Gå til innhold

Åssen frakte filer fra en pc uten skjerm?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Klarte i går å herpe PC-en ,så skjermen funker ikke...

 

Så sitter her med min brors laptop , å prøver å redde bilder fra barne dåp , ferie osv....

 

 

Er det mulig å koble pc'ne sammen å overføre filer fra den uten skjerm , til denne (laptopen) Uten å måtte være inne på den andre?

 

(Alt viker utenom skjermen)

 

TakkTakk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er skjermen som er ødelagt kan du koble den stasjonære til laptoppen*, dele harddisken og deretter bruke laptoppen til å hente ut filer via nettverkskabel/trådløst.

 

Dersom dette ikke er en mulighet blir ting litt mer intrikat. Da må du enten få tak i en ny skjerm, koble pc-en til en tv/annen form for skjerm (kan bli vanskelig siden du ikke får konfigurert noe), få tak i et harddiskkabinett/universaladapter for IDE/SATA, eller flytte harddisken til en maskin som har skjerm for deretter å fortsette berging av data.

 

 

*Dette forutsetter at laptoppen er spesifisert slik at det er en mulighet.

Lenke til kommentar

Mange bærbare har en FN tast som gir deg snarveier til forskjellige innstillinger direkte fra tastaturet. Feks lyd, lysstyrke på skjerm osv.

 

Se om du har en FN tast for skifte av skjerm.

Da kan du bare koble på en annen skjerm, eller en TV og så skifte utgang du vil bruke.

 

Så sjekk tastaturet ditt før du evt begynner å skru ut harddisken :)

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg at du brenner ut en DVD med barnedåp bildene dine =)

 

Faktisk, brenn ut to, og la den ene ligge hos noen du kjenner, så mister du dem ikke om boligen brenner. Det koster jo hele 5 kroner per plate. Selv har jeg tre DVD kopier av alt slikt, i tillegg til alt sammen liggende på tre maskiner. En DVD hjemme, en hos gamlingene og en som ligger i en postboks. Ser ingen grunn til å miste bildene pga at jeg ikke gadd å brenne ut en DVD til 5 kroner.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...