Gå til innhold

Forza2 VS PGR4

superted81

Anbefalte innlegg

Trenger ikke å sammenligne de forsåvidt, da de er ganske forskjellige, men trenger man begge?

Prøvde akkurat demoen, og det var som forventet - veldig morsomt! Og lettere enn Forza, ihvertfall de første rundene. På en annen side er det en mye bedre følelse å vinne i Forza, og jeg synes løpende er lagt opp bedre. Man må blant annet mestre de fleste bilklassene og de forskjellige bilene. I PGR er det egentlig bare om å gjøre å ha den raskeste bilen... (ish)

For meg blir det litt sånn her;

PGR4

+ Raskt

+ Sykler

+ Snø på Nürburgring

+ Relativ enkel bilkjøring

- Litt for lite "givende" å vinne i lengden (ref PGR3)

Forza2

+ Realisme

+ Mange biler

+ Du må innom de fleste av dem

- Jævlig vanskelig. Ikke for de utålmodige... :)

Og hvorfor har folk sluttet å lage bilspill med fete, raske, eksklusive biler på lange, flott "scenic" baner som NFS gjorde i sin tid? Blir litt lei av å kjøre på de samme banene under lukka forhold hele tiden. Mer NFS 1-3+HP 1-2 og mindre lukka, ordentlige baner...

Men hva synes dere? Jeg personlig har ikke tid til begge... Dirt er allerede ofra... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns at grafikken er bedre i PGR 4 enn Forza 2...Men, Forza 2 er en bilsimulator, og derfor blir det mye bedre med en gang...PGR 4 er bare arcade egentlig. Så jeg synes at Forza 2 er et mye bedre bilspill bare fordi du kan gjøre så utrolig mye på det.

Og den minusen at det var jævlig vanskelig kan også være som en pluss, siden PGR 4 var altfor enkelt å kjøre bilene.

Men et pluss med PGR 4 er at hvis man kjører med en prikk lik bil som motstanderen, så går de faktisk like fort. Ferrarien man har går ikke fortere enn den andres Ferrari bare fordi det er jeg som kjører den.

Lenke til kommentar

Et minuspunkt ved Forza for min del er at det føles litt klinisk/tørt. Og lenger uti spillet når hvert løp får ørten laps så blir det for drygt for meg. Jeg respekterer spillet for hva det er, men personlig ønsker jeg meg litt mer krydder i bilspill (uten at det sklir helt over i Ridge Racer arkade-land!). Derfor er PGR et fint alternativ. :)

EDIT: en ting til: åpnes ikke banene i PGR en del når du kommer lenger uti spillet? Mener å ha lest det et el annet sted...

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
EDIT: en ting til: åpnes ikke banene i PGR en del når du kommer lenger uti spillet? Mener å ha lest det et el annet sted...

Åpnes ikke men du kan kjøpe disse banene for kudos, samme gjelder biler også, knallspill fra begynnelsen til slutten selv om jeg ikke har sett slutten, det er veldig stort.Når det gjelder sammenligningen med Forza syntes jeg det blir litt for dumt i og med att Forza er mere sim og PGR4 er mere arkade. Pgr er MS sitt svar på GT serien til Sony.

Lenke til kommentar
Enig i det, det var ikke noen sammenligning, men la oss si at du har ca 1 time i uka å bruke på bilspill, noe som åpenbart betyr at man ikke kan/bør ha begge... Hvilket skal man da beholde...?
Spørs hvor glad man er i simulator vs arkade.

Åpnes ikke men du kan kjøpe disse banene for kudos, samme gjelder biler også, knallspill fra begynnelsen til slutten selv om jeg ikke har sett slutten, det er veldig stort.Når det gjelder sammenligningen med Forza syntes jeg det blir litt for dumt i og med att Forza er mere sim og PGR4 er mere arkade. Pgr er MS sitt svar på GT serien til Sony.
Det jeg mente med at de "åpnes" var at banene visstnok blir fysisk mer åpne dvs mindre klaustrofobiske når man kommer litt ut i spillet. Men igjen, bare noe har har hørt på nett. :) Endret av thomanil
Lenke til kommentar

PGR4 er etter min meining eit deilig avbrekk fra både F2 og GT, er liksom så kjeppt og tilgjengelig.

Disse forferdelige loadetidene eg har lest om..disse har eg enda til gode å komme over? Er jo ikkje så ille dette her, men det kan vel ha noe å gjøre med at etter loadinga på Motorstorm er vel alt himmelsk :p Men også at PGR3 hadde lengre loadetider en PGR4? Fullt mulig eg husker feil.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...