RAD1V Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) går på Salg, service og sikkerhet vg2. er ikke så uvanelig skole lei men missliker både skole og klassen så for å komme meg igjennom året må jeg ha litt mindre skole trur jeg. får jeg studiekompetanse om jeg slutter i programmfaga? isåfall, mister jeg noe poeng eller noe sånn? er det et stort tap å slutte i de med tanke på søknad til høyskole? Endret 21. november 2007 av datastol Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Ehh, du får vel ikke studiekompetanse uansett på service og samferdsel? Endret 21. november 2007 av gonjimann Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 tar jo almen påbygg etter på da selvsagt. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Skolen jeg går på tilbyr valgfag hvis du mangler noen fag for å få studiekompetanse. Men det går jo opp i opp, like greit å bli ferdig med alle fagene nå. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 jo, men gymlærer, engelsk lærer osv. sier deres fag er en den av den six-packen av fag man MÅ ha for å få studiekompetanse. men men kontaktlæreren min sier det er et vist antall timer jeg må ha for å få studiekompetanse og derfor kan jeg ikke slutte i de. men de med opptak til høyskole, hva er det som er viktigst da? snittet siste året? snittet av absolutt alle faga man har hatt i alle tre åra inkludert program fag? bryr de seg virkelig BI osv. seg om karakterene i programfaga til byggfag, mekanisk osv? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 datastol: Hvis du vil inn på BI, hvorfor i all videste verden går du Service og Samferdsel? BI gjør som de vil, de er private. Alle som tar inn elever gjennom samordna opptak derimot, bryr seg like mye om hver eneste karakter som kommer på vitnemålet. Hvis du slutter i programfagene, må du ta andre programfag/valgfag på påbygning, du vil sannsynligvis måtte gå to års påbygning fordi det ikke er nok timer i uka. Dessuten tror jeg ikke du består 2. året hvis du dropper ut av de fagene, dermed kommer du ikke inn på påbygning Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 datastol: Hvis du vil inn på BI, hvorfor i all videste verden går du Service og Samferdsel? BI gjør som de vil, de er private. Alle som tar inn elever gjennom samordna opptak derimot, bryr seg like mye om hver eneste karakter som kommer på vitnemålet. Hvis du slutter i programfagene, må du ta andre programfag/valgfag på påbygning, du vil sannsynligvis måtte gå to års påbygning fordi det ikke er nok timer i uka. Dessuten tror jeg ikke du består 2. året hvis du dropper ut av de fagene, dermed kommer du ikke inn på påbygning BI var bare et eksempel. er det noe galt med å ta studiekompetanse gjennom to år SS og et år påbygg om man vil inn på BI? men er det virkelig sånn at alle karakterer teller like mye når man søker på statseid høyskole? ingen effekt å ha 5ere i matte som viser at man ikke er helt kørka nå snittet er 3+-? trur e stryker i gym i år,(fått advarsel å har ingen plan om å begyne å møte opp), er et vitnemålet dårligere med en stryk karakter pluss å ha bestått i faget som privatist året etterpå, samenlignet med å bestå i alle fag samme året? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 På samordna opptak ser de ikke på enkeltkarakterer, og søknadene blir ikke behandlet personlig, alt gjøres automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå