S.M. Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Holder på å sette opp en Ris server, der Ris Imaget er lagret på en ekstern harddisk. Fra klient sida, etter å fått Ipadresse, stopper det opp og sier at den ikke finner noe image på E:\Risinstallasjon... osv Noen som vet hva jeg gjør galt.? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Pek til sharet du har imaget på, ikke den lokale mappestien Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Pek til sharet du har imaget på, ikke den lokale mappestien Ja det satt jeg opp i Ris-setupen. \\servernavn\sharenavn.. Men når klienten booter opp via nettverket får den Ip. og der en skal kunne velge Image så sier den at den ikke finner stien.: E:... som er den lokale stien på Risserveren. Kan jeg sette spesifikt hvilken sti til sharet hvis jeg bruker boot diskett.? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Bootdisketten er bare en PXE-klient så det skal ikke utgjøre noen forskjell. Ta en ny verify på RIS, eventuelt restarte servicen/serveren. Det skal ikke være noen måte for en klient å finne ut den lokale stien så den må være angitt feilaktig en plass. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Ja, stemme.. Har resettet serverene og tatt ris-setupen på nytt, men Imaget blir uansett pekt på den lokale adressen. Rotet rundt i registeret for å få peket til serveren adressen, til ingen nytte. Skal teste å avinstallere Ris og begynne forfra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå