simen_lang Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) hallo. jeg har lurt lenge på hva det er i kebaben mann kjøper. har noen en oppskrift eller tror de vet hva den er laget av så post ivei.. Endret 13. oktober 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 mener du kebab kjøttet? vis ikke.. så har du vel øyer å se med?.. men vis du mener kjøttet er det vist blaning av lam og noe annet.. hvorfor stikker du ikke ned på din lokale kebab shappe å spør? bor du i oslo er vel ikke det noe problem.. jeg har faktsik en kebab oppskrift i kokeboka som jeg fikk på ungdomskolen. det smaker HERLIG, men seff ikke like bra som dem som KAN lage det! og foresten... når du er ute å skal ha en kebab, åssen saus tar du? mild - mild medium - meduim - medium sterk - sterk? jeg går alltid for medium sterk, har testa sterk 1 gang.. FYY det var HOT Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 husker jeg var på fylla i tromsø en gang. der spurte kebabselgeren hvilken styrke jeg ville ha på kebaben, rangerte fra 1 til 10. valgte 10 . gikk greit å spise, men smakte nesten ikke no, bare brant i hele munnen. hadde sikkert vært værre edru. her i trondheim spør de ikke hvor sterk du vil ha den. ikke dær jeg har spist iafall. kekbab lages iafal av noen lefser som de pleier å lage selv, fins sikkert en oppskrift på nettet lammekjøtt er vel det tradisjonenne kjøttet, idag får du jo alle mulige typer kebab saus? salat, tomat, jeg liker syltet chilli oppi. Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 lefse, salat, saus, kjøtt. i den rekkefølgen, noen har agurker, tomater, grønn pepper og lignende i tillegg. Hvis du kjøper kyllingkjøtt er det ofte marinert på forhånd! Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 lefse, salat, saus, kjøtt. i den rekkefølgen, noen har agurker, tomater, grønn pepper og lignende i tillegg. Hvis du kjøper kyllingkjøtt er det ofte marinert på forhånd! åssen shappe har du vert på a? Først Pita! så salat, så kjøtt, så mais, så saus på toppen.. Lenke til kommentar
4MB Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg bor i Oslo og har vært på mange kebab sjapper. Det vanlige de gjør er: pita, så smører de pita'n med dressing, salat, litt kjøtt, mais, agurk osv. og til slutt kjøtt og masse dressing Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 åssen shappe har du vert på a? Først Pita! så salat, så kjøtt, så mais, så saus på toppen.. ham tenker kanskje på rullekebab, den er i ei sånn lefse greie... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 ham tenker kanskje på rullekebab, den er i ei sånn lefse greie... chis-kebab eller noe. Som regel litt billigere, snakk om 5 kroner eller noe på Godlia kebab (Oslo's beste ) i forskjell. Måten de gjør er brød - litt saus - litt kjøtt - salat - kjøtt - mais - sauser . Himmelsk og rimelig (40 for liten). Brødet smaker som vanlig pitabrød så ikke den vanskeligste ingrediensen . Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 chis-kebab eller noe. Som regel litt billigere, snakk om 5 kroner eller noe på Godlia kebab (Oslo's beste ) i forskjell. Måten de gjør er brød - litt saus - litt kjøtt - salat - kjøtt - mais - sauser . Himmelsk og rimelig (40 for liten).Brødet smaker som vanlig pitabrød så ikke den vanskeligste ingrediensen . mener at Shish kebab, er kebab der alle grønnsakene er stekt sammen med kjøttet, mens i en rullekebab så er alt untatt kjøttet og brødet kaldt... men ække helt sikker Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Kanskje du finner noe her . Lenke til kommentar
chokke Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) mener at Shish kebab, er kebab der alle grønnsakene er stekt sammen med kjøttet, mens i en rullekebab så er alt untatt kjøttet og brødet kaldt... men ække helt sikker En kompis bestilte shish kebab (sikkert for å spare 5 kroner ) og han fikk en slags rull, mens vi andre hadde vanlig brød, tolka det dithen at shish var rull. Men er ikke skråsikker her. Ok da, etter litt søking så ser det ut som Shish kebab er Shish kebab (Turkish: şiş kebap) is a dish consisting of small cubes of meat threaded on a skewer (şiş in Turkish) that are grilled or roasted. Any kind of meat may be used, and fruit or vegetables are often placed on the skewer as well. Typical vegetables included are eggplant, tomato, bell pepper, onion and mushrooms. The phrase literally means 'skewer of grilled meat' in Turkish Endret 14. oktober 2007 av chokke Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 http://www.kebabnett.no/index.php?kebab=Ak...amp;aktuelt=518 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Man får kjøpt ferdig kebab-kjøtt og dressing på store matbutikker med mye utvalg Dødsgodt! Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Shish-kebab er det vi nordmenn kaller grillspyd. Når jeg skrev tenkte jeg på på rullekebab ja, som i Trondheim er dyrere og med mer mat enn pita. Kebab her er generelt mye dyrere enn sørafor, her ligger det på rundt en hundrings +/- 20 spenn for en rulle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå