Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slår seg av ved spill - hissig skjermkort.

Anbefalte innlegg

Hei,

Det skjedde noe rart da jeg "oppgraderte" til et nF4-basert MSI HK til S754, og et X850XT-kort.

Da det ikke er noen toppmaskin akkurat, holder jeg meg til enklere spill. Jeg prøvde hvertfall. La inn Scarface, og det kjørte helt fint med alt på fullt. Men et stykke uti første bane høres skjermkortvifta ut som en drill. Litt senere slår maskinen seg av, og jeg må resete CMOS for å få den i gang. Når jeg endelig har fått maskinen i gang igjen prøver jeg, etter litt surfing, å starte spillet på nytt. Idet jeg starter spillet slår maskinen seg av.

Så, et par uker senere, la jeg inn Resident Evil 4. Det kjører tilsynelatende fint. Jeg kommer borti tab, og får opp skrivebordet mitt i et sekund eller to, før maskinen slår seg av. Når jeg prøver å kjøre spillet på nytt - ja - maskinen slår seg av... Samme CMOS-prosedyre...

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg ville sjekket, og som kanskje er det vanligste problemet, er at enkelte deler av PC-en blir for varm under kjøring av tunge operasjoner som spill er. Sjekk hvor varm cpuen og gpuen din er, samt hovedkortet. Dette kan du f.eks sjekke i BIOS ved å trykke f2 eller del mens PC-en booter.

At viften på skjermkortet lager lyd tyder på at den muligens er ustabil. Det vil resultere i at GPU blir varm og maskinen skrur seg av for å redde den fra meltdown.

Endret av ranger**
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...