Gå til innhold

er det noen som har erfaringer med viftene til en APLUS Case EL Diablo, ATX, Black, 250mm Fan+330mm fan og om de er brae?

Anbefalte innlegg

Som jeg sa er det noen som har erfaring med stock viftene til

APLUS Case EL Diablo, ATX, Black, 250mm Front Fan+330mm Fan Inside

( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340861&view=links ) mange synes kansje det

er helt syykt å kjøpe et såppas dyrt kabinett men jeg vurderer og kjøpe det pga

de store viftene så suger disse viftene ut / inn masse/nokk/eller lite luft?

og hvor inni kabinettet er den 330mm viften?

fordi alle ser jo den som er 250mm som er forran men hvor er den andre?

takker for svar ^^

Og er det plass til et:" asus p5k-e og xfx 8800 gtx xxx og crosair 620w strømm forsyining og zalman 9700"?

og rekker en 620w psu til dette og de tingene som står i siggen min? og hvor mange rpm snurrer viftene og hvor mange timer leve tid har de?

og er det bare 2 usb porter på denn? eller kan jeg ta de som er fra den gamle datamaskinen og putte de på denne? (PSPS!: kan ingenting om kabinetter)

PS: ja jeg har alle rede søket mange steder etter disse oplysningene men uten hell.

OG vist dette kabinettet virkelig ikke kan og kjøle og bare ser bra ut ver så snill og recomende et kabinett som kjøler bra ^^ under 1400! takker :D

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok tusen takk for hjelpen!

så som de sa i denne benchmark tingen var faktisk ikke viftene så bra :S men ja ja som de sa it's bether at a show of than a blow off :p men får vell se på noen andre kabinetter da^^

Noen som vet noe om denne?: " http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337430 "

som forexempel:

kjøler viftene bra?

tar viftene mye strømm?

suger den ene viften luft ut og den andre inn?

eller suger begge ut eller begge inn? :S

og sånndere ting og om den funker med specsene i signaturen min^^ (da mener jeg om det blir strømm nok og plass nokk)

Ellers blir jeg også veldig glad vist noen finner en som er ganske stor og koster under 1400 (men helst under 1000 kr)

og at det i siggen min fårplass ^^ takker for framtidlige svar ^^

PS:jeg har sett litt på den som jeg har linken til i denne posten og den ser lovende ut men er det noen som har noen erfaringer med den?

som forexempel:" viften brakk" "viften sluttet og funke etter 2 dager" eller sånne rare ting som kansje er vandelig er det noen sånne på dette kabinettet?

PS igjen :p : er det noen som vet av noen 120mm fans som koster 150kr MAX og hvist de er liksom über bra så kan de vere på 200kr da men liksom er det noen som er bra?

MEd bra mener jeg:" holder lenge" "har kvalitet" "og snurrer litt fort sån at de liksom ikke snurrer 500rpm :p"

PS: jeg bryr meg IKKE om de har 50000i desibel :p bare det funker bryr jeg meg ikke om bråket xD

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ok de ser lovene ut de ^^

men er ikke disse bedere siden de har mere rpm da? :S eller er jeg helt på bertur?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312502

er litt skeptisk til de akasa viftene, spesielt angående støy.

Men noctuaen er veldig stillegående, på 12v hører jeg et svakt brus. Og da når jeg stopper alle vifter unntatt strømforsyningen (mist 500w) så hører jeg et svakt brus...

De blåser greit med luft også

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
så bør jeg kjøpe de du foreslo eller?

Og som jeg sa jeg bryr meg ikke om bråket av viftene gjør meg døv :p så lenge de owner så er alt ok^^

skal du eie alt så er disse viftene noe av det beste med tanke på flytting av luft. Men da burde klare MYE støy...

Har selv en av de som jeg bruker til benching...

