Gå til innhold

Ekstern harddisk til intern

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Min gode gamle harddisk på den ene pc`n tok kvelden for litt siden. Jeg har en ekstern (usb) harddisk av typen Western Digital Mybook 250 GB. Det jeg lurte på da var om jeg kan operere selve harddisken ut av harddisk kabinettet og sette den i pc`n som en intern harddisk? Er det i utgangspunktet IDE eller Sata harddisker som sitter inne i Mybook`en?

Hvis det lar seg gjøre så gyver jeg løs på den med skrutrekkeren :D Men jeg vil være sikker på at det lar seg gjøre før jeg bryter opp harddisk kabinettet. Er jo ikke sikkert jeg får satt den sammen skikkelig igjen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for svar :) Da blir det å operere litt i kveld :yes:

Hvis det er slik at jeg får brukt WD disken som interndisk så er det vel mulig å bare sette inn en annen IDE disk i Mybook kabinettet senere? Eller er det systemet som "konverterer" fra IDE til USB spesielt tilpasset akkurat den disken e.l?

Lenke til kommentar

Takker for svar :) Har enda ikke gått til det skrittet å knekke Mybook`en siden jeg kom på at fattern hadde en gåen DVD opptaker med 80 gig harddisk stående, så jeg tok harddisken i den istedet foreløpig. Men jeg tror jeg vil gå for å ta den mybook`en uansett. Er forresten en 400GB istedet for 250 da :D

Men det jeg lurer på da... er det noe særlig raske disker som pleier å sitte i eksterne harddisker? Siden jeg vel er mye tregere overføring via usb2.0 i forhold til via IDE grensesnittet mener jeg?

Lenke til kommentar

Da var den satt inn som intern disk og etter å ha sjekket den i HD-Tune så ser jeg at det ikke er mindre enn en SATA II disk med 16 mb cache (400 GB altså). Men S.M.A.R.T statusen på "Reallocated Sector Count" er "failed" :hmm: De talla sier meg ingenting, men kan harddisken likevel ha en nogenlunde levetid igjen? Er det noe program som kan teste evt. hvor alvorlig feilen er? (Regner med at det ikke kan fikses på noen måte?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...