Gå til innhold

Noen som kjenner til Norges Kreative Fagskole?

Anbefalte innlegg

Hei har veldig lyst å få litt utdannelse inne foto, og lurte derfor på om dere har kjentskap med/om det å gå på Norges Kreative Fagskole på Fotolinja?

Skolen koster 39 900,- pr år og studiene er på 2 år, så hadde vært kjekt å vite om dette er vel brukte penger før jeg eventuelt melder meg på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skolen koster 39 900,- pr år

Har ikke peiling, men når jeg vurderte skoler, var det ikke ca. 40.000 i halvåret?

Den er vel tidligere kjent som MI, som folk har diverse erfaringer med. Har fått med meg en del klaging på opplegget med lærerere og mangel på opplæring. Men er for all del kanskje blitt bedre nå. Dere får prøve å ta kontakt med noen som går på studiet dere vil ha info om :thumbup:

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar

Som nevnt het den skolen MI tidligere, og det er kanskje mulig å finne forskjellige meninger om denne skolen. Skal du studere i Bergen, så er du heldig. Da får du Kay Berg som lærer, og han kan sine ting. Han er en av Norges mest spennende fotografer innenfor den klassiske genren. Det er langt fra alle norske fotografer som er beæret med en plass i Hasselbladkalenderen. Foruten ham er det bare Morten Krogvold som er gitt den æren. Eksklusivt skal det være.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Hei pm nei jeg er ikke så heldig å få gå i Bergen under slike kjente lærere. Hvis jeg skal begynne på denne skolen er det i Stavanger.

Men kjekt å høre at Morten Krogvold også er en flink fotograf, ser han har noen kurser av og til. Kanskje jeg skal hive meg på et av hans kurs.

Som nevnt het den skolen MI tidligere, og det er kanskje mulig å finne forskjellige meninger om denne skolen. Skal du studere i Bergen, så er du heldig. Da får du Kay Berg som lærer, og han kan sine ting. Han er en av Norges mest spennende fotografer innenfor den klassiske genren. Det er langt fra alle norske fotografer som er beæret med en plass i Hasselbladkalenderen. Foruten ham er det bare Morten Krogvold som er gitt den æren. Eksklusivt skal det være.
Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt og lest er Norges Kreative Fagskole veldig uattraktiv for folk som søker jobb. Tenkte på det samme (bare da med grafisk design), men fant fort ut at det var lite posetivt med denne skolen.

Du kan jo gå inn på sidene deres å sjekke verkene. Ikke særlig imponerende etter min mening (ikke at dette skal telle for undervisningen da).

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å gå Norsk Fotofagskole. Den er i Trondheim og sies å være Norges, kanskje til og med skandinavias beste foto skole. Jeg var på omvisning der sist uke. Lokalene var litt i det særeste laget (betongvegger). Men utstyr og lærere var på topp.

Lenke til kommentar
Tenkte på det samme (bare da med grafisk design), men fant fort ut at det var lite posetivt med denne skolen.

Kjenner to som jobber med dette, og har gått på denne skolen. De er kjempeflinke og engasjerte, så det kommer an på hva du vil og hva du selv gjør med skoleåret. En må nok jobbe selv om du betaler for å si det sånn.

Lenke til kommentar

NKF i Bergen er i alle fall en storveis skole å gå på.

Både undervisningsteknikker, lærere og alt er topp.

Det flotte med NKF er deres "Learn by doing" filosofi.

Du slipper masse tørr teori, men får opplæring i praksis hele veien.

Siden dette er en fagskole, skal du også være klar for arbeidslivet etter du er ferdig der,

men du har også mulighet til å gå til videre studietilbud hos skoler som NKF har avtaler med uten problemer.

Håper du kommer inn der, for du kommer helt sikkert til å trives. :)

Lenke til kommentar

Det er forskjellige krav på fotofagskolen,

1) du får oppgaver du må levere, pluss du får levere bilder du i forskjellige kategorier. 12 bilder tilsammen var det i fjor, om jeg ikke husker feil. Pluss en oppgave på 3 bilder.

2) karakterer i relevante fag, mediefag, tegning form og farge, dans osv.

3) må ha studioekompetanse

4) om det over er greit, så blir du innkalt til møte.

slik er det med de fleste fotoskoler som det er verdt å gå på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...