bjorngb Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har koden <ul> <li>liste 1 <ul> <li>a</li> <li>b</li> </ul> </li> <li>liste 2 <ul> <li>a</li> <li>b</li> </ul> </li> </ul> og css: ul{ margin: 0; padding: 0; padding-left: 4px; } li{ list-style-type: none; padding-left: 4px; margin-bottom: 3px; text-indent: 5px; left:5px; } Har prøvt litt forskjelling for å venstrejustere "liste 1" og "liste 2", men uten å lykkes - noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Venstrejustere? Er det float du ser etter? Skulle holde å floate li og li ul til venstre. Muligens sette li til display: inline; Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Være forsiktig med å floate UL. Har nettopp slitt masse med akkurat det. Var floatingen av UL som gjorde at menyen min ble fuck up i Opera. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Den må du gjerne utdype, kimthoma. Har aldri hatt noen problemer med det samme, ikke fordi jeg har floatet alene, i alle fall. Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Venstrejustering var *litt* upresist, men jeg vil gjerne at listen ikke skal ha det vanlige innrykket - skal prøve float i morgen. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Den må du gjerne utdype, kimthoma. Har aldri hatt noen problemer med det samme, ikke fordi jeg har floatet alene, i alle fall. Tok det opp i webkaféen forleden dag. Er bilde av feilen også. Samt løsningen. Det kan dog være andre ting som slår inn. Som jeg har tenkt på i etterkant. Men som jeg faktisk ikke skjønner. Vil bare at han skal være oppmerksom når han floater ul. Mener også at float er riktig i denne situasjonen. Men kanskje med en div tag rundt. D t siste er usikkert. Lenke til kommentar
pvp Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) du setter bare margin/padding = 0 på ul og ul li. Anbefaler å gjøre det innen en id - da kan påvirker du ikke ul andre steder på siden - evt. en klasse som du setter på hver ul/li, men det blir fort knotete. html, f.eks: <div id="myMenu"> <ul><li>....... </div> css: #myMenu {...} #myMenu ul, #myMenu ul li { margin:0; padding:0; } #myMenu ul li { list-style-image:none; } Endret 13. oktober 2007 av pvp Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Får man feil med floating hjelper det å floate mer When in doubt, float. Du bør alltid bruke et css reset stilsett som fjerner default styling på de fleste elementer, og dermed gjør at ting vil se likere ut i forskjellige nettlesere. Jeg bruker Eric Meyer's reset css Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Være forsiktig med å floate UL. Har nettopp slitt masse med akkurat det. Var floatingen av UL som gjorde at menyen min ble fuck up i Opera. Ikkje noko problem å floate UL om du er klar over kva det inneber, UL er eit blokkelement på lik linje med for eksempel hN og div Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Siden vi er inne på floating og menyer. Må bare digge den firefox buggen som gjør at hvis du har li floata left, også med blocklevel element inni som ikke er flota, så vokser elementet ved hover Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Så hva er problemet? Floater jo alltid blokkelementene inni også, det er jo ihht. din egen filosofi Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 noen ganger glemmer man det! Og skal man ha dropdown meny, som er steder hvor dette problemet vanligvis oppstår, er det noe man ikke kan floate i ie, for da blir position feil, eller noe sånt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå