Gå til innhold

Kebab-oppskrift med tilbehør. Noen som vet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mener du kebab kjøttet? vis ikke.. så har du vel øyer å se med?.. men vis du mener kjøttet er det vist blaning av lam og noe annet.. hvorfor stikker du ikke ned på din lokale kebab shappe å spør? bor du i oslo er vel ikke det noe problem.. jeg har faktsik en kebab oppskrift i kokeboka som jeg fikk på ungdomskolen. det smaker HERLIG, men seff ikke like bra som dem som KAN lage det!

 

og foresten... når du er ute å skal ha en kebab, åssen saus tar du? mild - mild medium - meduim - medium sterk - sterk?

 

jeg går alltid for medium sterk, har testa sterk 1 gang.. FYY det var HOT :p

Lenke til kommentar

husker jeg var på fylla i tromsø en gang. der spurte kebabselgeren hvilken styrke jeg ville ha på kebaben, rangerte fra 1 til 10.

 

valgte 10 :D. gikk greit å spise, men smakte nesten ikke no, bare brant i hele munnen. hadde sikkert vært værre edru. her i trondheim spør de ikke hvor sterk du vil ha den. ikke dær jeg har spist iafall.

 

kekbab lages iafal av noen lefser som de pleier å lage selv, fins sikkert en oppskrift på nettet

lammekjøtt er vel det tradisjonenne kjøttet, idag får du jo alle mulige typer

kebab saus?

salat, tomat, jeg liker syltet chilli oppi.

Lenke til kommentar
ham tenker kanskje på rullekebab, den er i ei sånn lefse greie...:)

chis-kebab eller noe. Som regel litt billigere, snakk om 5 kroner eller noe på Godlia kebab (Oslo's beste ;) ) i forskjell. Måten de gjør er brød - litt saus - litt kjøtt - salat - kjøtt - mais - sauser . Himmelsk og rimelig (40 for liten).

Brødet smaker som vanlig pitabrød så ikke den vanskeligste ingrediensen ;) .

Lenke til kommentar
chis-kebab eller noe. Som regel litt billigere, snakk om 5 kroner eller noe på Godlia kebab (Oslo's beste ;) ) i forskjell. Måten de gjør er brød - litt saus - litt kjøtt - salat - kjøtt - mais - sauser . Himmelsk og rimelig (40 for liten).

Brødet smaker som vanlig pitabrød så ikke den vanskeligste ingrediensen ;) .

 

 

mener at Shish kebab, er kebab der alle grønnsakene er stekt sammen med kjøttet, mens i en rullekebab så er alt untatt kjøttet og brødet kaldt...:) men ække helt sikker

Lenke til kommentar
mener at Shish kebab, er kebab der alle grønnsakene er stekt sammen med kjøttet, mens i en rullekebab så er alt untatt kjøttet og brødet kaldt...:) men ække helt sikker

En kompis bestilte shish kebab (sikkert for å spare 5 kroner :wee: ) og han fikk en slags rull, mens vi andre hadde vanlig brød, tolka det dithen at shish var rull. Men er ikke skråsikker her.

 

Ok da, etter litt søking så ser det ut som Shish kebab er

Shish kebab (Turkish: şiş kebap) is a dish consisting of small cubes of meat threaded on a skewer (şiş in Turkish) that are grilled or roasted. Any kind of meat may be used, and fruit or vegetables are often placed on the skewer as well. Typical vegetables included are eggplant, tomato, bell pepper, onion and mushrooms. The phrase literally means 'skewer of grilled meat' in Turkish
Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...