runemyreng Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Hei. Byttet til vinterdekk igår, og la merke til at det ene forhjulet var usedvanelig mye slitt på "innsiden". Dette er vel en indikasjon på skjev forstilling? Var på service i august (siste før 3års-garantien gikk ut), og fikk da opplyst at dekkene var slitte og burde byttes. Siden d var såpass kort tid igjen av sesongen i nordnorge, bestemte jeg meg for å vente til neste år med å kjøpe nye. Poenget er, burde ikke forhandler-verkstedet se at det ene dekket var såpass mye mer slitt (og i tillegg skjev-slitt) og dermed undersøke nærmere? Og hvis dette er noe man får igjen på garanti, vil jeg jo gjerne ha dekket dette selv om garantien når er utløpt med 2 mnd (fordi dette burde vært oppdaget på siste service som var innenfor garantien.) Innspill og tips før jeg ringer verkstedet?? Endret 11. oktober 2007 av runemyreng Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Problemet med forstilling er at den kan komme ut av stilling hvis du kjører over groper i veien, i fortauskanter, løse stener, etc. Dermed vil en skade lett kunne hevdes å være selvforskyldt (og normalt er den det). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg er av den oppfatning at det er bileiers ansvar å følge med på dekkslitasjen, og ev. bestille forstillingskontroll ved service dersom man har mistanke til skade på forstilling. Mål vinterdekkene dine på midten og begge yttersider, og følg med utover vinteren om det samme slitasjemønsteret gjentar seg på vinterdekkene. Enkelte dekk blir slitt skjevt når de er utslitt, uten at dette skyldes feil i forstillingen. Det skal ikke mye til før man får skade dersom man er uheldig, det holder ofte at man kjører ned i et hull i veibanen eller er borti en fortauskant. Lenke til kommentar
runemyreng Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Dette er vel strengt tatt "følge-feil", men point taken... (2 emne som har fått denne meldingen idag...) emne endret... Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Forstillinga din behøver ikke å være "ødelagt" kan bli slikt av flere grunner f.eks bytting av slite deler. Ta en forstillingskontroll.. eldre passater og a6 har ekstremt dårlig forstilling da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå