Gå til innhold

Programmene vi elsker å hate


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvorvidt Nero er et bra brenne program eller ikke, har ikke satt meg så mye inn i brenne programmer. Men har alltid brukt Nero. Har nå Nero 8, og jeg syntes det fungerer helt utmerket.

Men finnes vell sikkert bedre.

 

Men det er jo sant at det følger med mye piss. Jeg er bare fornøyd med brenne, og that's it.

Og den PhotoPreview greia. Alt annet er jo bare piss som jeg ikke installerer.

 

har hatt gode erfraringer med den her:

http://cdburnerxp.se/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye å hate med mange av produktene her ja, men noen av de har tross alt blitt litt bedre. Jeg er enig i at f.eks Media Player var litt mer brukervennlig før, men de siste versjonene synes jeg har blitt litt bedre. Det var jo en stund (tror kanskje det var ved versjon 7) det var helt forferdelig. Wimamp synes jeg ikke er så bloatet, og man kan jo bare laste ned lite-utgaven hvis man vil.

 

Jeg liker f.eks VLC, men synes godt de kunne brukt et litt penere UI. At ting ser pent ut gjør det jo ikke automatisk bloated.

 

Og, alle som legger ut videoer i real player-format fortjener en lang og smertefull død... Ser heldigvis ikke så mye til de lengre. Er ikke noe fan av quick time heller.

 

Edit: Synes videospilleren til Nero er ganske bra jeg.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

Min hatliste:

-Windows (bugs<3)

-WMP (unødvendig sier du?)

-MS Office (bugs<3)

-Quicktime (unødvendig sier du?)

-Norman & Norton (treigt...)

-MSN Messenger (unødvendig sier du?)

-IE (bugs<3/unødvendig sier du?)

-Nero (selv om det har "alt" så tok det meg litt tid å finne ut hvor express burn var, jeg mener, det er jo ikke vanskelig, men var mye lettere før.)

 

Finnes ingenting værre enn disse programmene.

Lenke til kommentar
Min hatliste:

 

- Firefox

- OpenOffice

- Linux

- Eset Nod32

- VLC

 

Wow, på grunn av fanbasen eller på grunn av funksjonene? Hvis det er førstnevte så er jeg smertefullt enig med deg. Er det sistnevnte.. vel.. jeg skal ikke starte en krangel.

 

Jeg HATER Windows update. *Oppdaterer*.. Du må starte maskinen på nytt nå.. *klikker Cancel* 2 min senere.. Du må starte maskinen på nytt nå.. *klikker Cancel* You catch my drift..

 

 

Også hater jeg Windows Vista Kontrollpanel. Det har gjort jobben min som slektas "internetthjelp" til et helvete. Hvordan klarte de å ha tre forskjellige panel og metoder for å konfigurere det samme nettverksoppsettet på?

 

Også mye Linux drit, mest fordi noe av det er sterkt buggy, og så funksjonsløst at det er ubrukelig. (Det finnes noe som heter "for lite av det gode")

 

Så hater jeg bundleware. Hvem sa at jeg ville ha en komplett lydutviklings-suite bare fordi jeg ville installere en lyddriver?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Wow, på grunn av fanbasen eller på grunn av funksjonene? Hvis det er førstnevte så er jeg smertefullt enig med deg. Er det sistnevnte.. vel.. jeg skal ikke starte en krangel.

 

Førstenevnte ;)

Lenke til kommentar
Adobe Reader

PDF-formatet er blitt såpass utbredt at en PDF-leser er noe alle kommer til å trenge før eller senere. Mange opplever den nyeste versjonen av Adobe Reader som tung i bruk. Det er kanskje ikke så rart, fordi programmet har vokst dramatisk i størrelse i den nyeste versjonen.

 

Eldre versjoner av Adobe Reader er tilgjengelig på nettsiden oldversion.com. Spesielt versjon 5.0.5 skal være brukbar.

 

For dem som ønsker å prøve noe annet, er programmet Foxit Reader et godt tips.

Reader 8.1 er jo den raskeste på flere år. Det er mulig den er større og tar mer plass, men den er langt mer effektiv en de tre-fire siste versjonene. Foxit var et reelt alternativ til de gamle versjonene, men på mine systemer har Reader 8.1 danset i ring rundt den. Dermed stiller jeg meg uforstående til kritikken.

 

Reader 5.0.5 har forøvrig begrenset støtte for nye ting fra Acrobat 7 og nyere, så den er ikke å anbefale selv om den kanskje er rask.

Lenke til kommentar

Hatliste:

 

Norton

Internet Explorer

 

Norton- vel, for å si det sånn: Den aller første endringen jeg gjorde på min nyervervede Acer Aspire var å avinstallere Norton-helvete. 100++ feilmeldinger i minuttet, blokkering av internett og resurshoring klarer jeg meg foruten, takk. Ikke at jeg synes Norton er noe bedre på XP heller. Fatter ikke at Symantec har baller til å påstå at de er det beste valget når man leter etter antivirus-program. For min del måtte de brenne lenge, hver og en av dem. Synes egentlig synd på de som er så naive at de faktisk betaler for mannskiten. Vil de ha en trøblete og treg maskin er det enklere og langt billigere å søke etter "free xxx pics" på google og ha seg innpå den første øst-europeiske siden de finner.

Sånn, da fikk jeg ut litt frustrasjon. :D

 

Internet Explorer- etter hva jeg har erfart ligger den år og dag etter f.eks. Opera i funksjonalitet. Dekker rett og slett ikke mine behov, huff.

Lenke til kommentar
Min hatliste:

 

- Firefox

- OpenOffice

- Linux

- Eset Nod32

- VLC

 

Glemte den gitt :)

 

[...]

Også hater jeg Windows Vista Kontrollpanel. Det har gjort jobben min som slektas "internetthjelp" til et helvete. Hvordan klarte de å ha tre forskjellige panel og metoder for å konfigurere det samme nettverksoppsettet på?

[...]

 

enig! Maks rotete på Vista kontrollpanel!

 

 

 

 

nVidia monitor er er utrolig dårlig program!

 

Ja enig. Old school'n var waaaay bedre.

Lenke til kommentar

Akurat nå er iTunes på toppen av lista.

-Krever idtags

-Ett bibliotek

-Tungt

-Uoversiktelig

Og hvis en person får vite at jeg ikke bruker iTunes er han ikke sen med å påpeke hvor stor en idiot jeg er som har musikken min i et virrvar under en mappe på disken. (som tydeligvis er det eneste alternativet til iTunes.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...