Gå til innhold

Bare meg som er skuffet over PGR4?

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Det er vel mer jaggies i Forza 2 enn det er i PGR 4?

Nei, er litt mindre i Forza2, i alle fall mindre forstyrende når jeg ser fremover på banen, men føler det er litt lettere å tilgi Forza som tross alt har dobbelt så høy FPS. Testet nettopp begge for å sammenligne, og det var jo helt ekkelt å prøve PGR rett etterpå pga den lave FPS'en :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble skuffa over demoen også, kanskje fordi jeg har spilt Forza i lang tid og blitt godt vant til det...

Det ble liksom bare... tja... ting stemte ikke, og grafikken var lissom ikke SÅ bra.

Og motorsyklene var helt kukings å kjøre, så det elementet trekker ikke opp heller.

Sparer spenna til Orange Box neste uke!

Lenke til kommentar

No offence, kan være jeg er helt tard nå, men jeg har aldri sett det helt "store" med PGR spillene. Jeg har både PGR 2 og 3, men har ikke spillt dem spesielt mye. Jeg kommer ikke til å kjøpe PGR 4.

For realisme og racing er Forza et klart valg.

For arakadekjøring er Burnout mye bedre.

For det midt i mellom + cruising velger jeg Test Drive Unlimited.

Dessuten så syns jeg arakademodusen i Forza er bedre enn PGR totalt. Eneste som appelerer til meg i PGR er motorsykler (som også er i TDU) og de aller nyeste bilene (resten er å få i andre spill).

Imho. så setter PGR seg på et sted hvor det er hard konkurranse, og når heller ikke helt opp. Men hey, hvis Forza er for vanskelig, Burnout for lett, og TDU ikke helt din ting, så..

Endret av Eremal
Lenke til kommentar
Hva er denne sutringa over ingen Antialiasing? Når jeg ser fremover ser jeg ingen streker som danser som sigøynere foran meg.

Da ser du ikke nøye nok, gitt...

Sjekk vedlegget og se eksempel på to biler hvor aliasingen vises på det ekstreme :ohmy:

Og legg merke til den "streken" rett foran den røde bilen - det skal altså forestille en rett strek, men pga aliasing blir den "stiplet" og beveger på seg som bare det. Og det er litt av poenget - det er ikke bare det at grafikken ser stygt ut pga mangel på rett linjer, det som irriterer meg er at dette fenomenet fører til at disse strekene beveger på seg, som igjen fører til at det tiltrekker seg oppmerksomhet.

post-6000-1192144837_thumb.jpg 

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

herregud da folkens, hvem bryr seg om noen streker som du kanskje finner viss man leter godt nok?

Men har funnet ut noen andre ting som skuffer meg, nemlig at det er en maxgrense på kor mange kudos du kan tjene per løp(idioti), og syklene er egentlig ganske kjedelige. Dog har spillet tatt seg opp kraftig gameplaymessig etterhvert som jeg har spilt.

Lenke til kommentar

De som bryr seg om anti-aliasing er de samme som sitter 1m fra en >32" tv. Det er også de samme som ikke laster ned "HDTV.Xvid" releaser, men har tatt steget videre til fullhd 720p x264 releaser. Det er også de samme som benytter angreretten om de finner en død piksel som ikke vil bort.

Det jeg vil fram til, om du er pirkete på at det skal se bra ut, så vil du aller helst har anti-aliasing, hvis ikke så trenger du ikke vite hva det er engang.

Btw. Gotham, de som er pirkete trenger ikke lete for å finne de strekene. De lyser opp for dem som solen gjør om morran.

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke så fornøyd med PGR... Conegate (hvis det er det det heter) er jo helt jævlig... De lysene oppe på gates'ene er jo jævlig og se når man kjører for livet.

Kartet er klart det verste! Spillet blir bedre etter noen timer :) Regnet er tøft, men ikke så bra som folk skal ha det til. Plagsomt at man ikke kan se bilen i 360 grader. Motorsyklene legger seg alt for fort ned ved små korreksjoner, og AA skulle det vært ;)

Men hvis man ser bort ifra det, så er det ett bra stykke spill. :) men ville nok ikke gitt det mer enn 6.5-7/10.

Lenke til kommentar
hva er anti-aliasing?

Definition: Anti-aliasing is a technique of blending bitmap-based images and text to reduce the stair-stepping or jagged appearance. In areas of transition, the edge pixels are blended to give a smoother appearance.

Most software provides anti-alaising as an option when placing text or objects in a bitmap-based image, however, anti-aliasing should be disabled when very small type is used under 8-10 points.

Nei, jeg er ikke skuffet over PGR4, bra gameplay men det viste jeg på forhånd

Lenke til kommentar

Kjempe fornøyd med PGR4. Det er noen geniale baner (og, ja, noen dårlige), grafikken er super, og kjøre føelsen er en perfekt blanding av realistisk og arcade. Og noen av bilene de har valgt og ta med er positivt overraskende. F.eks. ford sierra cosworth rs 500 er ikke noe jeg hadde ventet meg.

Eneste som virkelig suger er motorsykkelene. Håper det ikke er noen del av spillet som krever at jeg må kjøre dem.

Lenke til kommentar

Hmmm....

Jeg elsket PGR2.

PGR3 var også bra, men litt dårligere enn 2-eren.

Spilte PGR4 1 time i går, og er skikkelig skuffet.

Kjører runt i en sliten Ford, og synes spillet har gått enda et trinn ned.

Grafiken er "grå", trist i fargene.

Valg av biler er for meg så langt uoversiktlig.

Jeg har store problemer med å få 1. plass i race, og jeg spiller amatør-race på level normal. (Har runnet både PGR2 og 3. Sliter skikkelig her).

Synes ikke grafikken er så god som andre mener den er.

Nei, får gi det noen timer i morgen igjen, men så langt fanger ikke dette spillet meg i det hele tatt.

Forholder meg skuffet, inntil videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...