Lenke til kommentar

They did look very pleasant ^^ dær vøttu onkelig guffe 4000rpm :p det er guffe ^^

men ca hvor mye er egentlig 52 db? kan noen samenligne det med noe son som en gressklipper eller en traktor eller noe anet?

og to av disse passer vell i en sånnen : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337430 sant? og det sto at det ikke varmed skruer/ledninger så hvordan skal jeg serre de opp? :S

Og vist jeg ikke tar helt feil er det vifter på begge sidene? :D

en 620w strømforsyning er bra nokk ja for kabinettet som står over pluss 2 sånne über vifter og alt det som står i signaturen min ja? :S

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
They did look very pleasant ^^ dær vøttu onkelig guffe 4000rpm :p det er guffe ^^

men ca hvor mye er egentlig 52 db? kan noen samenligne det med noe son som en gressklipper eller en traktor eller noe anet?

og to av disse passer vell i en sånnen : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337430 sant? og det sto at det ikke varmed skruer/ledninger så hvordan skal jeg serre de opp? :S

Og vist jeg ikke tar helt feil er det vifter på begge sidene? :D

en 620w strømforsyning er bra nokk ja for kabinettet som står over pluss 2 sånne über vifter og alt det som står i signaturen min ja? :S

Jeg kan ikke anbefale de deltaene med mindre du lider av hørselsskade, eller har PC-en i et rom der det konstant er mye støy...

De deltaene vil ikke passe i sidedøra hvis det er det du lurer på. men du har plass til en i front og en bak.

Støyen som kommer fra de deltaene er et høyt hvin, og er ikke så lett og overdøve med feks. musikk.

Støyen vil jeg sammenligne med en støvsuger.

Lenke til kommentar

ok....

takker for svar og alt og jeg tror jeg tar de brune jeg xD

støvsugern her jemme plager meg nokka lerede :p

med mindre de blå lysende er bedere en de brune men jeg så at de brune hadde mere i luft transport så jeg vill vell tro at de er best sant? selv om de snurrer saktere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ok....

takker for svar og alt og jeg tror jeg tar de brune jeg xD

støvsugern her jemme plager meg nokka lerede :p

med mindre de blå lysende er bedere en de brune men jeg så at de brune hadde mere i luft transport så jeg vill vell tro at de er best sant? selv om de snurrer saktere?

De som blåser mer luft er best ja, de viftene er også av god kvalitet. Skal selv kjøpe meg et par-tre stykker til snart...

Lenke til kommentar

ok da blir det vist at jeg går for den brune viften som du fåreslo men...jeg skal ha en vifte forran og en vifte bak!

Og den fårran skal blåse inn luft og den bak skall blåse ut luft!

så vilken vifte må jeg montere på utsiden av kabinettet? :S eller kan jeg montere begge inni kabinettet?

(og vist det finnes en like bra 120mm vifte som kan blåse ut luft og inn luft selv om de er montert inni kabinettet gi meg link :p)

OG jeg har sett på kabinettet som jeg skal kjøpe og at på det så er det en sån "vegg" fårran den viften som skall vere fårran!

så er det mulig og fjerne den "veggen" eller må den vere der?

og får jeg til og montere viften der likevell liksom bakom "veggen"? :S

PS: nå har jeg fikset det til fårståelig norsk xD

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ok da blir det vist at jeg går for den brune viften som du fåreslo men... skal ha en forran og en bak ok den fårran skal blåse inn luft og den bak ut så vilken må jeg montere på utsiden? :S eller kan jeg montere begge inni?

(og vist det finnes en like bra 120mm vifte som kan blåse ut og inn fra inni kabinettet gi meg link :p)

OG jeg har ett på kabinettet som jeg skal kjøpe at på det så er det en sån "vegg" fårran den viften fårran så gårdet ant og tabort den eller er den der hele tiden og fårjegtill og montere viften der likevell? :S

Du kan montere begge viftene inne i kabinettet, bare husk på at de blåser riktig vei. (Det er markert med piler på vifta)

Vet ikke helt hva den veggen er, men jeg vil tro du mener fronten på kabinettet. Den kan du ta av, men samtidig så blir ikke kabinettet like pent...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

ok tusen takk da blir det vell at begger er inni kabinettet da^^

tenkte kansje at jeg måtte ta bort fronten på kabinettet siden at jeg kansje måtte ha den fremerste viften "utenpå" men samme det!

det serut til at det funker og ha det inni som du sa!

MEN holder psu'en som står i signaturen min (620W) til kabinettet og to av de brune viftene og alt det såm står i siggnaturen min? eller blir den foroliten?

OK siden dette begyner og gå ganske off-tpoic xD tror jeg vi slutter tråden her men en siste ting vist du leser her igjen eller hvist noen som har peilig leser dette pls svar meg på dette:

ca hvor mye mener Pac-Man med "strømmforskyningen din holder i massevis " ?

liksom hvor mye ca er massevis? liksom blir det 100w igjen eller fungerer ikke en psu på denne måten?

(bare lurer)

TUSEN takk foresten for all hjelpen ^^

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ok tusen takk da blir det vell at begger er inni kabinettet da^^

tenkte kansje at jeg måtte ta bort fronten på kabinettet siden at jeg kansje måtte ha den fremerste viften "utenpå" men samme det!

det serut til at det funker og ha det inni som du sa!

MEN holder psu'en som står i signaturen min (620W) til kabinettet og to av de brune viftene og alt det såm står i siggnaturen min? eller blir den foroliten?

Strmøforsyningen din holder i massevis, du har valgt god kvalitet der...

Lenke til kommentar

( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340861&view=links ) mange synes kansje det

takker for svar ^^

Og er det plass til et:" asus p5k-e og xfx 8800 gtx xxx og crosair 620w strømm forsyining og zalman 9700"?

og rekker en 620w psu til dette og de tingene som står i siggen min? og hvor mange rpm snurrer viftene og hvor mange timer leve tid har de?

og er det bare 2 usb porter på denn? eller kan jeg ta de som er fra den gamle datamaskinen og putte de på denne? (PSPS!: kan ingenting om kabinetter)

PS: ja jeg har alle rede søket mange steder etter disse oplysningene men uten hell.

OG vist dette kabinettet virkelig ikke kan og kjøle og bare ser bra ut ver så snill og recomende et kabinett som kjøler bra ^^ under 1400! takker :D

1. Den 330 mm viften som er "inni" er på siden i nettingen eller plexi-glasset

2. Begge kabinettviftene blåser innover, derfor er det lurt å kjøpe en 120mm's vifte som blåser utover.

3. En 620W PSU holder i masse vis

4. En Zalman 9700 passer nok akkurat på millimeteren (grunnet 330mm viften vil ta opp litt plass, en venn av meg har samme kabinett med samme vifte og det går akkurat på millimeteren)

5. Begge de store viftene kjøler helt sinnsykt bra! Den store i front er kun for harddiskene og den større på siden er for komponentene inni

6. Både hovedkortet, skjermkortet og PSUen passer helt fint

7. Det skal også kunne gå ann å bruke de gamle USBportene dine

8. Et annet kabinett måtte i så fall vært: APLUS Case Twin Engine

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

For å komme med litt mer håndfaste bevis, så har jeg akkurat kjøpt et. Sidevifta er på 36 CM og ikke 33 som oppført!

Det er viftestyring til begge viftene, men de starter ikke på lavere hastigheter. 2 bad jeg ikke har alle delene for å få testet ut det maks. Skal jeg være ærlig tror jeg ikke at du trenger vifte bak mm du ikke har PSU som blåser ut. Jeg har testet det litt, og det viser seg at en vifte bak + PSU vifta som blåser ut er mer eller mindre tull. Det er foresten inget vindu i sidedøren, men et gitter. Jeg ville testet uten vifte bak HVIS det er slik at du har vifte i psu som blåser ut, for jeg som skal overklokke Q6600 er ganske sikker på jeg ikke trenger!

Edit: Dessuten blir det enda mer bråk med en vifte til, det bråker nok fra før av ;)

Endret av Centuss
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

takker for svar ^^

hoh, det er sykt med plass der inne...

hm, viftene ja, jeg sliter lit med at den ene viften ikke reagerer på knappen (av på) frempå.

eller kan de stilles til ønsket hastighet osv

Et annet minus er at med stive ledninger kan du få litt problem med å få på lokket ordentlig på siden med hardisker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...