RamGuy Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg ser etter et program som ligner på N-Lite Grunnen er den at jeg ønsker å ha kun operativsystem filer inn på en partisjon, og "documents and settings, temp folders og program files inn på en annen. Jeg brukte litt tid på å få til dette med Windows XP Pro, hadde egentlig gitt opp håpet. Fordi jeg aldri klarte å finne en god løsning på hvordan jeg skulle få dette til. Alt jeg klarte var å installere XP på vanlig måte inn på partisjon "C:", for å så manuelt prøve å installere alle programmer inn på partisjon "D:". Men som vi alle vet, blir det da stadig vekk lagt til ting og tang på partisjon "C:" allikevel, samt temp mappen ligger jo der. Documents and Settings ligger der, sammen med en program files mappe som inneholder alle programmer som installeres sammen med operativsystemet. Men så kom jeg over N-Lite, og som sikkert en god del av dere vet. Så er N-Lite et program som lar deg opprette en egen konfigurert Windows 2000, XP og/eller Server 2003 installasjons disk. Der du kan velge å fjerne unødvendige programmer, applikasjoner, drivere og funksjoner som vanligvis installeres. For å gjøre operativsystemet både mindre, sikrere og raskere. Samt hel-automatisere installasjonsprosessen, slik at du ikke engang trenger å se på skjermen mens operativsystemet installeres. Du kan integrere drivere, oppdateringer og programmer. Slik at det installeres sammen med operativsystemet. Så slipper du å vente på at tonnevis med oppdateringer skal lastes ned og installeres etter installasjon osv.. Samt den gir deg muligheten til å selv bestemme i hvilken mappe og på hvilken partisjon "Documents and Settings", "Temp folders" og selve "Windows" mappen skal legges. Så ved hjelp av N-Lite får jeg omdirigert, slik at alt som havner på partisjon "C:" kun er Windows mappen, og operativsystemet. Mens alt annet som temp folder, mine dokumenter og programfiler legges inn på partisjon "D:". Dette blir også innstilt i selve operativsystemet, så alle programmer legges automatisk inn på "D:\Program Files" osv.. Så jeg ønsker å få til det samme med Vista. Jeg har min Windows Vista Ultimate DVD liggende her. Jeg mottar snart mine nye 2GiB RAM brikker og 2x nye harddisker. Og når jeg gjør det, hadde jeg tenkt til å installere Vista Ultimate 64bit. Men siden N-Lite ikke støtter Vista, hvert fall ikke enda. Så må jeg finne et annet program med slike funksjoner som N-Lite, eller en annen metode for å få omdirigert de nevnte mappene. Noe som vet hvordan jeg kan få til dette? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du kan f.eks. prøve vLite . Er link til det oppe i høyre hjørne av nLite-siden, men du overså vel den . Vet ikke om vLite kan gjøre det du spør etter, men siden det liksom er Vista-versjonene av nlite så er det vel gode muligheter for det. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Du kan f.eks. prøve vLite . Er link til det oppe i høyre hjørne av nLite-siden, men du overså vel den . Vet ikke om vLite kan gjøre det du spør etter, men siden det liksom er Vista-versjonene av nlite så er det vel gode muligheter for det. Oi, ble litt flau nå Overså den fullstendig EDIT: Men takker for raskt svar Endret 11. oktober 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Nå er det faktisk ingen funksjon i vLite enda, som lar deg omdirigere Windows, Documents and Settings, Temp og/eller Program Files mappene.. Noen som har en annen måte å få gjort dette på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå