Beef_Supreme Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei jeg har nettop begynt å clocke PC-en cpuen min med luftkjøling og er utrolig fornøyd med ka clocking gir for liten penge. Og pga suksessfulle forbedringer av cpuclocking ved bruk av Noctua kjøleribbe+vifte har eg fått mersmak. Har nå bestilt en Gpukjøleribbe+vifte som gir store clockemuligheter og lurer på kordan clockeforholdet mellom core & memory bus bør være (med tanke på optimal ytelse) også hvilke temper eg kan ha på 8800gts'en. (og forøvrig om det er noen bedre programmer til det enn forceware som man får på nvidia sine sider) En annen ting eg lurer på er ka som er "safe" temp for cpu'en nå har det seg sånn at den har en max på ca 52 grader ved max ytelse når an e clocket til 3458Mhz(i hver kjerne på en dualcore) og på rundt gjennomsnitlig 30 på idle. Har litt lyst å clocke an litt mer men greit å spørre om råd før man svir den cpu'en til det uigjenkjennelige. Også med tanke på Volt som må opp for å clocke, så har eg akkurat kommet meg på orange område og lurer på om dette har noe mer å si enn bar være mer obs på temp (som eg har fått hørt) eller om dette har noen annen skadelig effekt som ikkje måles via temp. Uansett takk til dokker som kommer med svar =). Btw noen vits å kjøre to vifter på Noctuaen eller vil det ikkje ha noen merkverdig effekt? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 du kan fint klokke videre, jeg ville stoppet når jeg passerte 70 i full load eller 50 idle. du svir ikke at cpu-en så lenge du holder vcore under 1.7v, men så langt kommer du ikke med vanlig luftkjøling uansett. å kjøre to vifter gir deg kanskje en grad eller to forskjell, altså ikke noe å satse på Lenke til kommentar
Beef_Supreme Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Tusen takk for svar angående cpu =), men noen som kan hjelpe meg med svar på det eg lurte på angående gpu? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Tusen takk for svar angående cpu =), men noen som kan hjelpe meg med svar på det eg lurte på angående gpu? Ville prøvd og holdt meg under 80 grader vel load på det skjermkortet, aller helst lavere. Grunnen til at jeg sier 80C er at dette skjermkortet er veldig varmt, selv på orginale klokkehastigheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå