FuzzFuet Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hei Snubla over en flaske i kjelleren det står "Algefjerner" på. Leste hva som var skrevet på den; Egenskaper: Fjerner og forebygger alge-, mose-, sopp- og bakteriebelegg m.m. Desinfiserer effektivt. Hindrer vekst av mikroorganismer i kjølevann, varme-anlegg, vannbassenger ( uten fisk ) m.m. Dosering: Kjøletårn/vannbassenger/varmeannlegg 1:30.000 Det vil si at en liten skvett er nokk til de ca 6dl jeg bruker i vannkjølingen min da Og siden jeg kun har kobber i lopen min så trenger jeg jo ikke noe til korrisjon osv. Noen fler som har prøvd eller hørt om dette? Link til produktet hos produsenten: NDO Algefjerner Endret 10. oktober 2007 av LockNess Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det ser ut som veldig sterke saker (etseende, kan kanskje ta rotta på slangen?) så jeg ville heller gått for frostvæske, men for all del NDO Algefjerneren kan være betydelig bedre, men jeg ville ikke tatt sjansen. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Den har en pH på 7, som er nøytral Lukter ikke og kjennes ikke spessielt sterkt ut heller. Men den er sikkert meget effektiv siden doseringen i mitt tilfelle er på 1:30.000. Skal du bruke det til andre ting er doseringen eks. 1:3, 1:5 og 1:200. Endret 11. oktober 2007 av LockNess Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå