nkrystad Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Jeg kjøpte for godt under 30 dager siden en bærbar maskin fra PS Data (ikke nettbutikken), men da denne ikke levde opp til forventningene, tok jeg i dag en telefon til dem for å forklare situasjonen og be om retur og pengene tilbake. Dette ble ikke godtatt pga. tiden som var gått siden kjøpet. Har man ikke en 30 dagers ubegrunnet returrett? Endret 11. oktober 2007 av nkrystad Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Nei. Elkjøp gir deg dette, men det er ingen lov som pålegger butikker å gi deg dette. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Bare 14 dagers angrefrist som er lovpålagt ja Endret 11. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har man ikke en 30 dagers ubegrunnet returrett?Nei. Dette er kjøp i vanlig butikk. Her er det ingen paragrafer i forbrukerkjøpsloven som kan hjelpe deg. Enkelte butikker har noe de kaller åpent kjøp hvor du har mulighet til å angre kjøpet uten å angi begrunnelse.Bare 14 dagers angrefrist som er lovpålagt jaGjelder ikke kjøp i vanlig "gammeldags" butikk. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg kjøpte for godt under 30 dager siden en bærbar maskin fra PS Data (ikke nettbutikken), men da denne ikke levde opp til forventningene, tok jeg i dag en telefon til dem for å forklare situasjonen og be om retur og pengene tilbake. Dette ble ikke godtatt pga. tiden som var gått siden kjøpet. Har man ikke en 30 dagers ubegrunnet returrett? Ikke i nettbutikken ? Trodde de kun hadde nettbutikk jeg,med mulighet for å hente varene ? Uansett,som sagt her,så har man 14 dagers angrefrist dersom kjøpt fra nettet,og ingen angrefrist dersom kjøpt "over disk". Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jepp, jepp. Alt som sies her er riktig. Du må nok dessverre bare beholde den. Det er slik det er over alt. Det er kun Elkjøp av de store som jeg vet om som har 30 dagers ubegrunnet returrett ved kjøp over disk. Angreretten er også ubegrunnet, men bare 14 dager og ikke for bruk ved kjøp over disk. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå