Gunn@r Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Jeg vil gjerne lage en nettverkskabel ved å KUN bruke 2 par, altså de 2 parene som brukes i nettverk. Det ene paret brukes jo til analoge telefoner, mens det 4. og siste paret vet jeg ikke helt hva brukes til. Noen som vet hvilke par jeg skal bruke og hvordan jeg kobler disse i RJ-45-pluggene?! Endret 11. oktober 2007 av nilsrune Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hvis dette er løst, kan du skrive løsningen eller legge ved en link til løsningen, så slipper så mange andre å spørre om det samme, når du allerede har opprettet en tråd Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Kun par 2 og 3 trengs å brukes for å lage en nettverkskabel! I mitt tilfelle tilsvarer dette hvit/orange, orange, hvit/grønn, grønn. Viss man har "klipsen" på RJ-45-kontakten ned (og kobbereret opp), så skal hvit/orange inn i det første sporet, orange skal inn i det andre sporet, hvit/grønn skal inn i det tredje sporet og grønn skal inn i det sjette sporet. Altså: Par 2 skal inn i det 1. og 2. sporet Par 3 skal inn i det 3. og 6. sporet PS! Dette skal være likt i begge ender av kabelen, viss man da ikke skal lage en krysset kabel. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 For å vise det litt lettere ta en kikk her. Der ser dere også hvordan man lager en krysset kabel som man bruker mellom switcher som ikke har autosence. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå