Simen1 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Til en pris på over 14.000 kr så ser jeg ikke helt logikken i det. For den prisen kan man like godt kjøpe både en stasjonær og en bærbar PC, begge med passe gode spesifikasjoner. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Selv om dette er en ganske bra maskin, kan den ikke anbefales som spill maskin. Jeg tok meg friheten til å kjøre DX10 benchmark (en eller anna båt simulator) Den klarte så vidt å vise båtene. Vannet var ikke eksisterende. Men for de som har liten plass og trenger en god maskin med stor skjerm, er jo dette et veldig bra alternativ! =) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Til en pris på over 14.000 kr så ser jeg ikke helt logikken i det. For den prisen kan man like godt kjøpe både en stasjonær og en bærbar PC, begge med passe gode spesifikasjoner. Helt enig! Lenke til kommentar
E-Man Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Selv om dette er en ganske bra maskin, kan den ikke anbefales som spill maskin. Jeg tok meg friheten til å kjøre DX10 benchmark (en eller anna båt simulator) Den klarte så vidt å vise båtene. Vannet var ikke eksisterende. Men for de som har liten plass og trenger en god maskin med stor skjerm, er jo dette et veldig bra alternativ! =) er enig med dette ikke er en spill maskin men en spill "flyttbar" maskin er det. både meg å broderen har en slik maskin og spiller en del har faktisk sluttet å spille på min stasjonære ( med bedre spec enn hdx`n)etter jeg kjøpte den. har prøvd i det siste Bioshock og supreme comander og planer om crysis nei du kan ikke ta alt på "high" men "medium" ser bra ut det også pluss koseligere å sitte i sofaèn i stua forran tven så spille enn å sitte på et data rom / gutte rom ol. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Til en pris på over 14.000 kr så ser jeg ikke helt logikken i det. For den prisen kan man like godt kjøpe både en stasjonær og en bærbar PC, begge med passe gode spesifikasjoner. jepp jepp. grei desktop til spilling og annet, en liten laptop til skriverier, mail og web. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Hmm. Dyr, varm, stor, stygg og tung. Jeg har vanskeligheter med å se for meg denne maskinen som et "godt kjøp". Bortsett fra hvis det er noen man skal slå ihjel og samtidig vil bruke det dyreste og minst solide slagvåpenet som er å oppdrive. Endret 12. oktober 2007 av Manuel Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Blir vel en smakssak dette. Selv kommer jeg aldri til å kjøpe noe mindre enn 17" igjen, rett og slett fordi jeg har blitt avhengig av høy oppløsning. Og en 15" blir for smått ved 1920x1200. I tillegg syntes jeg det er praktisk med en desktop jeg kan bruke på stua, kjøkkenet, balkongen eller hos kompiser uten å måtte dra på x antall kabler og tastatur/mus/skjerm. Og det økte markedet for 17"+ de siste årene tilsier at jeg ikke er alene om det. Som sagt, smak og behag. I mine øyne er en 12" et ubrukelig lite slagvåpen som jeg ikke engang kan bruke til å slå ihjel noen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Til en pris på over 14.000 kr så ser jeg ikke helt logikken i det. For den prisen kan man like godt kjøpe både en stasjonær og en bærbar PC, begge med passe gode spesifikasjoner. Nå skrev jeg vel mulighet/råd til, dvs med mulighet kan inbefatte plass,feks alle som har en samboer/kone vet at de ikke er særlig glad i en bærbar maskin som tar opp plass,spes om den må stå i stuen, og mange har ikke andre alternativer enn det. Så har vi jo dette med smaken da,for det er jo ikke til å komme bort fra at denne maskinen har et meget pent utseende og dermed lettere kan aksepteres av mange,og til sist har vi de som ikke vil ha flere maskiner i huset eller rett og slett ikke vil ha en stasjonær maskin. Altså finnes det en nisje for denne type maskiner også uansett om du eller jeg eller noen andre mener at det ikke er logikk i det, for vi kan vel ikke slutte med bærbare maskiner mmed 12-13" skjerm fordi jeg synest det er fjollete å lage noe slikt Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Som sagt, smak og behag. I mine øyne er en 12" et ubrukelig lite slagvåpen som jeg ikke engang kan bruke til å slå ihjel noen. Jeg har min andre 12" nå, og til mitt bruk kunne jeg aldri tenkt meg noe annet! så liten og lettvinn, og jeg som er veldig på farta kan ikke dra på en data på 7 kilo min maskin veier nå 1,1 kilo med et ekstra batteri tilkoplet! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har min andre 12" nå, og til mitt bruk kunne jeg aldri tenkt meg noe annet! så liten og lettvinn, og jeg som er veldig på farta kan ikke dra på en data på 7 kilo min maskin veier nå 1,1 kilo med et ekstra batteri tilkoplet! Nettop,smak og behag og ikke minst behov, alt dette er som kjent forskjellig og derfor veldig kjekt at det finnes alternativer for alle Lenke til kommentar
Timetraveler Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 jeg kjøpte 17" skjerm i 1998, ikke faan om jeg skal sitte med en 17 tommer 10 år etterpå. Eneste grunnen til at jeg kjøpte denne maksinen er den store flotte skjermen! Og oppløsningen er konge! trenger ikke mer på en så stor fin skjerm Folk kan si hva de vil, jeg diggær'n! TT Lenke til kommentar
Jan-Erik123 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Dette er jo nettopp hvordan jeg kan tenke meg at en bærbar skal være. For min del trenger de ikke være "bærbare" bare du kan flytte enkelt og greit på de. Her er det jo bare mus og strøm du trenger drasse med deg, og alt får du opp i en bæreveske som er beregnet for maskinen. Ser virkelig ikke problemet med å bære 7kg i en skulderveske eller lignende. En skolesekk veier jo lett 12-13kg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå