Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskin - Ikke som den skal være

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! Jeg skal prøve og reprensentere problemet mitt, selvom det kommer til og bli vanskelig. Sorry for Emnetittel, fant ikke på hva jeg skulle skrive. Jeg er heller ikke en person som kan så veldig mye om datamaskin, så må beklage om jeg har postet i feil forum.

Uansett.

I det siste har PC-en min oppført seg veldig rart.

Problem nummer 1 PC-en har begynt og laget en sinssyk lyd, antageligvis fra en av viftene. Jeg har PC-en nærme føttene mine, så har vippet på den endel ganger, og bang inn i veggen, kan dette være en problemene?

Problem nummer 2 PC-en har begynt og gå veeeeeldig sent enkelte ganger. Vet ikke hvorfor, når jeg starter opp. Når jeg skal inn på internett, eller bare at jeg skal på msn, så klikker den.

Vennligst prøv og svar som enkelt som mulig, er som sagt ikke noe spesielt flink med pc.

Noen som kan hjelpe? Takk på forhånd!

//TexasFan

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-5U1CsALJ
Problem nummer 2 PC-en har begynt og gå veeeeeldig sent enkelte ganger. Vet ikke hvorfor, når jeg starter opp. Når jeg skal inn på internett, eller bare at jeg skal på msn, så klikker den.

Vennligst prøv og svar som enkelt som mulig, er som sagt ikke noe spesielt flink med pc.

Det kan være flere årsaker til at en PC begynner å gå tregt:

1: Du kan ha fått virus, eller andre lignende ulumskheter (spyware, adware)

2: Dersom det er lenge siden du formaterte maskinen din, og du har installert, og uinstallert, programmer i tide og utide, kan det ha hopet seg opp i filsystemet ditt.

3: Dersom du begynner å få lite plass igjen på maskinen din, kan dette resultere i at den begynner å gå tregere.

Mulige løsninger:

1: Kjør en virusscan på maskinen din. Dersom du ikke har et virusprogram, finnes det flere gode gratisalternativer du kan prøve.

AVG

Ad-Aware

Spybot S&D

2: Det er ikke alltid like attraktivt å formatere maskinen. Kjør derfor en defragmentering i stedenfor.

- PS: kan ta lang tid dersom det ikke er blitt gjort tidligere! Verktøyet finner du her:

start -> programmer/programs -> tilbehør/accsessories -> systemverktøy/system tools -> defragmentering/disk defragmenter

3: Her er det ikke så mye mer å gjøre enn å fjerne eventuelle overflødige filer, eventuellt investere i mer lagringsplass.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert bare så det er sagt.

Men jeg føler at innemellom må man ta backup og ta og formatere hele disken der opperativsyntemet er lagret og installere opperativsystemet på nytt, legge inn alt av driver på nytt osv...

Det er det jeg pleier å gjøre hos folk som sliter med at ting begynner å gå treigt. Det er kanskje en kreveden løsning, men absolutt igen dårlig løsning. Dette gjør jeg selvsagt når alt av virus/spyware/Hijackthis osv... ikke funker.

Kuffe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...