oivind_skar Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Både bilimportører og miljøorganisasjoner er skuffet over manglende satsing på biodrivstoff i årets statsbudsjett. Les mer Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Dette er det nok flere som er skuffet over.. Synes generelt sett at Norge burde satset på E85, etc... Ikke minst fordi ca 15% mer effekt og 25% mer dreiemoment, eneste er jo at liter-forbruke øver med 25-30%, men hva gjør vel de, vist jeg kan tyne litt mer en av mine allerede trimmede biler Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Du synes at vi skal satse på bio som gjør at matprisene stiger til himmels enn hybrid som nesten er gratis? Lenke til kommentar
Swe Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Du synes at vi skal satse på bio som gjør at matprisene stiger til himmels enn hybrid som nesten er gratis? Eh... Vil du utdype dette nærmere? Når ble hybrid "nesten gratis" (spesielt i Norge, hehe), og hvordan begrunner du at matprisene "stiger til himmels" på grunn av biodrivstoff generelt? Kommer det ikke an på hva drivstoffet produseres av, eller er det noe jeg ikke har fått med meg her? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Bøndene får mer penger av å dyrke jord til biodiesel så det blir mindre jord til dyrking av mat.Derfor blir matprisene dyrere. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Bøndene får mer penger av å dyrke jord til biodiesel så det blir mindre jord til dyrking av mat.Derfor blir matprisene dyrere. Og nok en gang, dette avhenger jo av hva biodrivstoffet produseres av og hvordan det produseres, og har jo ikke så mye med drivstoffet i seg selv å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg