kinag Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) "FIFA 08 til Xbox 360. Ødelegger spillet engelske fotballtalenter?"Jepp, FIFA 08 ødelegger for unge talenter som svelger arkadefotballen rå. PES derimot.. Det er spillet Wayne Rooney, Cristiano Ronaldo, Freddy Eastwood og Thierry Henry spiller. : ) Ja, for det hadde mye med saken å gjøre -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Men jeg er vel forholdsvis enig, er ikke mange år siden jeg var ute med kompiser eller brødre for å spille fotball bare for å ha det gøy, nå blir det mer spilling istedenfor Endret 11. oktober 2007 av kinag Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Spørsmålet er vel om du har kutta ut å gå ut for å spille fotball med kompisene dine fordi du heller vil sitte inne og spille, eller om du sitter inne og spiller fordi det ikke er noe annet å gjøre? Når man blir eldre blir det ofte vanskelig å samle "gutta" og, folk flytter, får andre interesser og man generelt gjør forskjellige ting, er gjerne derfor det blir mindre uteaktiviteter, ikke at man blir avhengig av å spille, at det blir mer spilling, ev. filmtitting er jo naturlig når man kjeder seg mer og har lite å gjøre. Uansett hvor opptatt man er, når man først har noe fritid, så kan det være enklere å sette på en film eller et spill enn å prøve og samle alle til en slags uteaktivitet, folk har som sagt kanskje flytta, jobber, går på skole, har kone, barn, osv. Endret 11. oktober 2007 av BTK Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Personlig ser jeg mange barn som er ute og leker hver dag. Det spørs vel litt på hva man vil se. Jeg er født i 72. På åttitallet la Oslo kommune ned mesteparten av fritidsklubbene og lot idrettsanleggene forfalle. Det er lett å skylde på at barn bare sitter inne og spiller når det eneste stedet de kan være er ute i gata. De får kjeft hvis de holder på i bakgården hvor de er trygge for trafikk og annet rusk og rask. Legg forholdene til rette for barn og ungdom så vil en stor del av problemet være løst. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 er dette så rart da? Fotball er jo bare tull.. Spess når de har de fotball maratongreierne sine på tv2 f.eks.. De kunne jo heller vist noen filmer i stedet for det der.. Nei, nå må de innse at kanskje ikke alle liker fotball, og foretrekker å sitte inne.. Man har sine gode og vonde år! Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 At noen ikke klarer å rive seg løs fra PC-en eller konsollen for å komme seg ut og være aktiv får være ens eget problem, det er bare snakk om mangel på viljestyrke. De fleste er vel klar over fra før at litt aktivitet er sunt og nødvendig? Alltid skal noen ha et sort får å skylde på. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) At noen barn og ungdommer sitter for mye inne / er for passive er en sak, det er synd. Men at folk finner andre ting enn fotball å bruke tida si på, det er bare bra. Good riddance! Og en generell ting; det begynner å bli veldig gammelt å skylde samfunnsproblemer på dataspill. Gleder meg til A) mesteparten av den eldre generasjonen er skiftet ut med folk som har vokst opp med spill og B) et nytt fenomen tar vandrepokalen fra spill (som i sin tid tok plassen til videovold->metal->tegneserier->flipperspill->Elvis og jeg vet ikke hva av ting som gamlinger er redde for). Endret 11. oktober 2007 av thomanil Lenke til kommentar
treigzak Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg feller ingen tårer for fotballen om det skulle dø ut, det er så kjedelig uansett. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 vel det her er mest pga at det ikke engang lenger eksiterer gode idretts tilbud... alt ble for seriøst og dumt, sport skal handle om morro.. Det som er problemet, hvorfor er tittelen xbox ødelegger? når playstation konsollene selger flere fifa 08 spill Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 4 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Dessverre slik det har blitt i nærmiljøet mitt også. For kanskje 10 år siden spilte vennegjengen hele tiden fotball ute og lekte oss dagen lang. Ungdommene rundt her nå drikker hver helg, røyker og sitter inne og spiller. Banene er tomme og ingen ser ut til å ha interesse for utendørsaktiviteter. Håper neste generasjon blir bedre opplært til å holde seg i aktivitet, for dette lover ikke godt. Syns foreldre bør ta mer ansvar og sette begrensninger for TV-spill. Spesielt i begynnelsen. Mja.. Ungdommen har godt av å få beveget seg mer, men ironisk nok så var det de som drakk, festet, og røykte som verst som spilte fotball i mitt nærmiljø før data-spill ble virkelig populært.. snodige greier. Det er et problem at folk ikke beveger seg nok, dessverre, og jeg har en stygg følelse av at det kommer til å vise seg mer og mer i årene som kommer. Det er nok foreldrene og skolen (i den rekkefølgen) som må ta litt ansvar og få gjort ting, men man kan ikke akkurat tvinge folk til å trene - og spesielt ikke tvinge dem til å spille fotball. Prøve i skole sammenheng, ja, men tvinge - nei. Har selv et par små døtre og vi får se hvordan det blir med dem, men det blir ikke snakk om at de får sitte og chatte foran en pc i all fritiden de har når de blir i den alderen. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 At noen barn og ungdommer sitter for mye inne / er for passive er en sak, det er synd. Men at folk finner andre ting enn fotball å bruke tida si på, det er bare bra. Good riddance! QFT. Enkelte barn og unge i dag kunne godt for sin egen del kommet seg mer ut i generell aktivitet, og fått seg et bedre kosthold. Men organisert sport som okkuperer TV2 til tider, slik som fotball tror jeg det bare er sunt å kraftig redusere, vertfall i TV sammenheng. De omtaler jo sporten som det er en selvfølge at alle er interessert, og at den er så forferdelig betydningsfull og dramatisk og viktig. Det er ganske latterlig. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hmm, Hjernedød fotball hvor man må pensjonere seg ved fylte 30, eller spill som trener hjernen som man kan ta i bruk helt fram til hjerte-monitoren mister takten? Jeg vet hva jeg velger i ihvertfall. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Klassisk selvsentrert tankegang. "Det jeg liker er best og alle burde ha samme interesse." Minner meg om når de stakkars få ishockey-interesserte her i landet maser om at vi må bygge x antall ishaller til titalls millioner stykket, for å øke interessen for deres sport, fordi vi må bli like god som sverige elns. Hvorfor? Hvis interessen der så kan folk ordne dette selv uten statlige middler ffs. Jeg har selv drevet på med diverse kampsport i ca 10 år, i ymse bomberom og lignende avlukker, fordi dette er det eneste kommunen tilby til overkommelige leiepriser. Kansje vi også burde mase om at kommunen bygger oss spesialtilpasset treningssenter, eller infører obligatorisk bryting/judo i gymtimen slik at rekruteringen øker? For det kommer til å skje, ikke sant? RED: en haug med stavefeil, men har sovet litt lite, så dere får unnskylde meg. Beklager Endret 14. oktober 2007 av Grizzmo Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 heh, kampsport som valgfag hadde vært en ide. om da budskapet om kontroll hadde trengt gjennom murblokka en del kaller hjerne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg