DagJohnson Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har nå lagt inn Ubuntu 7.10 på min Dell XPS M1330 og det funker kjempe fint. Merker enorm forskjell mellom Vista og Ubuntu på denne XPS M1330, det jeg merker mest er Ubuntu er mye mer stabilt. Altså Ubuntu 7.10 beta er mer stabilt enn Vista liksom, sier litt. Mye raskere også. Men jeg trenger finne meg et riktig bra foto album / redigering program? Da snakker jeg IKKE om Adobe Photoshop, GIMP, Paint Shop Pro, etc Jeg snakker om Adobe Lightroom, digiKam, etc Noe av det jeg likte med Lightroom var at jeg kunne lett forandre på fleste farger i ett bilde, for eksempel at jeg gjør alt svart / hvit og eneste du ser på bilde er et rosa skjerf som ikke er svart / hvit. Slik har jeg ikke funnet i digiKam. Men jeg er litt ny. Noen som har noen gode råd her? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hva med F-Spot? Det er det jeg bruker i OpenSUSE. Lenke til kommentar
DagJohnson Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Ingen av dem kan sammenlignes med Adobe Lightroom, det er vanskelig og være fotograf og ha Ubuntu, må nesten krype til Windows Vista korset Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Vel, om Windows er det beste verktøyet i din situasjon, så får det nesten være sånn. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 gThumb er heller ikke ille. Kjenner overhodet ikke ligthroom, så aner ikke hva det kan/ikke kan. Fspot, har ikke testa på en stund... Lenke til kommentar
DagJohnson Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg holder meg til Ubuntu uansett, med Windows Vista lager min Dell XPS m1330 en syk pipelyd. Men i Ubuntu gjør den ikke det. Jeg for bare prøve digiKam, kanskje det blir bedre med tid. Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det er fordømt at ikke adobe porter over suiten sin. Personlig er jeg strålende fornøyd med digiKam, men jeg er ingen fotograf. Det virker på meg som om du kan få gjort ganske mye ved å kombinere flere programmer, hvis du savner en funksjon i et kan det hende et annet har det. Men jeg vet naturligvis ikke hva du savner, det har du ikke delt her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå