Skallbaink Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Jeg har problemer med dataspill pingen på sånt som bf1942, vi hadde 40 i ping før med hub til vi skifta til en svitsj , vi har ngt med 2 mbits så det skulle ikke være noen grunn til at vi får kun 170 i ping nå.waasssupp?? jeg trodde en 100 mbits svitsj skulle være bedre enn en 10 mbits hub.. _________________ men jeg har jo 230 kbs i download sååå hva kan problemet være Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 dårlig servere? Prøv å finn en nordisk/norsk server elns? Lenke til kommentar
Virezz Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 det er noen muligheter her... 1. dine kabler er så dårlige at de ikke klarer 100 mbit 2. dårlig server som en før meghar sagt 3. noen andre på linja di setter og laster ned... Lenke til kommentar
Nasams Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 p2p programmer har lett for å øke pingen betraktelig, spesielt gjelder dette typer som kazaa og imesh. Avslutt alle slike programmer og ping f.eks. vg.no fra cmd. Er den fremdeles høy, ville jeg lett etter andre bakgrunnsprogrammer som kan ha innvirkning... Lenke til kommentar
Zandal Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Nei nå er det slik at NGT har rota med Pingen igjen. Veldig dårlig ping til veldig mange servere (for spillet Medal of Honor) i Norge og Sverige. Før var alt topp( 40-60 i ping) nå er det 150-300 i ping på desse serverne store deler av dagen, er bra midt på natta og om morningen. Alle dei eg kjenner som har NGT og bur i Bergen sliter med dei samme store ping problemene og packet lossen. Pinger ein web sider, og spill servere så får ein høg ping og packet loss på tonneviss av dei som ein burde, og som ein har hatt før, god ping på. På driftsmeldinger står det ingenting , som vanlig, og Kundeservice kan ikkje/vil ikkje gjøre eller forstå noenting. Sendt mail til NGT kundeservice besvares sjølvsagt heller ikkje. Det nærmers seg Telenor tilstander, skrekk og gru for Kundeservice. Vel eg oppfordrer alle til å ringe og/eller sende mail å klage over denne Nedgraderinga av linja. Viss ingen (der ingen er kanskje 100 stk??) bryr seg trur NGT alt er ok, og overser problemet. Dei er veldig opptatt av at båndbredden er ok, pingen er det ikkje så farlig med, ikkje packet loss'en heller! Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Ringer NGT nå idag det var en tread som forsvant med lossen hos hw s forum. Uansett der har jeg kjørt noen trace og alle inn till ngt ligger på 13 ms mens fra den neste serveren hos ngt ligger den på 160 -180 slik at linja ut fra ngt er helt klart problemet. Jeg anbefaler alle som har dette problemet å ringe NGT ( mail tørker de seg i rompa med) og mase på at dette blir fikset. her dette et bergens problem?? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Nei sliter med loss jeg og. Stavanger that is. Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Jeg sliter også med høy ping til servere jeg før hadde god ping på samt andre relaterte problemer. Sist linjene var virkelig dårlige ordnet jeg i stand en klagemail som kunne brukes for å øke trykket på NGT. Hvis jeg får tid kan jeg komponere en slik så flest mulig kan få sagt i fra på enklest mulig vis. Tidligere har NGT svart at de ikke kommer til å gi avslag i pris siden de har forbeholdt seg mot drifsforstyrrelser, men problemene nå må sies å være et permanent problem og følgelig medføre at NGT kan bli møtt med økonomiske krav fra misfornøyde kunder. Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Og tror du ikke jeg fikk som svar, nei det har jeg ikke peiling på. Altså du sitter å tyner deg igjennom den kjempe kjappe køen og så får du som svar nei det må du ha en senior konsulent til å hjelpe deg med. Snakk om noldus svar. Og ikke fikk jeg snakke med en senior konsulent. Imidlertid venter jeg spent på hva svaret blir på den mailen som jeg sendte inn . I følge kjerringa hos NGT , var mailen min i arbeid hos senior konsulenten... hehe hvis jeg ikke dør først da. Som jeg forstår har NGT blitt hevet ut av et sentralt WorldCom knutepunkt . Men kan dette fikses??? Hvis ikke er dety byebye NGT. NGT burde følge med i forumet her å svare på det som angår dem. Da kunne de kuttet KS køen sin litt. Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Send mailen til . eller spam dem: [email protected] og [email protected] Det er admin bjørn Nielsen og Cato Aune teknisk sjef. BASTAR.......!! Lenke til kommentar
Zandal Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Først så jobber dei seg inn i markedet, og når dei er inne, ja så kaster dei seg ut igjen. Eg trur ikkje dei er klar over kor mye ping betyr for veldig mange.. Ja eg har 1 år igjen på kontrakten min , og viss dette fortsetter, så bytter eg leverandør. Og det uten å betale noe meir, for som sagt før, det er avtalebrudd. Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg sjekker idag, og pingen er igjen normal ut fra NGT, kanskje det var et temporært problem. La oss håpe det. Lenke til kommentar
Zandal Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Ja idag var første dag siden før jul d var bra -Let's All Pray- Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Er bra i dag oxo... kanskje de har fixa noe? Eller er det å tro på julenissen Lenke til kommentar
Helt1 Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 ngt sin helpdesk er til å hyle av ping problemer er det med jevne mellomrom noe må gjøres Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Pingen er dårlig i visse tidsrom. Jeg har lagt merke til at det følger et visst mønster. Det er ikke kjekt for pingen er bra fra 01.00 til 14.00 ++ og blir ræva 17.00 og utover . Har nå i snitt 200 i ping til alle norske , hw.no, vg.no, nhh.no osv Lenke til kommentar
sonne Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 har samme problem selv, starta vel etter ngt "fiksa" noe før jul engang. pinger 100 - 150 til svenske servere som jeg pinga 50 til før :-? pinga 50 til estland før nå 150........ har 1024 adsl Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg vil at alle som har problemer med pingen skriver seg inn her ...altså NGT kunder... Det er fordi NGt sjefen senior konsulent har blitt obs på denn treaden.. og det kan vise han at det er mange som er forbanna pga dette. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hvordan fixe ping Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå