Sonja84 Skrevet 19. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2007 Er vel ikke så smart å gjøre det der! Skjønner meg ikke på folk som spontant kommer på en dum ide, og så skal de gjennomføre den ideen uten å ha tenkt over konsekvensene. Tror virkelig ikke at du har tenkt nøye gjennom dette, og nå da mange fraråder deg til å gjennomføre dette- burde det vel gi deg et hint, om hva du burde gjøre, eller hva? Kan jeg samtidig spørre trådstarter hvorfor du vil gjøre dette, hvorfor er det så viktig? Tenk litt lenger enn til i morgen, er du snill. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Ryktene vil ha det til at man blir enda mer Gud på orale gleder. Endret 20. oktober 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) House of Pain i Oslo utfører vel dette? Skal vi se, en link er sikkert greit å dele ut her, ja. House of Pain @ Oslo Tobben, pierceren deres, splitter tunger. Jeg vet ingenting om prisene deres, men det er vel bare å ta en kjapp telefon og spørre om råd. EDIT: Er vel ikke så smart å gjøre det der! Neivel? Og hvorfor skulle han være direkte dum fordi han velger å modifisere kroppen sin? Høøyst subjektivt, og om han faktisk har lyst til å gjøre dette, ser jeg ikke hvorfor du skal påpeke at "det er ikke smart", da er jeg faktisk heller på linje med de som sier "det er stygt", for det er en subjektiv mening, men å si at det ikke er smart, er fullstendig grunnløst. Skjønner meg ikke på folk som spontant kommer på en dum ide, og så skal de gjennomføre den ideen uten å ha tenkt over konsekvensene. Tror virkelig ikke at du har tenkt nøye gjennom dette, og nå da mange fraråder deg til å gjennomføre dette- burde det vel gi deg et hint, om hva du burde gjøre, eller hva? Spontant? Han sier jo at han har tenkt på det i et år. Og hvorfor ikke være spontan, forresten? Og igjen, det at du syntes det er dumt, betyr ikke at det er en jævla fasit til hva som er smart og ikke. Konsekvenser? Om man skal tenke på konsekvenser konstant, så blir man fort litt hypokonder, paranoid og you name it. Til tider, så må man faktisk bare leve. Og hva han gjør med kroppen sin er faktisk kun hans valg. Og om han liker det, så finner jeg faktisk disse innleggene der dere fraråder ham å gjøre det fullstendig unødvendige. For det sto faktisk ikke "Burde jeg splitte tungen?" Det han spør om er norske steder hvor dette gjøres. For å være helt ærlig, hadde jeg startet denne tråden og sett hvor mange rett ut idiotiske svar jeg fikk av typen "ikke gjør det, det er stygt" og "æææsj, det der er groteskt!" og "Det der er vel ikke særlig smart å gjøre?" så hadde jeg blirr mer motivert til å gjøre det, bare for å ikke være i samme trangsynte bås som enkelte andre. Kan jeg samtidig spørre trådstarter hvorfor du vil gjøre dette, hvorfor er det så viktig?Tenk litt lenger enn til i morgen, er du snill. Det er som å spørre hvorfor jeg syntes det er "viktig" å ta piercinger. Jeg syntes det er pent. Jeg. Din mening om mitt utseende kunne ærlig talt ikke brydd meg mindre. Nå vet ikke jeg hvordan du ser ut i det hele tatt, men det er som om jeg skulle gått bort til nærmeste trettenåring og sagt "Ikke bleik håret ditt og bruk brunkrem om et halvt år. Tenk litt lengre enn det, vær så snill.", for det er og modifisering av utseende. De aller, aller fleste bodymods kan "rettes opp" om man angrer. Tungen kan (så vidt jeg vet) syes sammen, på samme måte som et utvidet øre. Piercinger gror, arrene er små, og de forsvinner. La han ta sine egen valg, er han gammel nok, og faktisk har tenkt på dette et år, ser jeg ikke hvorfor dere ikke kan la ham være til helvete i fred med valget, og heller hjelpe ham med å finne en norsk utøver av dette fremfor å be ham om å la være å gjøre det. Endret 20. oktober 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 21. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Eplefe: Det jeg oppfordret trådtarter til å gjøre er å tenke over konsekvensene av det han var i ferd med å gjøre. For all del, det er hans kropp. Men synes det er ingenting galt i å komme med et godt råd. Trådstarter sier at han har tenkt over dette i et år, men han har kanskje ikke fått noe respons på dette- eller de personene han har snakket med har vært positive- og ikke gitt konstruktiv tilbakemelding. Har du aldri gjort noe galt i livet ditt- og så tenkt på hvorfor ingen kom med et bedre råd- og forhindret deg fra å gjøre det? For meg personlig hadde det vært noe stort å gjøre noe slikt, da dette er noe som du vil ha for hele livet- er ikke bare bare å endre på dette i etterkant. Piercing og splitting av tunga er to ganske forskjellige ting. Blir feil å sette et likhetstegn mellom de to. (PS! Å bleke håret sitt, eller bruke brunkrem, er noe fullstendig annet enn å splitte tungen sin. Blekingen går bort etter en tid, brunkremen vasker du bort med vann, splitting av tunga--- ja den har du for livet, og tror ikke at det er så enkelt å bare sy det sammen, som du sier det her. ) Endret 21. oktober 2007 av Sonja84 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2007 Nei, jeg liker å ta mine egne avgjørelser i stedet for å la mennesker, som er generelt sett trangsynte og redd for nye, eller uvanlige ting bestemme en dritt for meg, og det syntes ejg trådstarter og skal gjøre. Piercing og splitting av tungen er faktisk ganske mye det samme. Det er bodymodifications. Og joda, man kan sy det sammen, akkurat som man gjør med utvidede ører. (Hvis du vet hva det er) Og til PS-et ditt: Det er snakk om å ødelegge håret sitt for godt. Dessuten kan det utseendet du anskaffer deg med hårbleking og brunkrem føre til enkelte handlinger (som du hinter til at du kanskje selv ha begått) som blir med deg for livet. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 21. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2007 Dessuten kan det utseendet du anskaffer deg med hårbleking og brunkrem føre til enkelte handlinger (som du hinter til at du kanskje selv ha begått) som blir med deg for livet. Ja, og du synes ikke selv at du motsier deg selv med den setningen? Splitting av tunga blir jo også med deg for livet, og sender et visst signal om hvem du er- ikke alltid positivt. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg vet ikke med deg, men jeg pleier ikke gå og geipe til folk på gaten... Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 21. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2007 Slik jeg har forstått det så vises ikke splitten noe særlig hvis man ikke spriker med tentaklene med vilje og derfor tror jeg at en slik modifikasjon ikke er så stort som folk skal ha det til. Gjør det hvis du virkelig vil, og har tenkt gjennom det. Forresten tror jeg at sammensying av tungen kan bli vanskelig hvis du angrer. http://www.bmezine.com/news/pubring/20030410.html Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Får man ikke talefeil av å splitte tungen? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Får man ikke talefeil av å splitte tungen? Neppe. Skall ikke ha noe og si på lydene man lager med tunga nei Men jeg lurer litt på hvordan det er og stikke tunga nedi en kopp med varm kafe, hvis man har splitt i tunga vil jo skinnet der være mer sårbart en resten? Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Foresten så fant jeg denne filmen, kan kansje være litt nyttig: Endret 22. oktober 2007 av Slurt-is Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Foresten så fant jeg denne filmen, kan kansje være litt nyttig: Sjekk denne da, http://youtube.com/watch?v=VJxpyUc4ljw&...ted&search= De som driver med dette har baller.. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Får man ikke talefeil av å splitte tungen? Jo da, i tillegg til at faren for infeksjoner i munnen blir større, se på denne artikkelen fra VGnett: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=59493 Endret 22. oktober 2007 av Sonja84 Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Får man ikke talefeil av å splitte tungen? Jo da, i tillegg til at faren for infeksjoner i munnen blir større, se på denne artikkelen fra VGnett: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=59493 Det kommer jo selvfølgelig på hvor stor splitten er også da Selvsakt Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Det kommer jo selvfølgelig på hvor stor splitten er også da Selvsakt En splitt er en splitt! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Får man ikke talefeil av å splitte tungen? Jo da, i tillegg til at faren for infeksjoner i munnen blir større, se på denne artikkelen fra VGnett: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=59493 At vg.no har det i en liten notis nederst i en livsstilsartikkel, uten kilder eller noe, bryr jeg meg mindre om . Å leve er farlig det også. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 En splitt er en splitt! Det der er ca ekstremt feil. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 En splitt er en splitt! Det der er ca ekstremt feil. Begrunn, kom med kilde, fordi i mine øyne er er splitting av tunge, en splitt uansett. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er det. Dessuten så vil en tungepiercing og i mange tilfeller føre til at man lesper litt i starten. "Tentaklene" kan holdes sammen med mindre man spriker med dem med vilje, hvorfor skulle man få talefeil da? Og VG er jo kjent for å ha alle fakta rett konstant. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Får man ikke talefeil av å splitte tungen? Jo da, i tillegg til at faren for infeksjoner i munnen blir større, se på denne artikkelen fra VGnett: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=59493 At vg.no har det i en liten notis nederst i en livsstilsartikkel, uten kilder eller noe, bryr jeg meg mindre om . Å leve er farlig det også. Et slikt argument er det dårligste jeg har hørt- faktisk brukte folk på ungdomsskolen min slike argumenter- sier meg ingenting. Ja, farlig å drikke vann også- men hva har det med saken her å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg