Gå til innhold

Nybegynner, trenger tips ^^

Anbefalte innlegg

Oi oi oi, masse lesestoff ^^

Takk for tipsene, skal ta meg tid til å tenke over sakene ;)

Jeg jobber av og til på en butikk, sammen med skolegangen, og det har gitt meg tid til å finne en del produkter med proteiner, for eksempel gul-ost har 28g per 100, knekkebrød har 11, brunost har 11, melk har bare 3. Men det er et vanlig måltid for meg ^^ + at Peanøtter har 28g pr100 og, som samtidig er godt, men derimot har ca 50% fett xD

Men uansett, om jeg har i meg proteinshakes etter trening, er det ikke sånn at man ikke skal ha det i seg før 40 minutter etter treningen? Leste no sånnt en eller annen plass. OG, om jeg starter å bruke det, må jeg bruke det hver gang jeg trener? Og ang. det med å legge på seg, jeg blir ikke feit av det nei? xD vekten blir vel hovedsaklig i muskler håper jeg?

Masse spørsmål fra min side, men så er jeg typen som stiller mye spørsmål og, sorry ^^

Mvh. Tor Håvard =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan drikke proteiner når du vil, inklusive 5 sekunder etter trening.

Nøtter er for så vidt sunne greier! (Dette gjelder selvsagt ikke de som er dynket i sjokolade og annen glasur, men det sier seg jo selv. :p)

Det skal en del til før du blir feit. Men merk deg f.eks at selv om gulost inneholder en del protein, finnes det også mye fett i det.

Gode proteinkilder er kylling, fisk, kjøtt, tunfisk, egg osv.

Gode kilder til karbohydrater er poteter, fullkornsris, fullkornspasta, havregryn(!) osv.

Du kan f.eks prøve kesam (mager) sammen med fun light saft. Smaker som yoguhrt. 12g prot pr 100g. Beger kommer på 300g. Veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Du kan drikke proteiner når du vil, inklusive 5 sekunder etter trening.

Nøtter er for så vidt sunne greier! (Dette gjelder selvsagt ikke de som er dynket i sjokolade og annen glasur, men det sier seg jo selv. :p)

Det skal en del til før du blir feit. Men merk deg f.eks at selv om gulost inneholder en del protein, finnes det også mye fett i det.

Gode proteinkilder er kylling, fisk, kjøtt, tunfisk, egg osv.

Gode kilder til karbohydrater er poteter, fullkornsris, fullkornspasta, havregryn(!) osv.

Du kan f.eks prøve kesam (mager) sammen med fun light saft. Smaker som yoguhrt. 12g prot pr 100g. Beger kommer på 300g. Veldig enkelt.

Hehe, ok :D

Men 12g prot per 100g er jo ikke så mye egentlig =/

Men hørtes jo forsåvidt godt ut :p

Finns mange fine kombinasjoner ^^

Er ikke knekkebrød bra vei til karbohydrater da?

Sånn som Wasa Havre knekkebrød? 60% fullkorn, 10% kostfiber, 13gr prot, 62g karbohydrater per 100gr? ^^

Men, det jeg spurte ang. proteinshakes som binder vann i kroppen, noen som vet noe om dette?

Har hørt at det får musklene til å vises bedre, ikke at du får mer muskler, men det ser sånn ut?

Newb på de greiene her :p

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

post-163364-1212784285_thumb.jpgPasser kanskje ikke helt inn i diskusjonen, men jeg vil bare tipse om havregrøt MED proteinpulver. Skikkelig mektige saker!

Jeg vet ikke hvordan proteinpulver liker koking, så jeg anbefaler å først lage en porsjon litt tynn havregrøt og så ha en dose proteinpulver oppi etterpå. Har bare prøvd med jordbærsmak, og det er kjempegodt!

Du spurte forresten etter link til proteinpulver (jeg husker ikke om noen postet en), :

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=1790 søtstoff acesulfam k og sukralose, 73% rent protein. Veldig rimelig med tanke på mengden, andre proteinpulver kan koste 400kr for under en kg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...