sa.

Prøver defragmentering hvis ikke det hjelper får jeg vel bare ha det sånn. Kan jo være det plutselig løser seg. Er ikke så forferdelig lenge siden jeg formaterte.

Endret av hegefrem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...