ShaNickolas Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er det mulig å bli peppret med angrep ? Siden mandag har jeg hatt 5500 angrep rettet mot min pc , alle er blitt blokkert av firewall. 45 av angrepene står som HIGH RISK WTF? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Last ned Hijackthis, kjør programmet, og legg ut en logg. Slik at man kan se om det ligger noe virus/spyware på maskinen din. Hvilken brannmur har du? Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Kjør Trend Micro's online virus scanner og så kan du installer Ad-Aware 2007 så kan du kjør ein scan der og og så laste ned CCleaner og kjøyre ein rens på maskina di og ein scan i register ditt? Husk og oppdater antivirusen din? kva antivirus har du? Endret 11. oktober 2007 av Neddo Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Får bare la det være, finner ikke noe virus , trojanere eller spyware. Virker som at alle forsøk blir blokka. PC-en er ikke ustabil . Endret 11. oktober 2007 av _Sha9ick_ Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du har Zone-Alarm ikke sant? 5500 innbruddsforsøk er helt normalt. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Du har Zone-Alarm ikke sant? 5500 innbruddsforsøk er helt normalt. Okey, bare jeg som fikk litt unødig panikk i går Slo meg til ro med at det var heelt normalt Lenke til kommentar
Hobbyhorse73 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Her er dataen for den her maskinen de siste 30 dagene: Skannede filer 1.553.787, -> 2 virus funnet. Tilkoblingsforsøk: 10.760.057 -> 9.480.087 tilkoblinger blokkert. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Men en NAT-router bør du jo ikke få noen tilkoplingsforsøk på PC-en din (bare til routeren), hvis du ikke har noen porter åpne da. Du bør sjekke det. Husk at hvis du først får noe spyware på PC-en din, er den eneste sikre måten å vite at du er "ren" på å reinstallere OSet ditt. Norton Ghost og alternativer er en OK måte å lage et rent bilde etter en clean install. Ellers så vil de fleste Linux-distroer håndere tilsvarende veldig bra og være et godt og sikkert alternativ. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Men en NAT-router bør du jo ikke få noen tilkoplingsforsøk på PC-en din (bare til routeren), hvis du ikke har noen porter åpne da. Du bør sjekke det. Husk at hvis du først får noe spyware på PC-en din, er den eneste sikre måten å vite at du er "ren" på å reinstallere OSet ditt. Norton Ghost og alternativer er en OK måte å lage et rent bilde etter en clean install. Ellers så vil de fleste Linux-distroer håndere tilsvarende veldig bra og være et godt og sikkert alternativ. PC-en er clean , så jeg lurer på å lage en ny bootdisc asap Skal legge inn Ubuntu på min laptop hvertfall ^^ I dag blir man tvunget til å bruke Windows, hvertfall for en som elsker å spille nye spill Gleder meg sykt til Windows ikke lenger er påkrevd for slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå