Gå til innhold

BK: Gotta love it!

Bjonski

Anbefalte innlegg

Siden jeg har fått Nikon D40 blir det litt leking. og pga det dårlige været her i nord foregår lekingen innendørs.

Vi har høstferie i Bodø, og alle ser fram til skolebenken igjen! -.-

Blender: F4,8

Lukkertid: 1/6sek

ISO: 200

Edit: fikk lastet opp bilde på akam.no nå, så slipper dere link.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øverste del av bildet ødelegger for motivet. Dette er typisk *jeg har fått meg nytt kamera og været ute er bajs*, og vi har hatt en del slike bilder gjennom tidene nå, hvor de nye aspirantene leker med dybdeskarhet og svart/hvitt konvertering.

Slike bilder har jeg ikke vært noen fan av, og er uinteressante, og finner derfor ikke ut hva jeg akn si om hva som kunne vært gjort bedre, fordi det egentlig ikke (Etter min mening) er et bildet som kan bli bra. Jeg har ikke sett et slikt bilde som jeg har likt før, og får dessverre ikke til åp trekke noen konklusjons-kritikk mot det.

Beklager, men du kommer helt sikkert til å poste noe senere som jeg kan delta med litt konstruktivt på.

Lenke til kommentar
Helt greit og fint bilde. Kunne kanskje funnet en litt mer spennende komposisjon, men på den andre siden; Hvor spennende kan ei penn egentlig bli? (det er en utfordring ;) )

hehe, enig der. Blypenn/blyant + viskelær er en veldig mye brukt setting. Men man lærer jo bare mer og mer :)

Lenke til kommentar
Siden jeg har fått Nikon D40 blir det litt leking. og pga det dårlige været her i nord foregår lekingen innendørs.

Vi har høstferie i Bodø, og alle ser fram til skolebenken igjen! -.-

Jeg må bare kommentere at det der er helt feil holdning (imo vel å merke). Gå ut i finværet å ta bilder mann. Bilder trenger ikke bare å være penværsbilder ;)

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Jeg må bare kommentere at det der er helt feil holdning (imo vel å merke). Gå ut i finværet å ta bilder mann. Bilder trenger ikke bare å være penværsbilder ;)

Snakk for deg selv. Snør her, så har ikke vært ute i hele dag... så vidt ute i går... proøvde meg på noendråpebilder i stad, men ikke noe ble bra...

Lenke til kommentar
Er ikke noe "laste-opp-bilde"-funkson på akam.no hos meg bare på diskusjon.no ??

RandiA

Nå mente jeg forumet da, uansett hvilket "skin"..

Denne delen av forumet er forbeholdt akam.no, derfor skrev jeg akam.no ;)

Jeg må bare kommentere at det der er helt feil holdning (imo vel å merke). Gå ut i finværet å ta bilder mann. Bilder trenger ikke bare å være penværsbilder

Det er ikke feil holdning, når det fossregner så vil ikke jeg å utsette kamera for mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde fått nytt kamera (selv værstandige Nikon), ville jeg holdt meg borte fra fossregnet.

On topic så må jeg si jeg er enig med det Mr. Olsen sier i sin første post, litt "nybegynnerleking" med dybdeskarphet og svart/hvitt konvertering. Ingenting fantastisk dessverre. Litt overdrevet kontrast også, viskelæret er veldig svart, og så har man utbrente partier rundt midten på blyanten (hvis ikke jeg husker feil :p Så bildet kun da tråden ble opprettet omtrent)

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde fått nytt kamera (selv værstandige Nikon), ville jeg holdt meg borte fra fossregnet.

On topic så må jeg si jeg er enig med det Mr. Olsen sier i sin første post, litt "nybegynnerleking" med dybdeskarphet og svart/hvitt konvertering. Ingenting fantastisk dessverre. Litt overdrevet kontrast også, viskelæret er veldig svart, og så har man utbrente partier rundt midten på blyanten (hvis ikke jeg husker feil :p Så bildet kun da tråden ble opprettet omtrent)

hehe, takk for tilbakemeldinger.

"Nybegynnerleking" vil nok alltid finnes, men så lenge man får ordentlig kritikk så skal man nok lære litt etterhvert :)

Er klar over det "utbrente" partiet, men _jeg_ liker litt "harde" kontraster på bilder.

Viskelæret er mørkeblått originalt, så det ville vært vanskelig å fått det noe spessielt lysere sånn som bildet er nå.

Kommer nok til å legge ut flere bilder etterhvert så jeg lærer mest mulig :)

Lenke til kommentar

Hmm... Viskelæret er jo ikke utbrent, er fortsatt detaljer der. Hvis du liker kontraster, kunne du kanskje hadde ett av de mørke partiene på pennen rett i "veien" for det utbrente bordet, slik at du også får harde kanter på pennen.

Er ingenting galt med nybegynnerleking :) Det hører med det ;)

Lenke til kommentar
Hmm... Viskelæret er jo ikke utbrent, er fortsatt detaljer der. Hvis du liker kontraster, kunne du kanskje hadde ett av de mørke partiene på pennen rett i "veien" for det utbrente bordet, slik at du også får harde kanter på pennen.

Er ingenting galt med nybegynnerleking :) Det hører med det ;)

Utbrent=hvitt

gjenngrodd= svart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...