Gå til innhold

Mistet ca 100 gb fra en 250gb harddisk [LØST]

7yvern

Anbefalte innlegg

Hei... jeg har et problem med min harddisk. Her om dagen formaterte jeg PC-en min hjemme for å fjerne noe virus greier som jeg ikke greide å fjerne med programmene jeg hadde. Så jeg formaterte som jeg alltid pleier med å putte windows XP PROF CDen inn, og innstalere windows på ny, og så slette partisjoner og formatere... (Jeg har en 250 GB harddisk.) nå etter at formateringen er ferdig, så har jeg bare 128GB plass på den 250 GB hardisken min.. HVORDAN er dette MULIG? noen som kan svaret?

MvH 7yvern

Edit: endret emnetittel

Endret av 7yvern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, du må installere Service Pack 2 for at du skal få mer enn 137 GB som jeg mener var grensen til hva SP1 støtter.

Det stemmer det, så det løses enten ved og installere SP2 eller gjøre dette:

Hvis du har SP1 lagt inn så kan du følge denne oppskriften for og korrigere problemet.

1. Start register editor, regedit f.eks

2. Naviger til "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atapi\Parameters"

3. Klikk edit fra toppmeny og vel Ny, DWORD value

4. Skriv EnableBigLba, trykk enter.

5. Dobbelklikk EnableBigLba for og sette verdien til 1 deretter klikker du OK

6. Boot maskinen for endringene skal tre i kraft.

Hvis du ikke føler deg sikker på og gå inn i registret så burde du da heller trå til og legge inn SP2 (noe du burde gjøre).

Lenke til kommentar

Grunnen til dette er at ikke SP1 har støtte for mer. Hvorfor det er sånt rett teoretisk kan jeg dessverre ikke svare på. Har ikke sotte meg så langt inn hvorfor.

Hva er det du ikke fikk til ang SP2?

Du går jo bare inn på Microsoft Windows sine websider og laster det ned derifra.

Last dog ned nettverksinstallasjonen, slik at du får lastet ned hele filen til SP2 og slipper og laste ned alt gjennom express.

Lenke til kommentar

jeg vet ikke selv, eller husker ikke helt... kjører lovlig :p den bare ville ikke innstalere... når jeg innstalerte var det filer som mangla eller noe under innstalasjonen eller no... husker ikke helt... men skal sjekke når jeg kommer hjem i dag og gi svar her om jeg får det til :D

Lenke til kommentar

Jeg har fått fikset problemet... først innstalerte jeg windows på partisjon C hvor jeg skulle ha 20 gb, med orginal CD så gikk jeg inn igjen på en annen windows CD med sp2 intrigert, og fikset en partisjon til med restene som jeg manglet. nå har jeg alle GBene jeg skal ha... Tusen takk for hjelpen alle sammen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...