Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kampanje MOT Telenor!!


Anbefalte innlegg

Bakgrunn:

Jeg hadde internett igjennom Alfanett før dette ble kjøpt opp av telenor. Den gangen virket både ut og innhastigheten knirke fritt. Så kjøpe Avidi opp Alfanett og vi ble lovet Alfanett sitt abonoment videre med samme hastighet, 1024/550, og samme vilkår. (pris på dette er 595kr mot Avidi sitt 550kr for 1024/256, eller noe slikt).

Så begynnte problemene rett før sommeren 2002. Ut hastigheten ble plutselig kraftig redusert. Fra over 60 kb/sek til 10-20kb/sek. Og dette er målt ved overføring via ftp til min kamerat som bare bor en km fra meg, med likt abonoment som meg, samme hastighet fra samme tideligere Alfanett abonoment.

Jeg har mistet telling på hvor mange ganger jeg har ringt kundeservice hos telenor, men regner med at jeg har brukt snart et døgn i telefonen tilsammen det siste halve året!!! Hver gang jeg ringte var det samme svar fra kundeservice: "Jeg skriver en feilmelding på deg, så ringer det en tekniker til deg". Jeg har ALDRI, jeg gjenntar ALDRI fått en forbanna telefon fra en eneste H@¤#etes tekniker!!!!!!!! Aldri!!

Siste gang jeg var i kontakt med kundeservice var jeg så forbanna at det to mange timer før jeg klarte å roe meg ned å komme litt til fornuft...

Så sendte jeg et brev til telenor hvor jeg formelt klaget på uthastigheten og hvor jeg krevde en kompensasjon. Mitt krav syntes jeg var ganske så beskjedent i forhold til varighet på problemet, samt tid og krefter jeg hadde brukt for å prøve å få det produktet jeg betaler for: En mnd gratis samt økt hastighet til det dobble i en mnd.

Svaret fra telenor var ganske så skuffende! Jeg fikk riktig nok en mnd gratis, men økt hastighet ville ikke rette opp for at jeg hadde kraftig nedsatt uthastighet, var svaret jeg fikk.

Ikke nok med det, så har telenor nå sendt nye vilkår som du automatisk godtar når neste faktura blir betalt. Altså ingen signatur, bare en betalt faktura så har du godtatt nye vilkår... Ganske så merkelig at de har lov til å gjøre det slik, spør du meg!!!

 

Konklusjon:

Jeg har nå bestillt internett fra NGT!! De jeg har pratet med, samt tilbakemeldinger jeg leser her i Hardware.no, virker Nextgentel MYE MYE bedre!!!!

Jeg oppfordrer ALLE som har telenor og opplever redusert uthastighet til å sende en skriftlig klage med et krav om kompensasjon, samt bytt internett levrandør fra Telenor til andre konkurrenter!!!! Det gjelder for øverig ikke bare internett, men hus og moblitelefon abonoment!!!

Det er på tide at monopol telenor som er en forbanna vernet bedrift blir mest mulig skviset ut av markedet!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bakgrunn:

 

Ikke nok med det, så har telenor nå sendt nye vilkår som du automatisk godtar når neste faktura blir betalt. Altså ingen signatur, bare en betalt faktura så har du godtatt nye vilkår... Ganske så merkelig at de har lov til å gjøre det slik, spør du meg!!!

 

Det er selvfølgelig lov og forandre vilkårene så lenge de har varslet om det.

Vi ville ha fått et utrolig tungvint samfunn og den minste forandring måtte medføre nye kontraketer og underskrifter.

Men så lenge du kan få f.eks NGT så synes jeg ikke så synd på deg, du har jo gjort det som betyr mest nemlig tatt pengene dine og gått.

Lenke til kommentar

Jeg har i løpet av de siste månedene sagt opp telefon, bytta til NGT, og bytta mobiltelefon. Ikke ei krone mer til Telenor. Fint om flere følger eksempelet, vi trenger å stimulere til økt konkurranse på telemarkedet.

 

Husk at det i siste instans er vi forbrukere som har makta....

Lenke til kommentar

Jeg har for lengst byttet mobil abonnemang til Chess.. my billigere også er det IKKE Telenor :D det er jo digg da...

Har Telenor ADSL 704/128 nå, men kommer helt sikkert til å skifte enten til Firstmile (hvis de får ræ.. i gir) eller NGT.

Lenke til kommentar

Det er all infrastruktur som kabler og slikt som akkurat er problemet... Det burde vært et statelig eiet selskap, som ikke "tenkte" alt for mye penger, som tok seg av utbygging og vedlikehold av kabler +++ og Telenor burde vært likestillt med andre aktører som NGT, Tele2++

Ikke Telenor som sitter på "makten" med å bestemme priser og utbygging osv.

Takk Gud for at vi har post og teletilsynet.....!!

Lenke til kommentar
.. Det burde vært et statelig eiet selskap, som ikke "tenkte" alt for mye penger, som tok seg av utbygging og vedlikehold av kabler +++ ....

hahaha, og det tror du virkelig ville blitt bedre. Ett ord: Lånekassen!!

Takk Gud for at vi har post og teletilsynet.....!!

Vel, hvis det gjøkeredet der borte kunne begynne å jobbe med noe annet enn det forbaska sms-vrøvlet sitt så hadde de jo vært nyttige for litt flere enn bare landets fjort-tisser.

Lenke til kommentar
Jeg har for lengst byttet mobil abonnemang til Chess.. my billigere også er det IKKE Telenor :D det er jo digg da...

 

Har nok prøvd og bytte jeg også men det er ikke så lett når endel av disse konkurrentene er totale amatører både på salg og kundeservice.

Telenor Mobil sin kundeservice har alltid gitt utmerket service til meg.

Lenke til kommentar

Telenor har jeg boikottet også. Sitter desverre igjen med kabel tv ennå fra Telenor. Ingen andre alternativ enn parabol. Har brukt Netcom lenge nå, men skiftet til Chess. JA, det er telenors nett, men fortsatt ikke dem som tjener mest på det. Hus telefon har jeg ikke hos Telenor lenger. Håper alle som har mulighet kvitter seg med det dem kan i fra Telenor. I Mars får jeg bredbånd fra Bluecom..........telenors kabel, men fikk i går vite at Bluecom bygger ut sentralene selv.

Lenke til kommentar

Gir opp bare jeg leser overskifta. Tydelig fjortisspreg.

(husk, det er en tilstand ikke alder) ;) gidder ikke prakke på meg alle 14+- åringene her. :roll:

 

En litt mer saklig overskrift, og litt mer saklig innlegg hadde fått meg til å skrive et motinnlegg. nesten en skam å ha samme mening som deg nå. Men jeg har en forbanna tendens til å hisse meg opp åver slike usaklige innlegg. Blir så forbanna irritert. Så jeg lar være. Sier bare at alle i huset her har telenor, og har bestandig hatt det. bortsett fra noen små tilfeller med netcom. Vanlig internett med tjenester fra telenor. Deretter telenor adsl. 4 telenor mobil abb, 1 hus.tlf abb. Greier oss fint.

(bortsett fra at adsl'en var litt treg for ei ukes tid siden, men ble fikset raskt)

Lenke til kommentar
I Mars får jeg bredbånd fra Bluecom..........telenors kabel, men fikk i går vite at Bluecom bygger ut sentralene selv.

 

Hvem påsto dette?

Svjv har Bluecom byggd ut en eller to sentraler på egenhånd.

 

De har ikke bygd ut så veldig mange sentraler da! Skulle ønske at andre aktører begynte å bygge ut istedenfor Telenor!

Lenke til kommentar

 

De har ikke bygd ut så veldig mange sentraler da! Skulle ønske at andre aktører begynte å bygge ut istedenfor Telenor!

 

 

Catchcom, NGT og muligens Firstmile i tilegg til TN. Det koster endel og bygge ut og markedet er ikke så lukrativt at det lønner seg.

Lenke til kommentar

Når det gjelder om sentralen i Furnes skal bygges var dette svaret jeg fikke på mail fra vår lokale Bluecom forhandler:

 

Dette stemmer. Det er planlagt utbygging av furnes i vinter.

Med vennlig hilsen

 

Sverre Kr. Hagen

 

Smart Datasystemer AS

Sjurstuveien 4C

2380 Brumunddal

 

 

Når det gjelder hvem jeg fikk vite at Bluecom bygger ut sentralene selv så var det Telenor. Jeg stoler ikke helt på det svaret jeg fikk. Har en mistanke om at han "ikke vet" hva han snakket om. Men han sa at Bluecom bygger ut uavhengig av Telenor. Dem bare leier linjene, men sto for kostnadene av utstyret i sentralen selv. Om Bluecom kunne levere var det ikke sikkert Telenor kunne gjøre det. Men det som jeg synes er rart er at Bluecom har samme dekning i Norge som Telenor. Så jeg velger å tro at Bluecom leverer etter at Telenor har bygget ut sentralen.

 

Blir spennende å se hva som skjer, for Telenor sier dem ikke har planer om å bygge på min sentral, men Bluecom sier det motsatte.

 

Men nå har jeg sendt en mail til Bluecom for å spørre hvem som evt. skal bygge ut sentralen min. Så da håper jeg at jeg kan komme tilbake med et svar på det snart.

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder hvem jeg fikk vite at Bluecom bygger ut sentralene selv så var det Telenor. Jeg stoler ikke helt på det svaret jeg fikk. Har en mistanke om at han "ikke vet" hva han snakket om. Men han sa at Bluecom bygger ut uavhengig av Telenor. Dem bare leier linjene, men sto for kostnadene av utstyret i sentralen selv. Om Bluecom kunne levere var det ikke sikkert Telenor kunne gjøre det. Men det som jeg synes er rart er at Bluecom har samme dekning i Norge som Telenor. Så jeg velger å tro at Bluecom leverer etter at Telenor har bygget ut sentralen.

 

Furnes i Ringsaker kommune står på lista over de 76 sentralene som Telenor Netwoks bygger ut, disse folkene hos Telenorpluss har antagelig lite info, det er jo ikke de som bygger ut uansett og de må leie seg inn akuratt som Bluecom.

Lenke til kommentar
Gir opp bare jeg leser overskifta.  Tydelig fjortisspreg.  

(husk, det er en tilstand ikke alder) ;) gidder ikke prakke på meg alle 14+- åringene her.  :roll:  

 

En litt mer saklig overskrift, og litt mer saklig innlegg hadde fått meg til å skrive et motinnlegg. nesten en skam å ha samme mening som deg nå. Men jeg har en forbanna tendens til å hisse meg opp åver slike usaklige innlegg. Blir så forbanna irritert. Så jeg lar være. Sier  bare at alle i huset her har telenor, og har bestandig hatt det. bortsett fra noen små tilfeller med netcom.  Vanlig internett med tjenester fra telenor. Deretter telenor adsl. 4 telenor mobil abb, 1 hus.tlf abb. Greier oss fint.

(bortsett fra at adsl'en var litt treg for ei ukes tid siden, men ble fikset raskt)

Det er mulig overskriften kunne vært litt mindre spissformulert, men hele innlegget var da saklig nok. I hvertfall for meg som smertelig kjenner meg igjen når det gjelder "hjelpen" man får når man ringer Telenor. Jeg har desverre helt sluttet å stole på det de lover der.

 

Men du likte alstå ikke innlegget, og i stedet for å skrive hav du mislikte så skriver du et mye mer usaklig innlegg selv. Vrikelig voskent gjort. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...