m4nia Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Vi logger oss inn på skolepcene våre på et UNETT domene på skolen. Der er diverse porter sperret osv. Og av en merkelig grunn har skolen valgt å blokere firefox (og andre browsere(har ikke testet)), sånn at bare iexplorer virker. Har noen spørsmål ang. det: - Bruker IE og Firefox de samme portene? (80) - Har de direkte sperret firefox.exe, eller hvordan er de forskjellige måtene å sperre programmer i router/firewall? - Noen som har noen idè til hvordan jeg kan få brukt firefox. Jeg er en iexplorer-hater. Btw: Firefox funker fint når jeg er hjemme på skolepcen. Da jeg fremdeles er i UNETT domenet, men på eget nett. Tusen takk! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Begge bruker port80. Den sperrer sikkert postdata fra firefox. Hvis du laster ned Tamper data så kan du manipulere den til IE Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Kan vel være så enkelt at de bruker en proxy og du må legge inn proxy instillingene i firefox Lenke til kommentar
m4nia Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Kan vel være så enkelt at de bruker en proxy og du må legge inn proxy instillingene i firefox Ja ser ut til at det stemmer, siden i iexplorer er det krysset av for "Bruk HTTP 1.1 ved proxy-forbindelser" og det er ikke standard instilling.Er det noen måte jeg kan finne ut hva proxy instillingene er, så jeg kan stille disse inn? Da kan jo dette være løsningen til flere av programmene som ikke klarer å koble seg opp for å finne updates etc. Endret 11. oktober 2007 av m4nia Lenke til kommentar
m4nia Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Når jeg går videre inn i instillingene til IE så finner i underkatagorien "Tilkoblinger" at den står krysset av på "Bruk skript for automatisk konfigurasjon" med følgende link http://ped-01isa:8080/array.dll?Get.Routing.Script Det stod ikke noen proxy porter osv, så kanskje dette er det eneste som skal til. Tester det på skolen i morgen Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Vis det er i Bergen så er det nok proxy som må til, jeg bruker Firefox på min skolepc og en venn bruker opera. Endret 11. oktober 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
m4nia Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Vis det er i Bergen så er det nok proxy som må til, jeg bruker Firefox på min skolepc og en venn bruker opera. Jeg bor også i Bergen, og har fått en Compaq 6715b fra skolen siden jeg går på VG1. Da har vi sikkert samme tilfelle, så kunne du vært så snill og hjelpe meg, og forklare hva du måtte gjøre? Jeg kan heller ikke bruke Pokerstars osv. Internettet gikk opp i 2000ms mens jeg postet, så ble bare "Da får du æren...." TUUSEN TAKK!! Endret 11. oktober 2007 av m4nia Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Heheh, ok. Det du gjør er at du starter opp IE, gå så inn på Verktøy->tilkoblinger->LAN-instillinger> Kopier adressen som står her. Start firefox->Verktøy-> Instillinger-> Avansert->Nettverk->Innstillinger->Velg "automatisk konfigurasjons-adresse:"-> Lim inn her. Det at du ikke kan bruke Pokerstars vet jeg nok ikke hvordan man gjør noe med. Endret 11. oktober 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det at du ikke kan bruke Pokerstars vet jeg nok ikke hvordan man gjør noe med. Den er sikkert sperra. En online proxy funker til det. F.eks www.afunnel.com om den ikke er sperra den også Lenke til kommentar
m4nia Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Tusen takk for hjelpen deres. Det funket. PepsiCo: Kan du forklare hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Tusen takk for hjelpen deres. Det funket. PepsiCo: Kan du forklare hvordan jeg gjør det? Du går inn på en side med en web-basert proxy, som tar deg rundt sperringene. Eksempler på disse er: www.afunnel.com www.ctunnel.com www.proxify.com osv.. Dem er ganske trege da, men om du trenger en rask en får du sende PM, siden jeg ikke vil ha alle her på min private Du går inn på dem, skriver siden du skal på i adressefeltet der, så henter proxyene ned sidene og videresender dem til deg fra sin IP så ikke brannmuren som sperrer den oppdager at det kommer fra blokkerte steder Lenke til kommentar
m4nia Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er altså sånn som hidemyass.com ? Er det noen som vet om det er noe jeg kan gjøre med programmer som steam, pokerstars osv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå