qdos Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Forsøker å importere noen tekstfiler med flere millioner linjer inn i en base i MS SQL 2005 via MS Access 2000. Problemet er at jeg ved slutten av importen får en feilmelding fra Jet-motoret til Access, sannsynligvis pga filstørrelsen. Har forsøkt å splitte filene i mindre deler, men dette resulterer i alt for små/mange filer i forhold til den totale datamengden. Ønsker derfor å importere dataene direkte fra MS SQL, og da med et query. Feltene i tekstfilen har fast bredde. Noen som vet hvordan jeg formulerer en slik import med et query (hvis det da er mulig)? Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hvorfor bruke Access når SQL Server kan gjøre det selv. Velg rett database i Object Explorer, Høyreklikk, Tasks, Import Data... Lenke til kommentar
qdos Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Glemte å si at det er Express-utgaven at MS SQL Server jeg bruker. Grunnen til at jeg har brukt Access til import, er at jeg ikke har funnet noen måte å importere på i denne. Under Tasks har jeg kun Detach, Shrink, Back Up, Restore og Generate Scripts. Finnes det en mulighet til å importere rett i denne basen uten å gå via Access? Lenke til kommentar
Bruker30050 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Vet ikke om express støtter BULK INSERT, men her ha du ihvertfall referansen til den. http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/a...68(sql.80).aspx Lenke til kommentar
qdos Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Det ser ut som kommandoen jeg var ute etter. Skal prøve den i morgen. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå