xanonymx Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg lurte på om hvordan jeg gjør slik at internett browseren alltid har høyest prioritert på nettverket her hjemme, jeg bruker Firefox, men det bør også gjelde for IE også. Jeg vil helst at det skal gjelde for alle maskinen som kobler seg på ruteren, men om jeg må legge inn hvilke IP adresser det skal gjelde for så går det greit. Har en linksys ruter som jeg har lagt inn DD-WRT firmawaren. Har forstått det slik at det er under QoS, men skjønner egentlig ikke så mye. Noe annet dere trenger å vite, så bare skrik ut. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 sett qos til port 80 og port 53 på veldig høyt ,og alt annet på veldig laft. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Da vett jeg hvilke porter det er, men lure på hvordan jeg gjør det. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 http://192.168.1.1/QoS.asp <-der :-) slå den på skrive inn linja di, Services Priority <- :-) så kan du velge Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Har egentlig funnet ut at det er der en plass. Men hvis jeg går på Services Priority, og trykker Add/Edit Service får jeg opp ett nytt vindu. På protocol skal jeg da velge «TCP & UDP» ? og på Port Range skrive inn «80~53» ? (Valgene som er under Protocol: ICMP, TCP, UDP, TCP&UDP, L7, P2P.) Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 veldig kort forklart: ICMP = ping TCP = web sider og sånt UDP = noen spill (ikke web) TCP&UDP = begge dem 2 viktige <- den her skal du bruke L7 = vpn P2P = torrent osv. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Ok, takk for all hjelp. Men det som er at hver gang jeg slår på utorrent så blir hele internettet tregt for alle maskinen som er koblet til. Det var egentlig derfor jeg ville få internett browseren lagt som først prioritet. Men siden det ikke hjalp så mye, så prøvde jeg også å legge til protocol P2P med lavest prioritet. Men følte ikke at det hjalp heller. Så er der noe mer jeg kan gjøre, for kan ikke ha det slik, for når uttorent står på så blir nettet ubrukelig for alle andre oppgaver. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 grunnen til at qos ikke hjelper på utorrent er at den bruker veldig mange tilkoblinger. gå på egenskaper i utorrent, sett speed limit på ut på ca 80% av linja di. så på inn setter du ca 90% . på total antall tilkoblinger skrive inn 30 , og pr torrent 20 da skal du se det hjelper enn del. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Det ser ut som det hjalp takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå