int20h Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Athlon 64 og Athlon 64 X2 blir billigere og en ny Black Edition har sett dagens lys. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er utrolig hvor mye man får for pengene nå for tida. Det er bare et par år siden Athlon64 X2 4800+ var det råeste på markedet og kostet over 6000 kr. Nå får man en X2 4800+ for nesten en tiendel av prisen. Tiden løper raskt fremover! Om et par år får man vel dagens toppmodeller (Firekjerne 2,6 - 3,0 GHz) til samme lave pris. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 nå er vi omtrent i samme situasjon som med athlon t-bird og P4. såvidt jeg kan huske, så sank prisene noe sykt da... uansett så er CPU-prisene sinnsyke for tida! tror neppe vi hadde hatt mulighet til å kjøpe en kraftig 4-kjerner fra intel for 2000kr, hadde det ikke vært for konkurransesituasjonen. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg krysser fingrene for det i alle fall. Sitter med en E6600 som jeg har planer om at skal holde frem til fire- eller åttekjerner blir fornuftige valg for en som er villig til å klokke litt, og som heller ikke er avhengig av hundre-og-snørrogførti FPS i alle spill. Men, det er godt å se at AMD henger med i svingene, Intel trenger mer konkurranse enn de har hatt fra AMD de siste månedene om man tar inn overklokking som faktor. Uten overklokking er det jevnere løp i alle fall. Så, Heia AMD, jeg krysser fingrene for et jevnt løp fremover! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Når får vi se prisendringene i Norge? 6000+ ligger på 1195,- nå og vil da falle godt under 1000,-. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Dette er godt nytt. Liten tvil at man får mye for pengene om dagen på PC-er. Spørs om jeg ikke må bygge meg en ny maskin til jul. XP-m maskinen min begynner å kjenne det i beina nå. Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 og eg som håpet og klare og vente på phenom men dersom prisene faller enda meir, blir det for fristene å kjøpe en 6000+ Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Frister mer for en billig AMD maskin nå ja, da en 6000+ er mer enn nok til å dra i vei et heftig skjermkort Dette var gode nyheter! Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Plager meg stort at jeg ikke har satt av penger til plattformbytte nå. Priser på RAM og CPU er jo helt latterlige. Får håpe det holder seg til til våren, da er det min tur.. Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Det her var gode nyheter ja. Hadde selv planer om å kjøpe en maskin som ikke trengte å dra mer en opera, men sånn prisene er nå blir det jo ikke noe dyrere å kjøpe en maskin som kan dra ganske heavy spill. offtopic; Er det noe særlig å tjene på å sette sammen en maskin selv kontra ferdigbygd? Endret 11. oktober 2007 av Ar3z Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Det her var gode nyheter ja. Hadde selv planer om å kjøpe en maskin som ikke trengte å dra mer en opera, men sånn prisene er nå blir det jo ikke noe dyrere å kjøpe en maskin som kan dra ganske heavy spill. offtopic; Er det noe særlig å tjene på å sette sammen en maskin selv kontra ferdigbygd? Både og, men ikke i samme proporsjoner som eks på 90 tallet samt tidlig 2000 tall. Noen ganger blir selvbygg mye dyrere. Det er ikke prisen som er årsaken til mine bygg, men at jeg selv skreddersyr maskinene med egenvalgte komponenter fra A-Å. Da blir de noen ganger billigere enn hva du får kjøpt ferdig og noen ganger mye dyrere. - Ferdigbygde maskiner fra webbutikker er greit for folk som ikke har greie på bygg selv. - Merkemaskiner som Dell, IBM, Compaq osv er først og fremst best for bedrifter hvor servicenivå, garantier, homogene miljøer er viktig Endret 11. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Nå kan det vel snart ikke bli billigere? Det kan jo ikke være bra for AMD sin økonomi dette her, noe jeg egentlig ikke bryr meg om. Det er prisene som er viktige. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det kommer an på, for AMD sin del. Om de har fått dekket opp utviklingskostnaden og sånt sett selger for marginalkostnaden av produksjonen så går det bra. Men, det er jo klart at uten mer penger til utvikling blir det dårlig med gode cpu'er fremover, så la oss håpe at begge parter greier å tjene penger. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Senker de prisene på S939 prosessorene også? Hadde vært fristende med en A64 4000+ eller noe sånt... Lenke til kommentar
Osse Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Både og, men ikke i samme proporsjoner som eks på 90 tallet samt tidlig 2000 tall. Noen ganger blir selvbygg mye dyrere. Det er ikke prisen som er årsaken til mine bygg, men at jeg selv skreddersyr maskinene med egenvalgte komponenter fra A-Å. Da blir de noen ganger billigere enn hva du får kjøpt ferdig og noen ganger mye dyrere. - Ferdigbygde maskiner fra webbutikker er greit for folk som ikke har greie på bygg selv. - Merkemaskiner som Dell, IBM, Compaq osv er først og fremst best for bedrifter hvor servicenivå, garantier, homogene miljøer er viktig Husker tidlig på 90 tallet da en 386-16 mhz lå på rundt 35' hos datavarehuset, da gikk det å importere, importete endel maskiner fra hong kong, kom på rundt 15 me frakt og avgifter, samme spes (var ikke så anti intel back then) så det er de eneste intel maskiner jeg har bygd. Husker de dro lemmings så mye bedre enn min 286, søren nå fikk jeg lyst til å spille lemmings, hehe Har fortsatt tilgang til priser og slikt på direkte import , er ikke noe å tjene på det lengre dersom det ikke er skikkelig volum. Marginer på data er mindre en på mat, nå tildags. Endret 12. oktober 2007 av Osse Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Det tror jeg på siden de fleste kjøpmenn i Norge ikke akkurat sliter med økonomien. Samt Kong Reitan som går blant Norges rikeste. Endret 12. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Senker de prisene på S939 prosessorene også? Hadde vært fristende med en A64 4000+ eller noe sånt... Hehe. Jeg trodde de snart var tatt ut av produksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå