petterg Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er den noen måte å sett det samme logon scriptet på alle brukere i en gruppe? (Uten å måtte endre på en og en bruker) Lenke til kommentar
enrg Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg anbefaler deg å bruke Kix for å få dette til. Se http://kixtart.org for mer info. Ved å bruke IF INGROUP kan du gjøre dette. Eks: ;----------------------Login for gruppe ------------------------- IF INGROUP("Test") use G: "\\server\data1" use H: "\\server\data1" use I: "\\server\data1" I tillegg kan du gjøre mye annet med Kix. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 eller man kan bruke ifmember fra MS resourse kit. Men fortsatt må scriptet startes - enten for alle brukere (kombinert med ifmember/ingroup) eller bare av de som er med i aktuell gruppe. Hvordan legger man et loginscript slik at man slipper å gjøre samme instilling for alle brukere? Lenke til kommentar
FunC Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du kan jo feks opprette en group policy Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Ja, for all del... i denne sammenhengen er GPO det aller beste! Kix og netlogon er ikke egnet for slikt. Du kan legge gruppen i en egen OU, og lage et logon-script GPO på denne. Lenke til kommentar
enrg Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Logonscript i GPO er kjelkete. Så det er jeg uenig i Vedlikeholde ørten script for ulike grupper er bare tungvint. Kix er mye mer egnet (hvertfall for vår bruk). Hos oss har vi ETT loginscript (Kix) for alle brukere (og de ligger i ulike grupper med ulike tilganger), som ligger på ETT sted (netlogon share). Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 For ikke å nevne hva som skjer om du har mer enn 1 admin som skal begynne å rote i GPO Lenke til kommentar
FunC Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kan vel fremdeles ha bare et skript. Og at scriptet skiller mellom hva som skal gjøres med hvem. Tenkte mer på å ha det i en GPO at det faktisk skal starte.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) jeg slenge rmeg på anbefalingen om GPo og logonscript. det går helt fint ann å sjekke hvilken OU en bruker tilhører. jeg gjør dtte selv og det fungerer bra. dette kan gjøres som følger: iFmember "<domene>\avdeling1" if errorlevel 1 goto avdeling1 iFmember "<domene>\avdeling2" if errorlevel 1 goto avdeling2 :avdeling1 ::Her legges koden som skal gjelde for avdeling1 :avdeling2 ::Her legges koden som skal gjelde for avdeling2 edit: som nevnt er ifmember en del av Windows 2003 server resource kit. Endret 19. oktober 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå