Gå til innhold

Programmene vi elsker å hate


Anbefalte innlegg

Jeg mener Opera er et noenlunde irriterende. Flott nettleser, men når jeg har ørten nettsider åpne så begynner Opera å bruke 100% CPU. Vet ikke om det er Flash som gjør dette eller hva det er. Veldig irriterende i hvert fall. Uansett, jeg bruker Opera og kommer til å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener Opera er et noenlunde irriterende. Flott nettleser, men når jeg har ørten nettsider åpne så begynner Opera å bruke 100% CPU. Vet ikke om det er Flash som gjør dette eller hva det er. Veldig irriterende i hvert fall. Uansett, jeg bruker Opera og kommer til å fortsette med det.
Skjer ikke her, men at den begynner å bruke nesten 150 MiB RAM er også irriterende. Synes det er langt over grensen på hva en nettleser burde bruke.
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn gjør selskapene det slik at firmaer får det mye lettere. Fatter ikke hvorfor de absolutt MÅ slenge med så mye boblete interface-dritt og ekstra kjør-sakte-funksjoner for privatpersoner?

 

Sammenlikn f.eks. Symantec/Norton's antivirus-løsning for bedrifts- og privatmarkedet:

http://www.dhampir.no/stuff/other/Norton-A...rus-Final_1.png

http://www.dhampir.no/stuff/other/Norton-A...rus-Final_2.png

 

Det er det samme over hele linjen - backup, antivirus, defragmentering... alt som holder liv i systemene.

Hvorfor kan ikke privatpersoner få slippe all dritten? Er så man får lyst til å bli pirat...

Lenke til kommentar
Min hatliste:

 

- Firefox

- OpenOffice

- Linux

- Eset Nod32

- VLC

 

Må si meg litt enig, hardware.no burde jo egentlig skifte navn til tuxfans.no

Mer piss hver uke om linux, firefox, open office og compizzzzz fusion skal du lete lenge etter..

 

Ps: har ubuntu, og den er jeg kompis med i blant. Men HATER evangelister...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Må si meg litt enig, hardware.no burde jo egentlig skifte navn til tuxfans.no

Mer piss hver uke om linux, firefox, open office og compizzzzz fusion skal du lete lenge etter..

 

Ps: har ubuntu, og den er jeg kompis med i blant. Men HATER evangelister...

Du bruker det men nekter å si noe om det? Smart. Hadde alle i verden vært som deg hadde verden stått helt stille. Det er jo i tillegg et stort flertall artikler rettet mot hardware og Windows. Det er da ikke noe galt i å fortelle folk om at det finnes alternativer til Windows. Hvordan hadde ting sett ut dersom Hardware.no hadde "evangelisert om Windows? Kanskje de skulle bytta navn til Windowsfan.no...

 

:roll:

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn gjør selskapene det slik at firmaer får det mye lettere. Fatter ikke hvorfor de absolutt MÅ slenge med så mye boblete interface-dritt og ekstra kjør-sakte-funksjoner for privatpersoner?

 

Sammenlikn f.eks. Symantec/Norton's antivirus-løsning for bedrifts- og privatmarkedet:

http://www.dhampir.no/stuff/other/Norton-A...rus-Final_1.png

http://www.dhampir.no/stuff/other/Norton-A...rus-Final_2.png

 

Det er det samme over hele linjen - backup, antivirus, defragmentering... alt som holder liv i systemene.

Hvorfor kan ikke privatpersoner få slippe all dritten? Er så man får lyst til å bli pirat...

 

dem lærer fra apple vet du, ser det "bra" ut så må det jo være bra ;) (i det minste tenker sauene det...)

 

men så kjørte jeg win2k aldri så lenge, og skrudde av skinfunksjonen på xp. liker startmenyen der da av en eller annen grunn...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Det er mange som faller for design ja :p

Mange som klarer å uttale ting som "herregud, hvor ræva PC har du a??" osv, når de ser at jeg har deaktivert de grafiske effektene i XP, for å få litt bedre ytelse. Syntes egentlig XP er mer behagelig med effektene deaktivert uansett jeg så.

 

Men det er helt klart at selskaper tjener mye på design og effekter.

Mange av kompisene mine syntes Vista er så utrolig mye bedre enn XP. Sier ting som "bare se på det da!".

 

Jeg prøver å forklare folk at Norton AntiVirus er noe skvip, og sluker PC-en. Så jeg lastet ned en BETA versjon av NOD32 (ikke den som er nå, dette var for en stund siden). Og de bare sier ting som "hva er detta for noe piss?? installer norton igjen, vi må ha antivirus og brannmur! ellers føkker PC-en seg opp!".

Prøver å forklare at det er en NAT-brannmur i routeren, og at NOD32 faktisk er et AntiVirus program, langt bedre enn Norton også faktisk. Men neida, siden det "så" så dårlig ut, på grunn av de kjedelige menyene, og total mangel på grafiske effekter kunne det umulig være et brukanes program. Norton var nødt til å være best.

 

Samme med Internet Explorer, mange "idioter" (innenfor data vell og merke) som jeg kjenner, mener bastant at IE7 er MYE bedre enn FireFox, fordi det ser litt penere og avansert ut..

 

Jeg bare rister på hode av dem hele gjengen :nei:

 

Mine erfaringer er egentlig at jo mer grafikk og dilldall det er, jo dårligere er selve programmet..

Lenke til kommentar

Har kommet på noen nye program jeg hater.

 

-Ad-aware (warning! Du har 10 cookies!)

-Zone Alarm

 

Dette er to programer som skaper mer problem enn de retter. Ad-aware fordi den rapporterer alt mulig som en sikkerhetsrisiko. Dette fører til at folk med liten datakompetanse blir helt paranoide.

 

Zone Alarm (og sikkert mange andre brannmurer) fordi den kommer med kryptiske meldinger. Jeg har erfart at hvis jeg installerer slik til folk så gjør de en av to ting. Enten så trykker de allow på alt som kommer opp (som gjør at brannmuren blir ubrukelig), eller så trykker de på knappen som ikke tillater applikasjonen å kommunisere med internett. Dette fører til at de før eller siden mister nettforbindelsen. Windows' innebygde brannmur er mer enn god nok for de fleste privatbrukere.

 

Til de som hater Windows Update har jeg bare en ting å si, dere har ikke skjønt det. Jeg synes det er helt riktig å tvangsinstallere/reboote maskinen. Dette fører til at folk faktisk oppdaterer maskinen sin. Lagt merke til at det ikke er like mange virus-epidimier lengre? Det kan vi gi auto update mye av æren for.

Lenke til kommentar
Jeg mener Opera er et noenlunde irriterende. Flott nettleser, men når jeg har ørten nettsider åpne så begynner Opera å bruke 100% CPU. Vet ikke om det er Flash som gjør dette eller hva det er. Veldig irriterende i hvert fall. Uansett, jeg bruker Opera og kommer til å fortsette med det.

det skjer med meg også, når jeg har sånn 50 sider åpne, gjerne en del av dagens nyheter fra vg/dagbladet etc. mulig det har noe med flash-reklamene å gjøre. skjer kun når jeg har en haug med "avis-sider" oppe. ellers er ikke oppstartstiden på opera noe problem, starter det jo kun 1 gang om dagen..

 

 

Man kom faktisk rundt det der da ved å kjøre i win2000-modus ;)

noen som kan bekrefte eller avkrefte om msn messenger 7.5 fremdeles kan brukes med den tweak'en?! hater live, hater runde hjørner, hater "du er nødt til oppgradere til nyeste versjon, vi har nytt design"..

Lenke til kommentar
Zone Alarm (og sikkert mange andre brannmurer) fordi den kommer med kryptiske meldinger. Jeg har erfart at hvis jeg installerer slik til folk så gjør de en av to ting. Enten så trykker de allow på alt som kommer opp (som gjør at brannmuren blir ubrukelig), eller så trykker de på knappen som ikke tillater applikasjonen å kommunisere med internett. Dette fører til at de før eller siden mister nettforbindelsen. Windows' innebygde brannmur er mer enn god nok for de fleste privatbrukere.

 

Til de som hater Windows Update har jeg bare en ting å si, dere har ikke skjønt det. Jeg synes det er helt riktig å tvangsinstallere/reboote maskinen. Dette fører til at folk faktisk oppdaterer maskinen sin. Lagt merke til at det ikke er like mange virus-epidimier lengre? Det kan vi gi auto update mye av æren for.

 

Zone Alarm er litt spesielt. Brukere som kan ikke mye, bør gå for autoconfiguration, samdidig som man redigerer manuelt, etter en eller 2 dagers bruk.

Da skal det meste gå fint.

Men den er blitt litt for ivrig og det lukter noe ala System Mechanic. (tragisk prog)Dvs du kan "skrue ned" systemet med å telle bare fram til 2. Farlig for dem du henviser til.

 

Når det gjelder å reboote maskinen etter updates eller program installasjoner. Hos meg er det faktisk rutine å reboote uansett.

Det er det sikreste måte for å verifisere forandringer. Dermed foregår heller ikke installasjoner i tider og utider.

 

Ellers bruker jeg/ har brukt Norman og Zone Alarm i mange år. Jeg er ikke glad i dem, men jeg liker det faktum at de er ikke glad i hverandre heller, det virker som de slås for hvem skal beskytte meg bedre.

 

Norton------klarer ikke

Weblesere : 2 skjermer ---Opera og Internett Explorer åpen samtidig.

Acrobat 8.1.0 Bedre enn den 7 versjon. --liker det

Lenke til kommentar

Outlook Express er noe ordentlig herk. Det ser stygt ut, det husker ikke de adressene jeg har skrevet tidligere, og det har ikke spamfilter. :nei: Thunderbird er e-post programmet for meg.

 

MS Sound Recorder er også triste greier. Audacity er et bra alternativ.

 

Dessuten hater jeg alle de utallige gratisprogrammene som må testes, før jeg finner et program som fungerer ganske bra.

Lenke til kommentar
noen som kan bekrefte eller avkrefte om msn messenger 7.5 fremdeles kan brukes med den tweak'en?! hater live, hater runde hjørner, hater "du er nødt til oppgradere til nyeste versjon, vi har nytt design"..

 

Du kan prøve det jeg skrev noen sider tilbake:

 

Jeg vil anbefale alle som bruker Live Messenger til å "patche" den med Mess Patch.

Da kan du endre en del på utseende, samt fjerne mye reklame og annet piss du ikke ønsker eller trenger..

 

Live Plus er også en fin "add-on" til Live Messenger.

 

Siste Windows Live Messenger (Norsk)

Mess Patch til siste versjon av Live Messenger

Siste versjon av Live Plus! Add-on

 

For de som ønsker å benytte seg av MSN Messenger 7.5, så kan dere prøve dette.

 

Av-installere live messenger, laste ned MSN Messenger 7.5,

og når den er installert, last ned denne filen,

rename den til msnmsgr.exe, og putt den i C:\Programfiler\MSN Messenger mappen.

 

Den skal fikse sånn at Microsoft tror du bruker v8.1, men du bruker faktisk 7.5.

 

Jeg anbefaler også å bruke Mess Patch for 7.5 for å kvitte deg med reklame osv..

Det er også en Live Plus! Add-on til v7.5

 

PS: Skal du bruke Mess Patch for MSN Messenger 7.5, så må du gjøre det før du overskriver msnmsgr.exe filen

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Legger merke til at det er mange uvitende som hater iTunes, dette er vel mitt favorittprogram.

  • Minnebruken ligger på 50-60MB med en samling på ca 3.500 sanger, dette er ikke noe problem for meg når jeg har 2GB på maskinen.
  • Hele musikksamlingen min er organsiert, tar kort tid å søke og sortere musikken.
  • Spillelister fra tidligere fester, turer og andre hendelser er lett tilgjengelig.
  • Kan spille av musikken på anlegget via det trådløse nettverket uten noe dill-dall. (AirTunes).
  • Automatisk synkronisering av min 5 år gamle iPod, selv om hele samlingen min er for stor, lar dette løse seg elegant med å inkludere en dynamisk spilleliste som inneholder alle sangene med playcount>=1.
  • Liker brukergrenesnittet, men dette varierer fra person til person.

Henger meg på de som synes det er unødvendig å bundle det sammen med QuickTime, siden jeg bruker andre program til å se film.

 

Folk må være litt åpne for nye ting! Ikke bare se det negative i nye/andre "løsninger".

Endret av jonnyh
Lenke til kommentar
Kjører bare NOD32 på maskinene mine hjemme... Fikk noen gratis-lisenser av Kaspersky for et par uker siden, men det forsvant fort ut igjen gitt...

 

sikkert bra,men hvorfor betale over 300 kr året når en får avast gratis?

Bruker avast selv på alle maskinene selv om jeg har gratis lisens til Northon og har enda ikke opplevd et eneste problem.

Lenke til kommentar

IE ble nevnt som "Det klassiske eksemplet på programmet vi elsker å hate." på side 3 i artikkelen og det har vært nevnt 6-7 ganger i denne tråden så vidt jeg kan telle. Samtlige ganger som et forhatt program. Det har vel ikke vært så mye behov for å utdype eller gjenta det flere ganger.

Lenke til kommentar
Henger meg på de som synes det er unødvendig å bundle det sammen med QuickTime, siden jeg bruker andre program til å se film.
Det er vel fordi iTunes bruker Quicktime som motor. Men ja, det burde være mulig å bare installere noen Quicktime-bibloteker.

 

sikkert bra,men hvorfor betale over 300 kr året når en får avast gratis?
Jeg ser to mulige grunner: Enten foretrekker Nod32 over Avast! (mest sannsynlig) eller at han vil støtte Nod32-utviklerne. Uansett så er det bare 300 kroner, det er ikke mye som skal til.

 

Bruker avast selv på alle maskinene selv om jeg har gratis lisens til Northon og har enda ikke opplevd et eneste problem.
Bruker det her også. Flott program så lenge en fjerner det stygge default-brukergrensesnittet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...