Joachimen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Heisann. Jeg har akkurat vært i innkjøp av en Nissan Sunny SR 94mod med 1.6L motor. Noen som har peiling på hva som er greit og gjøre med en slik bil for å få merkbar forskjell på motor? Kunne også tenkt meg å få på noe anonym styling, har tenkt meg ut lyktesenkere å litt sånn. Kunne også tenkt meg noen lykter, noen som vet hvor dette kan anskaffes? bak og foran, gjerne blinklysene på siden også. Takk for alle svar på forhånd. Joachim. Endret 16. oktober 2007 av Joachimen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Billigste effektøknigen må være effektanlegg og sportsfilter. Ellers kan jeg anbefale at du stikker innom NCCN.no og besøker forumet der. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Huff, nok en som kjøper bil først, og spør etterpå... hva er det med folk egentlig?? går ikke bilen bra nok?? hvorfor kjøpe den da, hvis du ikke er fornøyd?? Og hvorfor kjøpe en lite trimmingsvenlig bil, som trekker i feil ende, hvis du alikevel vil trimme den?? Grenrør, effektanlegg og luftfilter vil neppe gi noe særlig effektøkning, men bilen "puster" lettere ut og inn, så den vil muligens bruke litt mindre bensin.... Skal du ha noe som fungerer, så få tak i motor fra en gtir... men da må du også koste på understellet ditt noen titalls tusen... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Du har motorkode GA16DE... Du får kjøpt bolt-on turbo kit, men da bør du ha innsug fra nissan sentra. Samme motorkode. Er et turbo kit som heter hot-shot som gir deg litt i underkant av 200hk. Med garanti for at motoren holder. ellers så får du kjøpt mye på danske sider... grenrør,eksos,shortshift og masse annet crap. ok priser. Senk bilen, grenrør,eksos,luftfilter,shortshift.. kanskje noen tårnstivere. Dette er nok til at den vil begynne og slure på clutchen så du bør bytte den og. Går bra i starten, men over 100-110km/t er moroa over. Du tar vag 1.8T lett til du bikker 120km/t. Lett! Pass på hvor grov eksos du setter på. Turtallet ligger fort opp mot 4000 o/min på motorveikjøring så du blir nummen i hodet rimelig fort. Lav toppfart på disse bilene, men du har go-kart feeling. Du sitter klistra fast i veien. Jeg har en almera 1.6sr 2000mod (rimelig lik sunny) med samme motorkode. Hvis det er samme utvekslig i kassa har du en morsom bil. Det kuleste med alt er at det smeller i potta ved hard kjøring. Det gjorde den bare etter montering av effektanlegg fra foran katalysator og bakover! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå