larrylu Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) http://www.elephantstaircase.com/wiki/inde...oRJ45conversion vga til rj45 å motsatt ? jeg trenger det selv Endret 11. oktober 2007 av larrylu Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det vil helt sikkert fungere, men det vil nok bli en del støy. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det skal funke greit så lenge du bruker en helskjermet TP-kabel. Har sett flere som har brukt det til projektorkabel. -C- Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 cat 6 som eller cat 7? med skjermening tror dere jeg kan bruke det koblingskjemaet her: http://www.geocities.com/dougburbidge/vgaovercat5.html Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Den eneste grunenn til at man skulle ønske å gjøre dette er vel for prosjektet sin del, altså å gjøre det selv. Man får jo kjøpt ferdige VGA-extendere så vel som DVI-extendere som går via cat5/e kabel. Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Den eneste grunenn til at man skulle ønske å gjøre dette er vel for prosjektet sin del, altså å gjøre det selv. Man får jo kjøpt ferdige VGA-extendere så vel som DVI-extendere som går via cat5/e kabel. hvor da? og priser? Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Jeg bruker selv Geffen sine, både VGA og DVI. Disse er aktive slik at man oppnår en signalforsterkning, noe det ovennevnte prosjektet ikke gjør (tror jeg), den bare "kobler om" slik at det samme signalet videreføres gjennom en alternativ plugg. F.eks disse: VGA-Extender DVI-Extender Denne extenderen er jo sykt fleksibel da. Endret 11. oktober 2007 av Alihendra_ Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg bruker selv Geffen sine, både VGA og DVI. Disse er aktive slik at man oppnår en signalforsterkning, noe det ovennevnte prosjektet ikke gjør (tror jeg), den bare "kobler om" slik at det samme signalet videreføres gjennom en alternativ plugg. F.eks disse: VGA-Extender DVI-Extender Denne extenderen er jo sykt fleksibel da. det var dyrt da tenke jeg ikke at jeg skulle så mye på penger på det Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har hørt det kan bli ghosting som en sier, forsjellige hastigheter på RGB-spekteret på grunn av tvinningene i Cat kablene er tvunnet forsjelligt. Kansje det hadde blitt bedre å brukt flere Cat kabler med de samme trådparene.? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hah, det der var jo en kjempeidé. Jeg har sett slike saker tidligere, men det var da kommersielle løsninger til mange ganger prisen av det det koster å lage det selv. Genialt for kabling til projektor som er montert i tak osv. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 De kommersielle løsningene har nok signalforsterkning og slike artige ting. Mens denne løsningen gir nok dårlig skjerming i forhold til en standard vga kabel. Lederene som har RGB signalene er ofte skjermet separat + skjerming av alle lederene i kabelen. Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 De løsningene som jeg linket til lengre oppe på siden konverterer hele signalet. Det er med andre ord ikke snakk om en overgang fra en kabeltype til en annen. Og ja, det er signalforsterkning også. De fleste typene kan sende signalet mellom 50 og 100 meter, noe en slik passiv overgang ikke vil klare. Den største av de modellene jeg linket til har jo overføring for HD-bilde og digital lyd, til en pris på omlag 3100,- NOK før frakt. Jeg vil ikke påstå at det er urovekkende dyrt. Dersom man leter litt tror jeg også at man kan finne enklere løsninger her i Norge som er langt billigere. Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 men jeg er ikke ute etter noe film bilde jeg jeg øsnker engli kun og få taki pc skjermen med ifra andre rom i huset osv uten å kjøpe kvm switcher.. Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 jeg har tenk til å bruke denne http://www.altronics.com.au/index.asp?area=item&id=P1690 og bytte ut DE9 med DH 15 kontakt. noen som vet om noen noske buttiker som selger den DE9 adpatere som er på linken? Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 2 stk av denne da kanskje? Sparer deg for en del arbeid og er like bra som forslaget ditt. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har gjort dette selv mange ganger. Kjøpte for 4 år siden 300m SF-TP Cat5e og mange DH15 plugger etter jeg skaffet meg prosjektor. Med oppløsning på 1024x768x60Hz lå grensen for når jeg kunne begynne å se ghosting på ca 10-15 meter. Så dette da kun ved å gå helt frem til lerretet og se på overgangen fra sort til hvit og omvendt. På 5 meter lengder klarer jeg ikke å se forskjell mot en "vanlig" vga-kabel ved 1600x1200x75hz på min 19" billigutgave PC-skjerm. Grunnen til at ghostingen oppstår er at Cat-kabelen har dårligere båndbredde (høyere induktans og capitans slik at den blir vanskeligere å drive siganler gjennom.) Prisen for VGA-kabel for 4 år siden var 4 ganger høyere enn den er i dag... space Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har gjort dette selv mange ganger. Kjøpte for 4 år siden 300m SF-TP Cat5e og mange DH15 plugger etter jeg skaffet meg prosjektor. Med oppløsning på 1024x768x60Hz lå grensen for når jeg kunne begynne å se ghosting på ca 10-15 meter. Så dette da kun ved å gå helt frem til lerretet og se på overgangen fra sort til hvit og omvendt. På 5 meter lengder klarer jeg ikke å se forskjell mot en "vanlig" vga-kabel ved 1600x1200x75hz på min 19" billigutgave PC-skjerm. Grunnen til at ghostingen oppstår er at Cat-kabelen har dårligere båndbredde (høyere induktans og capitans slik at den blir vanskeligere å drive siganler gjennom.) Prisen for VGA-kabel for 4 år siden var 4 ganger høyere enn den er i dag... space jeg har en spsialkabel som de bruker elcohomelink som er godt skjermet tenke jeg skulle bruke den jeg har tp i hele veger men ingne vga kabelr i vegene derfor vil jeg teste dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå