Gå til innhold

Ekstern CD-brenner


Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop med firewire og er interessert i å kjøpe en ekstern CD-brenner.

 

Har sett på følgende produkter:

- Plextor PX-S88TU (kun USB). Dette er en 8x8x24x. Ser kul ut, men er kanskje litt treg. Dessuten har den "bare" USB 2.0, noe min laptop ikke har. Selges på komplett.

- Philips 12x8x32x JackRabbit. Denne har FW og innebygget MP3 spiller, men ser litt "rar" ut. Selges på multicom.

 

Noen som har noen andre forslag eller erfaringer med overstående produkter. Er ikke interessert i intern brenner i ekstern boks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yamaha'en er sikkert veldig bra, eneste er at den er litt stor. Det er jo egentlig bare en intern CD-brenner i et eksternt kabinett. Ikke særlig brukervennlig med tanke på at man har en bærbar PC og ønsker å ha med en ekstern brenner rundt omkring.

 

Plekstoren derimot ser jo ganske snasen ut, den skulle bare ha vært litt raskere og med FireWire!!!

 

Noen som har prøvd Phillips JackRabbit?

Lenke til kommentar

Jeg sjekket ut Freecom. Den du nevner er også en brenner av typen intern brenner i ekstern boks. Dermed blir den litt stor. De har derimot en brEnner som heter Traveller II som er en slimline brenner. Den ser kul ut, men har kun 8X4X24X, noe som er litt tregt i dagens marked. :sad:

 

Fortsatt ser det ut til at Phillips JackRabbit kanskje er det beste valget, eller hva?

Lenke til kommentar

Jeg har selv PX-S88TU. Kjempefornøyd. Har enda ikke kjøpt USB2 kort, fordi jeg ikke finner noe annet enn et "no-name" kort på psdata (pcmcia). Har sett at adaptec har et kort oxo, men ikke funnet ut noen som selger det.

 

Selv om den brenner i 4x/8x og dermed ikke er den raskeste brenneren man får, så får man det igjen ved at den er liten og lett - og ikke minst lekker :wink:

 

Jeg tittet rundt på et par andre, og lurte litt på en firewirebrenner, men endte opp med den jeg kjøpte og angrer ikke på det. Har en raskere brenner på min stasjonære pc så da er det ikke så sinnsykt viktig om den ikke brenner så veldig raskt.

Lenke til kommentar

Takk for all tilbakemelding på Frecom brenneren.

Har undersøkt litt med hensyn på tilkoblng av eksterne brennere og det ser jo ut som at PCMCIA og Firewire er de eneste alternative oppkoblingene dersomman skal ha litt fart i systemet.

I Hjemme PC Nr 1 2002 har HjemmePC-doktoren listet opp ulike porthastigheter. Dette er maksimale hastigheter og sjansen for 100 % utnyttelse skal være minimal. Her er et utdrag fra lista:

 

Seriellpost: 115 Kb/s

Parallellport: 920 Kb/s

USB (sansnligvis Standard) 12 Mb/s

PCMCIA ???

Firewire 400 Mb/s

 

PCMCIA var ikke listet opp, men ligger sannsynligvis nærmere Firewire enn USB i hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...